26. 11. 2015

Co čekat, při návštěvě knihkupectví s knihomolem?

Pokud máte kamaráda nebo kamarádku nadšenou z knih, zatímco vás to příliš netáhne, asi byste se měli vyhnout blízkosti knihkupectví. Pokud ho váš milovaný knihomol zavětří, nemáte šanci ho přimět, aby dovnitř nechodil. Ano, i já jsem jedna z těchto nadšenců, proto mi přišlo jako dobrý nápad připravit takový malý tahák pro ty "chudáky", kterým se nepovede mne donutit se tomu kouzelnému místu vyhnout (upřímně si spíš myslím, že jsou chudáci, když nečtou, ale co už). Tenhle článek vás na to alespoň připraví, tak čtěte dál!

0. minuta

Zrovna jsme přišli do knihkupectví, protože jsem ti slíbila, že to bude maximálně 20-30 minut, což je podle tebe "dostačující čas, abych si prohlédla všechno, co chci". Ach, jak málo toho tou dobou tušíš.

5. minuta

Udělala jsem rychlý průzkum knižních novinek a teď tak nějak brouzdám a náhodně zvedám různé knížky různých velikostí a žánrů s poznámkami typu: "O týhle jsem četla", "Tuhle bych si chtěla přečíst", "Tuhle už mám doma/jsem četla", "Tahle vypadá zajímavě" a podobně, zatímco jdu hlouběji a hlouběji. Ty jsi pravděpodobně někde na začátku, jen tak se rozhlížíš a koukáš na hodinky. Možná sis i vzal telefon nebo došel do jiného obchodu pro něco na "spravení chuti".

15. minuta

Tvůj facebook už jsi zkontroloval 3x, stejně tak hovory a smsky, na které jsi už stihl odpovědět a možná už jsi i snědl tu čokoládu co sis byl koupit a teď se snažíš mě najít v tom knižním bludišti. *malá nápověda: Budu někde blízko sci-fi a fantasy pro "mládež" (jak to může někdo takhle hodnotit, když to čtou i dospělí, jako já?).

20. minuta

Juchů, našel si mě! V ruce držím knížku a ty si myslíš, že je to vstupenka ven z tohodle labyrintu, jenže ouha! Není to nová knížka od Jamese Dashnera? A hele, támhle je nové vydání Pána prstenů! A co to je támhle za zajímavý přebal knížky? Na to všechno se prostě musím podívat, promiň…

25. minuta

Ajé, už čtu první kapitolu třetího dílu Labyrintu.. Musím přece zjistit, jestli to stojí za to, stejně jako ty díly před tím, nebudu riskovat nějaký překlep nebo tak (PS.: nějakou výmluvu si musím najít!). Ty už jsi asi lehce napružený a říkáš si, že jsi udělal velkou chybu, když jsi tohle dopustil.

30. minuta

Asi jsem se trochu zapomněla v knize, protože teď už sedím na zemi a hltám každé slovo. Ty se mi opatrně pokoušíš naznačit, že už to je půl hodiny, jak jsem na začátku slibovala a jestli už nemůžeme jít (Tip: Nezapomeň se omluvit za vyrušení!).

31. minuta

Jako projev toho, že jsi můj dobrý a věrný přítel, se zvedám a mířím ke kase.

32. minuta

Hele, není to nová edice knížek Johna Greena v paperbacku? No na to se musím podívat! Ty máš asi velkou chuť mě teď zabít.

40. minuta

Dáváš mi dost jasně najevo, že už tě to nebaví a že už chceš jít, pravděpodobně jsi naštvaný. Upozornění: Budu tě ignorovat (to je fakt, a bude nejlepší, když se s tím vyrovnáš už teď).

41. minuta

Z naštvání odejdeš ven z knihkupectví to trochu rozdejchat s přísahou, že už se nevrátíš a čekáš tam.

43. minuta

Vracíš se zpět ještě naštvanější, protože zjistíš, že na místě, kde jsi mě zanechal už dávno nejsem.

45. minuta

Najdeš mě zpátky v knižních novinkách, tam, kde to celý začalo. Snažíš se mě vydírat tím, že jestli už nepůjdu, vážně odejdeš, takže se ti povede mě konečně dovést ke kase - teď už ale s daleko více kusy.

50. minuta

Po cestě mě několikrát musíš chytnout a navést zpět k přímé cestě, protože se nechám lehce rozptýlit každým zajímavým názvem nebo přebalem.

51. minuta

U kasy si s prodavačkou ještě povídám o knížkách, které jsou před, po nebo podobné těm, co jsem si přišla koupit. Tvoje nervy už přetékají, ale uklidňuješ se tím, že už jen zaplatím a celé tohle peklo skončí.

55. minuta

Pořád si povídám s prodavačkou a ty už přehodnocuješ naše přátelství, protože si přísaháš, že tohle už se NIKDY nebude opakovat!

60. minuta

KONEČNĚ! Knihy jsou zaplaceny a já se s prodavačkou hezky rozloučila. Už můžeme vyjít z tohodle pekla! Už už na mě chceš vysypat tvojí napjatou řeč, ale když vidíš, jak jsem happy z nových knížek, řekneš si, že se to dá ještě přežít a proto nic neřekneš a necháš to být (i když teď musíš poslouchat, jak sem nadšená z novejch knížek a že sice peněženka zaplakala, ale že to je na dlouhý čas zase poslední nákup).




Máte to stejně? Cítíte se v knihkupectví jako ryba ve vodě? Tenhle návod můžete sdílet všem, kteří si na tyhle výlety "nudy" věčně stěžují, třeba se vám bude hodit!

Žádné komentáře:

Okomentovat