22. 11. 2015

Dopisování - Penpal!

Kolik z vás si pamatuje svůj poslední RUČNĚ NAPSANÝ dopis? Kolik z vás si pamatuje svůj poslední odeslaný pohled z dovolené? Kolik z vás má napsanou adresu svých dobrých kamarádů z daleka? Hádám, že na všechny tyhle otázky je odpověď skoro stejná.

Skoro nikdo už v poslední době (a už vůbec ne v mém věku) nezná tu radost, překvapení a ten pocit štěstí, když najde ve schránce obálku nebo krásný pohled z dovolené. Je to smutný; pamatuju si, jak jsem byla jako malá celá nadšená z táborů aa nových dětí, protože jsem si mohla říct o nové a nové adresy.
Teď je všechno řešený jménem na fb nebo telefonním číslem a veškeré psané slovo je tatam, protože nikdo nemá náladu a čas se zahazovat s psaním dopisu. A co teprve ty peníze, že? Známka stojí majlant a obálka jak by smet!
Tak jsem si řekla dost! Prostě zase chci psát dopisy! Z prvu jsem uvažovala o zahraničních penpalech (od jedné jsem dokonce dostala pohled k loňským Vánocům), ale zjistila sem, že známka do ciziny stojí 2x víc jak normální po čr a to není cena ani malého balíčku, který vyjde i na 200,- BEZ JEHO OBSAHU. 
Moje cesta tedy směřovala na vinted, což mi doporučila kamarádka Helunka. Dřív tenhle web sloužil spíš výhradně pro prodej věcí, dnes tam ale najdete spoustu fór, kde si holky povídají o nejrůznějších věcech. Je tam přímo oddělení pro penpal a putovní balíčky!
Tak jsem si tam začala hledat lidi na dopisování a můžu vám říct, je to radost :). Mám teď nové kamarádky - s jednou jsme vyloženě spřízněné duše a píšeme si výhradně o Harry Potterovi (o mojí posedlosti se brzo dovíte!) a několik dalších, které mi posílají i krásné miniradůstky! :)
Udělala jsem si i spešl dopisovácký šanon, kde si dopisy od holek třídím a kde plánuju budoucí dárečky a vzhledy obálek atd. Je to úleva a takový menší únik od každodenní rutiny. Vřele doporučuju všem, ne jen v mém věku, aby to taky zkusily. Je neskutečné, jak vás radost a nedočkavost pohltí. Akorát někdy se stane, že váš dopis nedorazí tak, jak jste si představovali :(.
Snad jednou se zase dostanu k tomu mezinárodnímu a budu sem moct přidat i krásné věci ze zahraničí! :) Zatím se s vámi podělím o moje práce a o některé přijaté dopisy :).

Žádné komentáře:

Okomentovat