21. 11. 2015

Proč je čtení super?

Setkávám se dnes a denně s lidmi, kteří si předemnou, jako před čtenářem dovolí znevažovat knížky, ba dokonce nad nimi i nějak nevkusně ohrnovat nosíky. Tyhle lidi úplně nesnáším, jsou to totiž lidi, kteří v životě do ruky nevzaly knížku, krom učebnice a povinný četby (a upřímně všichni víme, že ani to většina nečtenářů, dokonce i několik čtenářů nevzalo do ruky). Hrozně mě to irituje, protože si neuvědomují, že někomu urážejí "smysl života". To je jak kdybych si já vzala do pusy jejich milované oblečení, boty, fitness nebo cokoliv mají rádi.

Po pravdě, od určitý doby jsem si při vytváření přátel vymyslela opravdu pečlivý systém, který prověřuje inteligenci lidí, protože už vážně nemůžu mít hloupé lidi okolo sebe - je to až averze nebo alergie. Proč? Protože názory lidí - třeba jen těch v současné třídě - jsou tak úděsný, hloupý a debilní, až mě z toho přechází chuť k životu. Doslova! Nechte mi uvést příklad: Hodina psychologie, učitel se nás ptá, jakou formou bychom chtěli mít zápočet a navrhne, že si přečteme knížku a uděláme na to něco jako recenzi (přesněji psychologický rozbor díla). Reakce mojí třídy? "Neeeee, číst neee, co radši nějakou prezentaci nebo seminárku?" What the -?!!!! Tohle není prostě normální. Není.
Čtení je přeci super. Když najdete tu správnou knížku, úplně vás pohltí, vtáhne vás do svého světa a nepustí. Čtení rozvijí vyjadřovací schopnosti, slovní zásobu a mění pohled na svět. Jsou to dveře do fantazie, jsou to dveře poznání a úspěchu! Hlavně knížka nikdy nezklame, pokud víte kterou otevřít! A taky je skvělý společník, když nikdo jiný zrovna nemůže, pomáhá k duševnímu klidu a rozšiřuje škálu emocí. No řekněte, není to nejlepší věc na světě?!
Co vy, jak to máte s nečtenáři? Taky vám hrozně vadí jejich názory nebo je jen prostě ignorujete?

Podělte se do komentářů, budu ráda :)

2 komentáře:

  1. Přesně tak :) Nevýhodou čtení je to, že tu knížku chceš dočíst ale zároveň nechceš, a když jí dočteš, nevíš, co si počít se životem :D Úplně ti rozumím, já z 20 knížek k maturitě přečetla 15 (nebo se podívala na film :D) a u nás ve třídě byli i lidi, kteří nepřečetli ani jednu (viz moje spolusedící)... Miluju knížky :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížky jsou super, někdo někdy řekl, že je to nejlevnější způsob, jak procestovat svět, vesmír, podsvětí i vlastní fantazii :)) Jsem hrdá, že mě ještě uchvacuje papír a ne jen dotyková obrazovka :)

      Vymazat