1. 12. 2015

Aliexpress: postrach bankovního účtu!

"Dneska si nic nekoupím, budu JENOM brouzdat a koukat," tak začíná každý den moje window shopping na Aliexpressu.. Nakonec to skončí minimálně jednou objednávkou (i kdyby třeba jen za dolar).. Nakonec, i když o sobě tvrdím, že nejsem, asi vážně budu shoppaholička :D Sice jen internetová, ale .. 

Tahle moje mánie vlastně začala na eBay, někdy před 2mi lety, když jsem si pořídila bankovní účet. V tu chvíli už jsem byla velká holka, paní svých úspor. To jsem ale ještě netušila, jak rychle v tahu ty úspory budou :D. Z prvu jsem jen koukala jako blázen a seznamovala se s chodem celého toho systému.. Že existují různé výrazy, jak jednu věc pojmenovat, a čim líp to pojmenujete, tím víc věcí vám vyjede. Že víc prodejců prakticky nabízí to stejný za různé ceny a že to taky má různou kvalitu.

Není divu, že tím, jak jsem byla uchvácená ze všeho toho množství věcí a informací o tom, co je BUY NOW a co jsou akce, byla moje první objednávka SVATEBNÍ ZÁVOJ...... Ale lidi... BYL ZA 50!!!!!!! Pak už jsem trochu spadla na zadek a další objednávky byly už trochu víc při zemi - škraboška (kvůli focení, na které stále nedošla řada :D), kryty na telefon (jeden používám do dnes - ale už mám na cestě nový :D), vojenské legíny; které přestávají sloužit až v dnešních dnech, trika (často moc malá na to, abych je JÁ mohla nosit) a pár náušnic.

Ebay mi vydrželo do doby, dokud mi kamarádka nepředstavila kouzelný svět Aliexpressu. Ten je totiž mnohem lepší a to hned v několika věcech:

  • Je často mnohem levnější, než celý eBay
  • Má spotřebitelskou ochranu, což znamená záruka vrácení peněz
  • NEJSOU TAM AUKCE (to teda zamezí tomu, že vaší vysněnou peněženku někdo trumfne o 3 koruny 2 vteřiny před koncem a máte po ptákách)
  • Ověření prodejci a feedback od skutečných prodejců
  • Víte, kolik času na to prodejci mají, takže si to můžete zapsat do diáře a hlídat!


Ali se tedy stalo mojí láskou, mojí vášní.. a dokázala jsem na něm brouzdat celý den v kuse a házet do košíku jednu věc za druhou - nejčastěji můj košík obsahoval trička a doplňky, jako jsou náušnice, řetízky, náramky atd. V tu chvíli jsem ale ještě neměla na to, si něco objednat... Pokud si pamatuju, první co jsem objednala byly náušnice s Relikviemi smrti - NEJLEPŠÍ VOLBA! 

Tak jsem si tak krásně objednala pár věciček a byla happy. Pak přišla kamarádka, že prej jestli to znám, tak sem jako profík odpověděla, že jasněěě, že už mám nějakou objednávčičku za sebou a ona, že chce bundu, byla teda krásná, to musim říct. No ale chtěla jí z eBaye - odkud mi po pár týdnech přišel e-mail, že bohužel.. NAŠTĚSTÍ ale přišly peníze (s pajdičkou navíc, haha) a já našla stejnou, levnější bundu i na Ali! A ta přišla za nějaké 3 týdny, což mi přišlo na bundu hrozně rychlý! :) No a tím začla šňůra objednávání pro tuhle kámošku.

Pak už mi psaly i holky od ní, že slyšely, že objednávám a já byla jak dealer pervitinu :D Lidi posílali peníze (často už věděli i číslo účtu od těch, kdo mě doporučil, a posílaly rovnou částku) se slovy "Verča říkala, že má tu bundu od tebe, tak bych chtěla poprosit..." "Mája psala, že přes tebe objednávala věci.." atd atd.. Jenže na tohle bacha! Málo kdo je vstřícnej a pochopí, že pokud něco nepřijde, že to NENÍ VAŠE CHYBA! Nebo, že ty super saténový šaty, co vidí na obrázku, za 5 dolarů fakt nepřijdou ve stejné podobě... Takže jo, měla jsem pár momentů, kdy jsem byla já za blbce, že vlastně neumím objednávat atd. Ale povedla se mi super objednávka šatů na maturák a ty teda byly špičkový - slečna byla rozumná a pochopila, že ty dražší (který sou mimochodem levnější jak ty v Čechách) budou víc podobný a lepčejší... :)

Ali je ale super varianta i pro Vánoční dárky a nejen to! Většina z vás určitě zná třeba portál origoška.cz - hlavně čtenáři a fantasy nadšenci by jí znát měli! No, co ale většina lidí neví je, že co tam nabízejí za 150,- je na Ali (a často je to i stejný původ věcí, které koupíte na origošce) za 20,- !!! Takže tím začla moje největší mánie objednávání :D Fandom doplňky a dokonce i oblečení nebo šála byly a do dnes jsou moje nejoblíbenější věci, které tam nakupuji.

A jak jsem mluvila o Vánocích, tak letos jsem se rozhodla tam pro přítele objednat dárky taky a dokonce z LoLka, které oba hrajeme (a psala jsem vám o něm koukněte níže :)). Jeden už přišel a jsem z něj teda skutečně odvázaná!! Až na to, že ze samého nadšení se mi povedlo přestřihnout řetízek .. OOPS :D. No, ale já jsem šikovná holka, takže se mi povedlo udělat z přívěšků na něm supr čupr dupr klíčenku !!! Je to lampa Trashe (LoLkaři vědí! :D) a ještě ho čekají dva super dárky z LoLka, ty se třeba objeví v dalším článku o Ali, protože to je skutečně ZÁVISLOST!


Ale k Vánocům se ještě vrátím, protože ono vlastně objednávání na Ali je taky takové Vánoce :D Proč? No protože pak nedočkavostí čekáte na ten žlutý/černý/bílý pytlíček radosti ve schránce a pokud toho objednáváte víc (jako třeba já i pro kamarády a podobně) tak když vám najednou přijde do schránky kopa balíčků, cejtíte se jako 24. prosince pod stromečkem a očička vám svítí radostí!!

Co je ale na Ali nejhorší nejlepší jsou ty slevy... UPOZORNĚNÍ: Pokud nechcete přijít o celoživotní úspory, nechoďte na Ali 11. 11. JAKÉHOKOLIV roku, protože jinak se z vašich úspor stane objednávka za několik tisíc (letos se mi to díky objednávkám i pro známé a rodinu dostalo přes 2 TISÍCE KORUN)!!!! Na druhou stranu teď, kdy už ty objednávky začínají chodit, je to super! A dokonce už z toho mají radost i u nás doma, když musí do schodů tahat i 6 balíčků a všude jim to padá :D. No a pak taky BLACK FRIDAY, které je ale často zaměřené spíš na elektroniku, kterou se osobně objednávat bojím, takže se mě tolik netýká.

Teď mě tak napadlo říct, že obrázky, co tu sdílím jsou moje a jsou to věci, které jsem objednala na Ali (z eBaye fotky nemám) a to nejen pro sebe, ale i pro ostatní, a že většina jsou objednávky nové, protože ty starší sem moc nefotila a to hlavně proto, že jsem netušila, že to pro mě bude novej LÁJFSTÁJL :D. Taky teď fotky postuji na FB skupinky pro lidi, kteří na Ali objednávají, aby viděli, jak věci vypadají v reálu, kdyby si je chtěli taky objednat. :)

No a co vy? Jaká byla vaše první objednávka, vzpomínáte si? Co nejčastěji nakupujete a jaké máte zkušenosti s nákupem online z Číny? :) Podělte se do komentářů, jsem zvědavá na vaše názory!

5 komentářů:

  1. Ta Threshova lanterna je naprosto skvělá, to už jsem ti psala :)) článek je bezva, já na Ali narazila teprve asi před dvěma měsíci a od tý doby jsem tam utratila.. no radši nic :D Však ty víš, jseš jediná (pro mě bohudík, pro tebe bohužel :D:D:D) s kym sdílim moje nadšení z balíčků z Ali :D!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však víš, že i já ti věčně posílám co přišlo a podobně :D a děkuju moc za pochvalu článku! :) snad nebudeš jeho jediný čtenář :( <3

      Vymazat
  2. Já ještě nikdy nenakoupila oblečení, nebo obuv přes internet, nějak tuším, že já budu jednou z těch co nebudou splněny její představy :D, ale jak to tak čtu u Tebe, tak to ani zkoušet nebudu, stačí, že jsem závislá na čokoládě!!! :D Teď ještě na nakupování kdybych byla :D asi to není uplně těžký do toho spadnout :D úplně to vidím, to těšení se z nového!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona je to fakt závislost a zvyknout si na to je hrozně jednoduchý a rychlý, jen co je pravda :D ale určitě tam mrkni - za ty ceny a všechno ty druhý, třetí a padesátý Vánoce stojí! :D :3

      Vymazat
  3. Já jsem se k první objednávce donutila před týdnem (i když o Ali vím už víc jak rok), ale od té doby už každý večer surfuju na stránkách Ali a hledám, co je zapotřebí koupit :-) Vypsala jsem si 48 kusů věcí, které postupně pořídím. Jedná se hlavně o oblečení pro mé tři syny atd. Prostě jsem tomu propadla hned první den po objednání :-) ale beru to rozumně, pořizuju věci, které skutečně potřebujeme a nesnáším odjakživa nakupování v obchodech a navíc s dětmi, takže já jsem ráda, že Ali je. Jediná nevýhoda je dodací doba, ale dá se na to zvyknout a nakupovat s předstihem ;-) Určitě tím budu řešit i vánoce, narozeniny a různé oslavy v rodině :-)

    OdpovědětVymazat