7. 12. 2015

Jedna blbost za druhou nebo bod mrazu?

Sice nebloguji dlouho, ale nějakou dobu už píšu a tak vím, že v momentě každého blogera, spisovatele nebo jen mazala do vlastní kapsy, jak by řekl můj kamarád, přijde okamžik, kdy to prostě NEJDE. A nejde to třeba i měsíc, 2 měsíce nebo půl roku. Nejde si prostě sednout a vyplodit produktivní, neokoukaný článek nebo kapitolu. Jó, nápadů je třeba 60, ale ke všemu vás napadne tak jeden odstaveček a končíte. I já si tohle zažila, hlavně při spolupráci s RESETmagem, kde jsem teď na aktivitě 0°C. 
Proč? No protože mi najednou začlo hrozně vadit být OVCE. A možná to je teď ode mě zlý, ale mě prostě vadí komerčnost. Dycky jsem chápala, že články musí být o věcech, co se líbí LIDEM a já v nich musím přeci mít nějakej zájem nebo zkušenost, ale to prostě nešlo pořád, musel nastat zlom, kdy mi ovečkování přišlo už moc, tak jsem postupně sestoupila na korekci.
Jenže ani korekce vás třeba nemusí tolik naplňovat, proč taky, když si uvědomíte, že vlastně musíte stejně tak dělat na ovčím článku pro lidi, ale nejspíš ne od srdce. 
Web pro lidi už není jako blog, kde si stavíte svoje bábovičky na pískovišti. Web jako jsou komerční weby se šoubyznysem, sportovními novinami a problémy světa prostě není subjektivní, jak by podle mě měl blog být, proto nedokážu tyhle dvě věci srovnávat. Bloggeři možná nemají takový hlas, jako velké weby - a teď mě fakt neberte doslovně, já moc dobře vím, že tu jsou blogy co hejbou názory velké populace! - ale alespoň nemusejí (ačkoliv to často dělají) jít s davem. 

To jsem ale trochu odbočila, i když mě to trochu přivádí k jádru věci samotné. CO JE VLASTNĚ LEPŠÍ - být bloggerem, který píše o kravinách, dělá denně 40 tagů, které nemají vyšší smysl a nebo se snaží jít lidem do vkusu nebo blogger, který si udělá atmosféru a čas na článek a promýšlí, co píše? Často to taky vidíte na vzhledu textu nebo vymazlenosti slovních obratů a všech možných parametrů článku. Že si dá člověk práci se zvýrazněním nějakých slov, že dokáže do textu hodit vtip, který pasuje jak prdel na nočník nebo že dokáže i sám sebe zkritizovat. (teď ztrapňuju i sama sebe, protože sama se zvýrazňováním důležitých věcí mám docela problém :D) Velké blogerky, mezi které já teď rozhodně nepatřím a  bůůůůh ví, jestli kdy budu, to už mají i vymazlené vlastními fotkami, které jsou skoro jak ty z Amerických blogů - sladěné se vzhledem a nádechem celého jejich království. Jooo, na to si já ještě počkám - možná by se hodil nějaký tutoriálek hm?

Ale pokud se chci považovat za kvalitní bloggerku na úrovni, tak bych si měla sakra rozmyslet, co na blog pověsím a co radši nechám tlachání s kamarádkou, ne? Upřímně mě třeba štvala celá záležitost PRAY FOR PARIS a teď mě neberte zle, cinicky, ironicky nebo bezcitně, ale copak je cool si vyžrat sledovanost a komentáře cizí lidskou tragédií? Když už jsem u tohodle tématu, stejně tak fungovaly lajky na FB a IG ..
Ale honem pryč od toho, je to spíš taková teorie v praxi :D Prostě se snažím jen vyznat v tom, co je pro dnešní kvalitní blog lepší - psaní jedné blbosti za druhou nebo být možná méně aktivní, ale články pak dávají smysl? A co spisovatelský blok - jak takovou věc překonat? Jak nezklamat čtenáře neaktivitou, ale zároveň ani nekvalitním článkem, který by je mohl odradit?


Jestli na tuhle tématiku máte vlastní názor, ráda si ho poslechnu, protože i tohle už na mnoha blogích/blozích (kurňa nevim jak to skloňovat !!!) zaznělo a tím se ze mě stává jen ovečka v davu :) 

6 komentářů:

  1. Naprosto s tímto článkem souhlasím. Je mnohem lepší, kvalitnější a produktivnější, když nějaký ten článek bude kvalitní, propracovaný a autor se na něm pořádně vyřádí, než aby se napsal článek, který nebude mít hlavu ani patu, nebude tak propracovaný, nebude mít různé řečnické obraty apod. Já osobně se snažím o nějaké kvalitní články, tedy alespoň aby jich bylo pět do měsíce, i když přiznávám, že i ty mi moc nepřipadají kvalitní a nejsem s nimi 100% spokojený, ale nedá se svítit. I já mam momentálně takovýhle blok. Nápadů mám hafo, ale otevřu si word, napíšu pár smysluplných vět a potom jakoby se mi celý nápad, celá myšlenka vypařila z hlavy. Nevím, čím to je, dřív jsem takový problém neměl a nyní? Nelíbí se mi to, nechci to a chci, aby to bylo jako dřív. Nápadů hromada a kvalitních článků také. Co to ale tady tlachám. Zkrátka, jak už jsem říkal, naprosto s tebou souhlasím a myslím si, že každý člověk, který má psaní v krvi, nechce být další ovečka. Zejména když se jedná o blogera či blogerku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že semnou souhlasíš a děkuju ti za tvůj názor :) S těma nápadama vykouřenýma z hlavy to znááám :D

      Vymazat
  2. Tyto články mám rád, protože se jako člověk, který nebloguje zas tak dlouho, může dostat do myšlení ostatních blogerů :)

    S tou četností článků to podle mě hodně závisí na tom, zda člověk začíná, nebo už má vybudovanou menší komunitu lidí, kteří se mu vrací. V prvním případě je častější odepisování podle mě nutnost. V druhém už ne tolik, ale nějaká pravidelnost by byla vhodná.

    S vyloženě pisatelskou dekou jsem se zatím ještě nesetkal, ale tak ještě je čas :)

    www.lamic.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář a tvůj názor je dost přesnej, když někdo začíná, tak by bylo dobrý článek aspoň obden :)

      Vymazat
  3. Tohle je hodně smysluplný článek a líbí se mi tvé přeškrtnuté nebo "kurzívové" vsuvky:)
    www.thepearlsofmylife.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za názor a taky za chválu stylu psaní :D myslím, že už se do toho dostávám :)

      Vymazat