1. 1. 2016

Knižní výzva 2016!

Většina knižních blogů má nový rok spojený s touhe velice důležitou záležitostí. Knižní výzva totiž představuje směr(y), kterým(i) se bude ubírat jejich četba v následujících 12ti měsících. Udává žánry, které okusí, autory, které ještě třeba ani neznají, ale také kritéria výběru, které musí knihy splňovat. Viděla jsem jich už několik za poslední měsíc, většina udávala ale pouze POČET knih, které má čtenář přečíst, a upřímně mi přijde dost blbý dávat si vyšší číslo, než je dvojnásobek měsíců v roce, protože to za prvé je nemožné a pokud to možné je tak za druhé z toho čtenář nemá nic, než jen číslo v deníčku čtení. Já si sice loni jednu výzvu vybrala, ale brzo jsem zjistila, že nemám šanci, a ani peníze, na to tuhle výzvu dokončit, bohužel. Letos bych ale chtěla zkusit splnit alespoň půlku! V tomhle článku vám ukážu nejen předešlou výzvu, ale i výzvu pro tenhle rok!! :)
Loni mi to s tou výzvou nevyšlo tak, jak jsem si plánovala. Myslela jsem si, jak budu mít produktivní rok, a že načtu takovejch knížek jak nic, ale opak byl pravdou. Ona mi ta vejška a všechno prostě tak nějak bránilo číst nebo mít na to aspoň tu správnou náladu na to. Většinou jsem u čtení usnula, jak sem byla ze všeho hotová :D.
Co ta loňská výzva obsahovala? To se můžete podívat dole na obrázku :) pro méně zdatné angličtináře bude určitě připraven strýček google :). Ten seznam neměl chybu, výborný kritéria na výběr a občas dost záludnosti, jako spisovatel se stejnými iniciály - to byla fakt perlička! :D Z celý výzvy jsem ale splnila asi jen Trilogii (Labyrint), Knihu z jiné země (Eleanor a Park), Nonfikci (Hledání Aljašky), Knihu z budoucnosti (Prvních 100), Knihu s filmovou adaptací (Papírová města) a Knihu co můžu přečíst za den (Malý princ). Já vím - bů na mě, to si říkám čtenář! Prosím, nekamenujte mě! :D

Letos vyšla další verze týhle srandy a tak sem si řekla, že to zkusím letos líp a že jich musím přečíst víc! :D Tak vám ji sem hodím a zkusím i vymyslet seznam knížek, který se budu pokoušet splnit co nejčetnějším číslem to půjde!
kniha založená na pohádce - Jakoukouliv knihu ze série MĚSÍČNÍ KRONIKY
vítěz NBA - přeložených do čj moc neni, tak jsem našla nějakou DCERU SNĚHU, tak snad bude k sehnání :D
YA bestseller - PŘÍLIŠ MNOHO KATEŘIN
kniha co jsem od střední nečetla - nevím, asi nějakou z povinný četby co jsem zanedbala, možná 1984?
kniha z rodného státu - ach joo, to nee :D Nevim, něco.. třeba MÁJ :D
kniha přeložená do angličtiny - mhm, tak to nevim, to může být cokoliv ne? Ale něco cizího, co určitě bude v angličtině .. snad LOLITA? Tuhle asi stejně nedám :D
romance v budoucnosti - zkusím DIVERGENCI
kniha z Evropy - 
kniha s méně než 150 stranami - 
NYT bestsellere - ZMIZELÁ
kniha s filmovou adaptací v tomhle roce -  FANTASTICKÁ ZVÍŘATA A KDE JE NAJÍT!
kniha, kterou mi doporučí někdo, koho jsem zrovna poznala - Na tenhle úkol potřebuji VÁS! Napište mi do komentářů dolů jakou knížku byste mi doporučili! Pokud jsem jí nečetla, vyberu si jednu z nich, která mě zaujme nejvíc! :)
sebezdokonalovací kniha - nevím proč a nevím, jestli správně, ale do týhle kategorie si přidám PI A JEHO ŽIVOT, viděla jsem film a myslím, že nějakým způsobem mi tahle kniha může pomoct se sebezdokonalit v ohledu víry, kterou já neoplývám :)
kniha kterou můžete přečíst za jeden den - znovu už číst Malýho prince nebudu. Ne-e! Takže jsem se rozhodla, že si najdu nějakou knihu na Wattpadu, pokud máte doporučení, určitě se nebojte! :)
kniha napsaná celebritou - GIRL ONLINE
kniha s více než 600 stranami - upřímně hledám a hledám a žádnou co si vybavuji nemá více než 600, takže jsem bezmocná :D
kniha z Oprah BC - NADĚJNÉ VYHLÍDKY
Sci-fi novela - do toho si započítám druhý díl série Prvních 100 - 21. DEN
kniha doporučená členem rodiny - KMOTR, milovaná kniha mojí maminky.
grafická novela/komix - I have no idea, to je hodně těžký, nějakej komix si musím vyhlídnout v
kniha vydaná v roce 2016 - Znovu, I have no idea - nejspíš uvidíme, s čím přijde CooBoo nebo YOLI :)
kniha s protagonistou stejného zaměstnání (Student) - to může být prakticky cokoliv, umm dám sem FANGIRL :)
kniha s dějem v létě - srsly, kdybych věděla děj knihy, asi bych si jí už přečetla, jinak jak bych věděla děj? :D -_- prozatím je to otevřené
knihu a její prequel - tady to trochu očůrám a vezmu si jen prequel a to k trilogii Labyrint! :)
záhadná vražda - _____________ netuším :D
kniha napsaná komikem - __________ no idea :D
dystopie novela - DOKONALÝ PÁR
kniha s modrou obálkou - SNĚŽÍ, SNĚŽÍ
kniha básní - nějakou klasiku? Dáme si KYTICI!
první kniha, kterou uvidím v knihkupectví - _______  prozatím otevřené, až po návštěvě knihkupectví :D
klasika 20. století - PÁN MUCH
kniha z knihovny - POHÁDKY od Oscara Wilda
autobiografie - DENÍK ANNY FRANKOVÉ
kniha o road tripu - NA CESTĚ
kniha o pro mě neznámé kultuře - mmmm, GEJŠA?
satirická kniha - KLUB RVÁČŮ
kniha s dějem na ostrově - ROBINSON CRUSOE
kniha, která je předurčená k radosti (nebo tak nějak :D) - co třebaaaa.. VŠEM KLUKŮM, KTERÉ JSEM MILOVALA?

Tak tady máte můj slavný seznam! Budu ráda, když mi pomůžete vyplnit mezery a řeknete i své názory - nebo se dokonce přidáte k téhle výzvě taky!! Viděla jsem jich už v bloggerské sféře spousty, ale tuhle zatím nikde, tak co, trhneme rekordy? :D Napište mi do komentářů dojmy a pojmy, čekám na vás! :)
 PS: přiložené fotky jsou MOJE! Respektive jsem na nich JÁ, takže prosím, nestahujte bez povolení! :) Stálo to hodně práce jak mě, tak fotografa! :)

4 komentáře:

  1. Já jsem se teda zapojila do té výzvy s pouhými čísly :D a asi u toho i zůstanu, ale třeba zjistím, že to není ono a příští rok to změním :) Jinak ty fotky jsou opravdu nádherné :3 :)
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý má svůj styl a já samozřejmě nehaním tu číselnou :) Ale tuhle mám radši :)
      A za mě i za fotografa děkujeme za chválu, stálo to spoustu úsilí a nadávek :D

      Vymazat
  2. Číselnou výzvu bych teda nikdy nedělala :-D Já loni dělala tu, která ti vyjede na databaziknih, když zadáš knižní výzva 2015. A chytlo mě to hodně, protože jsem přečetla nejen celou výzvu, ale i něco navíc. A letos plánuji opět výzvu, ale nechala jsem si ji udělat speciálně pro mě od přítele, který čerpal z jedné webové stránky, kde bylo 145 bodů :D. Dal tam opravdu 60 knih, podle různých kritérií, tak se těším.

    Zajímavé, když někdo říká peníze... Jediné knihy, které jsem kupovala, byly dárky, jinak půjčuji v knihovnách. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to tě obdivuji, že to takhle zvládáš! :) uvidíme, jak se letos povede mě :D A přítel musí bejt génius, ten můj by to asi dohromady nedal, 60 knih co bych mu s mým mlsnym jazýčkem neomlátila o hlavu :D

      A ohledně toho půjčování, mám takovou lehkou "fóbii", nějak mi nelahodí knížky, které mělo nespočet lidí v ruce - trochu se toho štítim, takže mám radši kupované, kde je to podobné, ale nikdo v nich nečetl, ohmatal jen obálku :D

      Vymazat