28. 1. 2016

Přečteno! Famfrpál v průběhu věků

Moje potter mánie se rozšířila o další literární kousek! Je to jen pár týdnů zpět, co jsem si řekla "Jo, teď už zkusím nějakou tu spolupráci, dyť za zeptání nic nedáš Marti!" No, a tak jsem místo váhání sedla k Wordu a snažila se vypsat nějaký dobrý vzorový e-mail, který by byl vhodný pak odeslat. Taky jsem strávila spoustu času tím, že jsem hledala na knižních blogách ten pravý, který by mi pomohl tak nějak kickstartnout ty spolupráce. Jak už víte, pokud čtete mé články, domluvila jsem si spolupráci se serverem www.megaknihy.cz, kde jsem se s Hankou a Lenkou domluvila, že mi pošlou tuhle super četbu. Holky z MegaKnih jsou milé, přátelské a chápavé, proto se spolupráce vyřešila rychle a jasně - pokud hledáte někoho, kdo by i vám mohl pomoct, MegaKnihy jsou ta správná volba. Celému týmu MegaKnihy hrozně moc děkuji, za tuhle příležitost! A jaká byla samotná knížka Famfrpál v průběhu věků, která mě, jako potterheada, nadchla a očarovala? Pojďme se podívat!
O čem kniha je:
Famfrpál byl, pardon - JE, jedním z předmětů na Škole čar a kouzel v Bradavicích, proto vás asi nepřekvapí, že knížka je psaná jako učebnice. Je rozdělená do kapitol, jako každá správná učebnice. Podle názvu se nabízí vývoj téhle kouzelnické hry, v průběhu kouzelných věků, ale nejen to. Najdeme zde i to, jak se vyvíjelo samotné hrací koště nebo hřiště. Ostatně více popisovat učebnici moc nejde, to snad chápete,ne? :) Osobně se mi nejvíce líbila kapitola protimudlovských opatřeních - konečně mi došlo, proč jsem nikdy neviděla ani jeden zápas, kromě toho slavného "8mi dílného dokumentu" o o Harry Potterovi (haha, ne? jen já? okay..) a pak o Famfrpálu napříč světem, kde bylo popsáno, jak se famfrpál hraje na různých kontinentech (mistrovství atd.), jména slavných týmů a trocha historie, je to asi trochu spojené s mojí touhou cestovat a poznávat kultury a tak. :)

Knížečka je malá, na čtení hodně jednoduchá a počet stránek není vyšší jak 100, takže to je vlastně knížka na jeden den. Správný potterhead ji ale ocení i přes toto malé čísílko. Jako hráč famfrpálu se sice necítím, a i když nelahodím a vlastně ani nerozumím sportu, jsem si jistá, že bych byla nejlepší mezi kolejními fanynkami!
Ač vám podle obálky může tvrdit, že je napsaná někým jiným (Kennilworthy Whisp), ve skutečnosti je to vážně od JoKing Rowling (hahaha, směju se jen já? Okay), protože nikdo jiný nevystihne podstatu fiktivního, omg už zase - je SKUTEČNÝ, sportu, jako jeho zakladatelka, no ne?
V knížce najdeme roztomiloučké ilustrace, ale není jich příliš moc. Stejně tak je to vyloženě UČEBNÍ materiál, proto jestli jste četli Fantastická zvířata a kde je najít, nečekejte stejné vsuvky psané Harryho a Ronovo rukou. Pokud ale milujete Pottera jako já, tahle knížka vás zahřeje na potterovské duši. :) Proto můžu s klidem říct, že tahle knížka je skvělá a já mockrát děkuji MegaKnihám, za tuhle skvělou příležitost! Doufám, že budete s recenzí patřičně spokojeni a naše spolupráce se prodlouží! :) 


A co vy říkáte na tuhle podknihu pro Harry Potter fandom? :) A máte zkušenosti se serverem MegaKnihy.cz? :) Napište do komentářů!

2 komentáře:

  1. Knížka vypadá opravdu dobře, :3 :D taky si jí chci někdy přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to taková roztomilá knížečka :) musim říct, že nejoblíbenější učebnice po jedné anglické, co jsem kdy četla :D

      Vymazat