17. 2. 2016

Wreck this Journal #1

Ahoj, ahoj!
Hlásím se Vám s novou sérií článků a to, podle názvu už asi víte, o Wreck this Journak - v češtině Destrukční deník. Úvodem, pro ty, co by snad neměli ani tušení, pár slov o tom, co to vlastně je? WtJ nebo DD vlastně už názvem napovídá, co s touhle knížkou máte udělat. Váš úkol je ZNIČIT ho. To zní divně co? Knihomolové si nedovedou představit ohnutou stránku a najednou by měli ničit celou knížku? What the-
Takhle knížka je ale spíše něco, co vás donutí k vyjádření vnitřní kreativity na papír. Cílem je opravdu deník ZNIČIT, ovšem asi ne tak, jak si teď myslíte - zapálit, roztrhat a podobný věci - nýbrž kreativně a podle úkolů, které na vás na každé stránce čekají.
Tenhle nápad se mi hrozně líbil už od té doby, co jsem ho objevila před 3 lety na Pinterestu. V té době ale na českém trhu nebyl k sehnání (ani v angličtině) a na Amazonu a dalších stránkách byla cena za něj sice dobrá, ale poštovné by mi často vyšlo na celou knihovnu. Párkrát mě napadlo si ho vyrobit, ale neměla sem tenkrát tolik inspirace na samotné úkoly, proto jsem to nechala ležet ladem.

A jako by mě někdo nahoře vyslyšel, předloňský rok byl osudným a i Češi podlehly kouzlu WtJ! Takže se bohužel začal překládat - ale co bylo hlavní pro mě, vyšel tu i v ANGLIČTINĚ. No musela jsem ho mít přeci! Takže jsem si ho za poukázky na Vánoce koupila a ... přišel bod vzdoru! Proč? Protože jsem najednou nebyla tak sebevědomá se svým malířským a tvořivým uměním a zalekla sem se, že to zvořu.. Takže až do letošního roku mi můj milý WtJ ležel ve skříni společně s dalšími knížkami, ke kterým jsem se ještě nedostala.. ale řekla jsem si DOST a konečně se do toho pustila!
První fází, která je pro mě nutná, bylo plánování - to obsahovalo shlédnutí přesně 80ti videí na YouTube a prohledání kolem 500ti obrázků na Pinterestu nebo We♥It, Instagramu, Googlu, Facebooku a všude možně. Neskutečný .. :D Nakonec jsem se dostala k tomu, že přibližně "vim", co na které stránce udělám, ale pořád mám stránky, se kterými nemám tušení!

Nakonec jsem dospěla i k tomu, jakou vlastně tyhle články budou mít podobu. Začnu tím, jakou stranu jsem si zrovna vybrala - to bude v popisku, ale NE v názvu :) Taky upozorním, že ty čísla NEBUDOU čísla stránky, to číslo a úkol se dozvíte až v textu. Budou tam moje různé inspirace co jsem našla na netu (pokud vy sami máte WtJ a chcete se tu objevit, pošlete odkazy na články o něm do KOMENTÁŘŮ!) !! :) No a po tom všem bude následovat moje ukázka + proč jsem si stránku vybrala a taky proč jsem s ním udělala co jsem udělala :)

Dneska začnu tím, že vám ukážu mojí úvodní stranu deníku :) Tohle sem vytvořila protože mi to připomnělo takový idylický Opening jako ze simpsonových nebo podobně :) Mráčky a tak :) Je to snadný, roztomilý, něžný a je to takovej ten practice před těmi více kreativními úkoly.

Jak se vám líbí můj výtvor nebo WtJ jako takový, jak jste vyzdobily stránku vy a jakou stránku třeba máte nejradši - to vše můžete napsat do komentářů, za které budu jen vděčná! :) Zajímá mě i to, čím jste začali vy a podobně, cokoliv co se týká WtJ i to, kde berete inspiraci!

4 komentáře:

  1. Já mám destrukční deník v češtině a na svém blogu již nějaký pátek wtj píšu. :D Jinak máme na podobný způsob udělanou úvodní stranu. :D

    Sofi♥

    OdpovědětVymazat
  2. Hmm, čím jsem začínala. Očíslováním stránek, zanecháním jedné stránky prázdné, vyplněním stránky o sobě. Takhle chronologicky si to nepamatuju,ale vím, že jako poslední úkol jsem deník poslala sobě samé. Ta pošťačka na mě koukala fakt jak na blázna. :D

    OdpovědětVymazat
  3. já destrukční deník nemám, ale po tom, co na něj slýchám poslední dobou samou chválu, tak jsem nadšená a plánuji si ho koupit!

    OdpovědětVymazat
  4. Destrukční deník mám už prakticky hotový. A teda - vlastně jsem moc neplánovala a inspiraci projížděla hlavně proto, abych byla originální a nedělala něco, co už někdo přede mnou stvořil :D
    Tvoje úvodní stránka vypadá moc pěkně. Hodně štěstí :) Určitě se přijdu podívat na další články. :)

    OdpovědětVymazat