31. 8. 2016

Mau v kuchyni: Arašídové máslo

Jak už jsem na blogu psala, stala se ze mě Candygirl - prodavačka v obchodě s Americkými a Britskými cukrovinkami a mnohým dalším. Díky tomu jsem měla šanci dostat se do kontaktu se spoustou dobrot, které u nás chutnají naprosto špatně - to je třeba burákové máslo. Díky mojí nové vášni k Reese's jsem zjistila, jak dobré vlastně arašídové máslo může být a VY se zase dozvíte, jak je snadné si ho udělat i doma!
Doma o mě říkají, že jsem internetový bůh, protože často najdu cokoliv, co hledáme. Stejně tak dopadl i recept na tohle super arašídové máslo. Nevím už přesně odkud, protože si všechno hned píšu na papír a té technice zas tak bezmezně nevěřím, proto se omlouvám zdroji, pokud svůj recept poznává. 
Nicméně je to dost snadný a i samotnou mě to mohlo napadnout! Potřebujete na to:
  • Arašídy (nesolené, pražené - můžete si je opražit sami nebo jako já, koupit solené, pořádně je proprat vodou, v troubě trochu posušit a je to)
  • Sůl
  • Cukr (nejlépe hnědý, ale ani obyč nic nezkazí)
Vše je vždy v poměru 200/0,5/1 (tzn. na 200g arašíd půl lžičky soli a lžička cukru) ale určitě si časem, pokud budete máslo dělat častěji, můžete poměr upravit podle vlastních chuťových buněk a podle použití do sladké nebo slané kuchyně.
No, a to je vlastně všechno, pak už jen potřebujete silný mixér, kterým se drtí často piškoty a ořechy na Vánoce - za boha jsem nepřišla na to, jak se tomu výmyslu říká!

Všechno hoďte do mixéru a mixujte 4 minuty - v průběhu (a to hlavně ze začátku) stírejte kousky oříšků z boků, aby se všechny pořádně namlely. Že nevěříte, že to udělá máslo a ne jen drť? Tak to teda věřte - arašídy jsou jedny z nejtučnějších luštěnin (to nevim jistě, ale určitě jsem to někde četla!) a tím, jak se pohybem a mixováním zahřívají se všechen ten tuk z nich začne "potit", vmísí se do oříšků a vytvoří se arašídové máslo. 
Po těchto 4 minutách zkuste konzistenci, a pokud vám vyhovuje, plňte nádobky. Pokud ne, mixujte dál, ale většinou to po 6ti minutách bývá už stejné.

Funny fact: Taková zajímavá historka k tomu, jak jsem tohle máslo zkoušela já a taky důvod, proč tu nikde nejsou moje fotky. To vám takhle drtím v tom stroji ořechy a jedu 3 minuty v kuse, že to bude zahřátý a půjde to pořádně. Najednou vrz vrz a čepel uvnitř se přestala točit. Máme takový ten 26 700v1, kde máte milion nástavců na jeden hlavní zdroj s čudlíkem a rychlostma, na který to dycky jen napíchnete a jedete. Říkala jsem si, co se děje, sundala jsem to, zkusila ručně, zkusila zdroj a nakonec jsem přišla na to, že mi z toho vypadl kousek plastu, tak jsem koukla na místo, kam plast patří a sundal se mi takový plastový tentononc z kovového čudlíku - a co udělá správná blondýna u převařujícího se stroje a kovového čudlíku - šáhne na něj, aby zjistila, co se děje. A co se stalo? Viz fotka ...

Nicméně teď už máte svoje burákové máslo a je už jen na vás, jak ho využijete - super by určitě bylo třeba na Vánoce do cukroví nebo ho můžete jíst jen tak se sušenkami, jako Nutellu a nebo jako já ho použijete do krému (já se na to teda teprve chystám). Využití už si každý určitě najdete svoje!

A já vám teď přeji, ať vám chutná a pochlubte se, jak se povedlo a jaké je pro vás nejlepší využití!



4 komentáře:

  1. Skvelyy!!! To budu zkouset na ten super dort, cos mi ukazovala. <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten mě čeká už příští týden, drž palce! :D

      Vymazat
  2. Burákové máslo doma dělám :-) - místo cukru používám trošku javorového sirupu a kupuju ty nesolené. Ale je to mňamka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A je to s javorovým sirupem lepší? :) Jinak já z toho tu sůl důkladně oplachuju, ale nevyjdou mě aspoň 2x dráž :D

      Vymazat