22. 8. 2016

Suicide Squad

Superman je mrtvý (spoiler alert). Svět čeká, zda se najde nějaký další hrdina - ale co když nebude mít stejné hodnoty, jako Clark Kent? A jak už bývá zvykem, Amerika se připravuje na nejhorší, jako je útok na všemi milovaného prezidenta, jenže jak něco takového zastavit? Co takhle použít ty největší zloduchy na světě? Why not?
Tohle je moje filmová recenze na snímek, který se mi nedávno dostal pod kůži!
Ač se to mnoha z mých známých zdá podivné, komiksy jsem nikdy příliš nečetla, pokud nepočítáme období čtyřlístků, fotorománů v Bravíčku a W.I.T.C.H. Stejně tak mě ani superhrdinské filmy nikdy moc neuchvátily, protože proč jo? Věčné boje mezi dobrem a zlem, když stejně víte, že ten Batman prostě neumře a že Superman dycky vyhraje mi nějak nedávali naději v to, že bych mohla mít tenhle žánr někdy v lásce. Co se ale změnilo, bylo to, že v tomhle filmu příliš dobra nenajdete. A to byl pro mne ten moment zvratu.
Vyprávět vám děj, by bylo jako říct ženské, že nějak přibrala - to se zkrátka nedělá. Vy nechcete spoilery a já chci recenzovat film jako takový a hlavně se rozplynout nad vším, co mě dostalo do kolen a zabořilo do sedaček. Jako první musím rozhodně pochválit cast - čti obsazení
Jelikož všichni mluví snad jen o Harley Quinn a Jokerovi, nechám si je na konec! :D Za mě bylo super, že se ve filmu objevil Will Smith a role Deadshota mu sedla perfektně (ano, nemůžu posuzovat podle komiksu, pššt). Nějak mě dycky dostane fakt, že i když hraje zloducha, je pokaždé za srdcaře (vis Focus a všechny jeho filmy). Prý to někde sám v interview osvětloval, že je to dokonce jeho vlastní požadavek, když roli přijímá - aby nebyl kompletní hajzl. Od Willa jsme taky na Comic Conu v San Diegu mohli slyšet krásnej popis celého filmu, (ok, možná to re-citoval od Davida A., ale z jeho úst to vždy zní líp. ne?) jež zněl: "This is not a movie about GOOD vs. evil, this is a movie about BAD vs. evil."(Tenhle film není o 'dobru vs. zlu', tenhle film je o 'špatnu vs. zlu')  a stejně jako jemu se i mě tahle myšlenka líbí, protože kde je vlastně hranice mezi BAD a EVIL?
Jedno z překvápek, které pro mě film připravilo, bylo obsazení role Killer Croca. Musíte si neprojíždíte před filmem recenze, hodnocení na IMDB nebo ČSFD a fotky ze zákulisí, jen těžko jde odhadnout, kdo to vlastně pod tou maskou je. Když jsem tedy pak narazila na to, že je to Adewale Akinnuoye-agbaje (čti Pan Eko ze Ztracených) dost mě to překvapilo, protože toho herce mám opravdu ráda a tak není divu, že jsem si oblíbila i Croca.
uvědomit, že pokud
Jako další překvapení ohledně obsazení, byl pro mne Jay Hernandez obsazen do role El Diabla - další věc, kterou bez pročítání webu nemáte šanci odhadnout. Jaye můžete znát ze dvou dílů Hostelu a dívky hlavně z filmu LoL (ten s Hannou M- Miley Cyrus). Spoilerovat nebudu, ale díky jeho postavě jsem, stejně jako díky Deadshotovi, nejednou brečela - co to je vlastně za anomálii, že už mě i akčňák několikrát rozpláče?!
I když mi obsazení Cary Delevingne tak mizerné nepřišlo (spousta lidí jí díky jejímu obočí nevěřilo už v Paper Towns, tak proč by měli teď, že?) určitě by se dalo co zlepšovat, ale beru v potaz to, že Cara není primárně herečka a naštěstí tolik nemluvila, takže se svojí role zhostila docela dobře - přirovnávám to trochu k postavě, kterou obsadila v Panovi. Nicméně ty její divoký břišní tance nepochopil asi nikdo.
Další zajímavou postavou byl i Boomerang, jehož představitele Jaie Courtneyho, ani postavu samotnou, jsem do teď vědomě neznala. Líbila se mi ta jeho obsese růžovým jednorožcem a kombinace jeho buranství, vychcanosti a to, jak furt lemtal plechovku s pivem.
No a konečně Harley Quinn. Není divu, že je všemi uctívána a obdivována, herečka Margot Robbie ji totiž zahrála opravdu špičkově. Od kostýmu přes gesta a pohyby až po fakt, že jsme KONEČNĚ viděli, že vztah mezi ní a Jokerem NENÍ zdravá záležitost byly opravdu prvotřídní a Margot by za tohle rozhodně zasloužila nějakou cenu. A ano, i ona mě několikrát rozbrečela, ale kompenzovala to i její "roztomilostí" nebo jak to nazvat - obzvláště při vyslovení slova puddin'!!
A Jared Leto? No co dodat, myslím, že po miláčkovi Heathovi - ať je mu země lehká - je to druhý nejlepší Joker, kterého jsme mohli na plátně vidět. Spousta lidí tvrdí, že se k tomu nehodí a vypadá jak idiot, ale oni asi čekají, že to bude princ Krasoň nejlíp i s koněm - ppl, it's a BAD GUY, get over it! Typického Jokerovského smíchu jsem se nemohla nabažit, i když mě teď bude pronásledovat do konce života. :D Nicméně jeho postavu podle mne nejde milovat - ne kvůli tomu, že to byl padouch over all, ale proto, jak se choval právě k Harley Quinn a co z ní udělal.
The fuck?

K obsazení toho ale bylo dost, proto teď chci mluvit o další skvělé věci, kterou byla hudba. Soundrtrack k tomuhle filmu má VŠECHNO! Pro mne je tedy absolutní jedničkou skladba Heathens od Twenty One Pilots! Samozřejmě Queeni (v podání Panic! At The Disco), Radiohead nebo Rolling Stones jsou kapitola sama o sobě, to ani nemusím zmiňovat! :) Stejně tak Eminem byl dobrá pecka, kort pokud si uvědomíte, o čem je klip k písničce Without me
Další věc - filmové efekty a napětí. Jasná bomba, ten film vás nenechá ani na minutu odpočinout a je jedno, jestli je to akce, vtip nebo zrovna dojemná chvíle, pořád se něco děje a vypadá to fantasticky! DC se opravdu předvedlo a myslím, že tenhle film bude číslo 1 v kinech ještě hodně dlouho! Nejvíc se mi líbí backstory každé z postav - rozhodně promakaný! :)

A co vy, už jste Suicide Squad viděli? Co na něj říkáte a kdo se vám líbil nejvíc? :) Podělte se do komentářů! 


7 komentářů:

  1. Parádní film! :)

    Jared jako Joker byl super, ale nejvíc mě překvapila Margot jako Harley Quinn...

    INKA – focení, líčení, poledance, lifestyle a další!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Margot opravdu ukázala, že je skvělá herečka :) Nicméně ten hype okolo ní už mě unavuje :D

      Vymazat
  2. Mně se ten film líbil, akorát mi to přišlo ke konci zbytečně dlouhý... to představování těch jednotlivých postav na začátku bylo nejlepší!! Harley mi trošku leze krkem, jak je teď všude, můj miláček je el diablo. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to s představováním byla jedna z nejlepších částí filmu :D Harley hype mi jde na nervy taky, ale mám jí ráda - ne kvůli lidem - nicméně moje srdcovka je nejspíš Deadshot a Crock :D a El Diablo je láska, to je jasný :D :)

      Vymazat
  3. Na tento film sa veľmi teším - plánujem si ho pozrieť hneď ako bude dostupný :) Chcela som naň ísť do kina, ale nejako som nestihla :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat