31. 10. 2016

Jste připraveni se bát?


Dnes je poslední den měsíce říjen a s tímto koncem je spojen i velmi oblíbený KELTSKÝ svátek, plný strachu, dýní a sladkého - Halloween. I když se u nás neslaví, Halloween je velmi populární především u mladé generace, spojený s kostýmy a párty. Jak jsem se na konec října připravila já sama si můžete, společně s recepty a návody, přečíst v dnešním článku. Bude plný dýní, vzteku, pilných ručiček a hlavně podzimní nálady!
Halloween je pro mě něco, jako splněný sen - protože sladké, crafting a ještě kostýmy jsou moje nejoblíbenější věci na světě! (Ano, jsem hodně emočně založená).. Můj Pinterest začátkem října (možná už koncem září) posedl halloweenský duch a všude jsem měla jak kostýmy, tak dekorace nebo recepty na různé strašidelné ňamky
Jako první jsem si zkusila poprvé, jaké to je vyřezávat do dýně něco jiného, než jen očička a pusinku - hodila sem si na bedra slušnej kalibr v podobě erbu Bradavic. Jestli mi to trvalo hodinu a půl, tak ještě ubírám, protože to nebylo vážně nic lehkého - o to víc mě pak mrzelo, když mi došlo, že do PRAVÉHO Halloweenu, což je dnes, to nemá šanci vydržet ani po koupeli v savu..
To stejné ještě není nic proti logice mého šéfa v Candy, který savo nepoužil vůbec a nechal tak všechny 4 dýně, které jsem mimochodem dlabala celou mojí pracovní dobu, v přetopeném obchůdku shnít během 3 dnů, takže ani ty se dneška nedožily.
Proč ale plakat nad rozlitým mlékem (nebo shnilou dýní) - něco pozitivního z těch dýní přeci jen vzešlo, a to jejich semínka! Pokud máte trpělivost hrabat se ve "střevech" dýní, po jejich vydlabání, zkuste tenhle super recept na skořicová dýňová semínka, která jsem našla (kde jinde než) na Pinterestu:
Opláchnutá a osušená semínka smícháme s rozpuštěným máslem tak, aby všechna byla "opatlaná". Připravte si mix cukru (půl hrnku) se skořicí. Semínka vyskládejte na plech vyložený pečícím papírem, aby se co nejméně překrývala, posypte 1 až 2 lžícemi směsi, promíchejte a znovu rozložte po plechu. Dejte do trouby, vyhřáté na 180-200°C, na 10 minut. Potom vytáhněte, znovu posypejte 2 lžícemi směsi, promíchejte a dejte do trouby - dohromady se tento postup opakuje dokud vám zbývá směs. Poslední várku nechte v troubě 25 minut a po vytažení nechte chvíli vystydnout. Je to hrozná mňamka! Dají se udělat i slané příchutě, spoustu jich najdete všude možně po internetu. :)
Další věcí, kterou jsem si musela zkusit, je DIY v podobě papírových dýní! Na to potřebujete balónek, pevný provázek, gumičku, noviny, škrob, lepidlo, vodu a trpělivost! Balónek si lehce nafoukněte a zavažte gumičkou. Provázek si nastříhejte na 3 stejně dlouhé kusy - dost dlouhé na to, aby se daly v půli přehnout a "obejmout" balónek. Všechny konce svažte dohromady a dejte "na" balónek tak, aby konce byly u hrdla balónku a provázky roztáhněte do stran jako půlměsíčky na dýni. Opatrně sundejte gumičku a ještě opatrněji dofoukněte balónek, aby se půlměsíce zvětšily - držte pevně dolní spoj provázků, abyste tento proces nemuseli (jako já) opakovat několikrátPořádně zavažte a připravte si noviny. Natrhané proužky NELESKLÉHO novinového papíru namáčíme do směsi škrobu (3- 4 lžíce), lepidla (zhruba 3 lžíce, dávala jsem podle oka) a vody (0,5 l) a pokládáme na balónek, který takto pokryjeme skoro celý (alespoň 3 vrstvy), až na okolí hrdla - pokud chceme dýni dutou (pokud ne, pokryjeme celou a "šťopku" balónku vytvarujeme s papírem, aby vypadala co nejvíce přirozeně). Schne podle teploty, nejlepší je ale 20 hodin minimálně nechat v klidu. Poté se ještě s balónkem uvnitř nabarví, nechá znovu alespoň 10 hodin schnout a následně balónek uvnitř propíchneme. Vršek dýně zarovnáme a můžeme vložit - pouze (!!!!) - LED svíčku nebo třeba bonbóny
No, ale co by to bylo za Halloween bez kostýmu?! Už v září, když jsem plánovala soukromou halloweenskou párty jsem věděla, že můj kostým musí být perfektní a předem dobře připravený. Rozhodovala jsem se mezi tisíci kostými, ale nakonec se můj výběr seskupil do 3 postav - Zlá královna, Zloba a Uršula - moje oblíbené záporkyně (?) z dílny Disney. Nakonec se výherkyní stala Uršula z Malé mořské víly. Jenže naše párty krachla a já výrobu kostýmu vzdala. Co by to ale bylo za moje kamarády, kdyby někdo nepřišel (samozřejmě na poslední chvíli) s nápadem jít do baru, kde bude halloween i s kostýmovou soutěží - což když mi to řeknou ve středu a koná se to v sobotu, je docela k ničemu, protože to prostě nestíhám.
Byla jsem tedy nucena zvolit last minute kostým v podobě Wednesday Addams. Je to docela snadný a efektivní kostým - stačí na sebe hodit černé oblečení, udělat dva copy (pokud máte paruku tim líp), nalíčit se nebo prostě nejít noc před tím spát a tvářit se, jako že vás všichni okolo děsně iritují - přesně můj případ! Jen doufám, že se ke tvorbě kostýmu Uršuly i přesto dostanu a budu se jím moct pochlubit!
Nakonec to dopadlo tak, že já sice nevyhrála, ale Zuzanka - Polokostlivec v růžové sukni - ano a to 700,- k útratě na baru a my plánujeme už brz další sešlost, jen už bez kostýmů (neboooo?).

Tak, tímhle končí můj článek o Halloweenu - jak se na něj připravujete vy? Slavíte ho nebo jste proti němu? Jaký je vaše nejoblíbenější strašidlo a jaký film je pro vás v tomhle období naprostou nutností? Podělte se do komentáře!

2 komentáře:

  1. Ach, ten tvůj kamarád <3 :D :D promin, že jsem tím začla komentář, ale když on tu na mě tak kouká z tý fotky :D. Jinak to logo Hogwarts NEMÁ CHYBU! Dufám, žes to nějak pěkně nafotila a dáš to na pinterest a všichni ti to budou pinovat a... <3 budeš slavná :D já Halloween taky mám ráda (já být dobrý češtin :D) a dneska jdu na tu párty v tamtý masce, však víš :D když se mi povedou fotky, udělala bych návod na blog :). tobě to hrozně slušelo, máš na takovýhle kostýmy ksichtík (tim nemyslim jako věčně otrávenej, ale prostě hezkej, že ti sedne všechno :D), na tu Uršulu se těším!!! Já bych i slavila, kdybych měla s kym, nějak delší dobu, třeba dlabala ty dýně a tak, no,tak si budu muse počkat na příští rok, když už snad s Tominem budeme bydlet :D.
    Super článek!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. <3 nech ho, si zadaná :D Jo, to bych mohla to dát na Pinterest co :D to mě nenapadlo a dneska už je pozdě :( určitě udělej fotky a na článek se budu těšit :)) taky bych to slavila - a plánuju to slavit - víc do hloubky, příští rok si chci vzít do parády vyzdobení baráku, naobjednám na Ali kraviny :D a už umim zabalit odpadky jako mrtvolu :D třeba už příští rok vyjde párty kde budeš taky <3

      Vymazat