1. 6. 2017

Přečteno! Harmonický život s kočkou

Ano, opět je tu recenze a opět je to na kočičí knihu. Co na to říct, jsem prostě kočkomil do morku kostí! Tentokrát se dozvíte o knížce, která vám poví všechno o tom, co to obnáší, chovat kočku, od jejího pořízení přes péči o ni až po kočičí řeč. Jestli o této příručce o tom, jak žít pod packou vašeho kočičího panovníka v radosti a v harmonii, chcete vědět víc, čtěte dál!

Kniha Harmonický život s kočkou je jedna ze dvojice příruček o soužití s vaším čtyřnohým mazlíčkem (ano, uhodli jste správně, ta druhá je o psech). V 9 kapitolách je rozdělena péče o kočku až úplně od píky v podobě výběru vhodné kočky, přes ideální bydleníčko, povídání o nemocech a kočičí řeči až po možnou březost vašeho miláčka. 
Pokud jste četli recenzi na Jak blafovat o kočkách, tahle knížka se trochu liší. Neřeším teď velikost, font písma nebo ilustrace (na které taky přijde řada), ale především formu, kterou kniha podává informace. Zatímco v blafování jsme vše měli odlehčené a spíše okrajově, abychom při poslouchání kočkomila o tom, co všechno jeho kočku trápí, alespoň povrchově věděli, o čem mluví, Harmonický život s kočkou je více jako příručka k tomu, co všechno umět/udělat/vědět, než si kočku pořídíte a stejně tak i v průběhu jejího chování vědět, co a jak.
Teď bych se chtěla trochu zaměřit na design knížky. Opět bych chtěla pochválit předsádku knihy, jako jsem to udělala u Mohlo by se vám také líbit. Opět je krása v jednoduchosti a tentokrát ji nezdobí pruhy, nýbrž siluety procházejících se kočiček na modrém pozadí.
Dále se mi velmi líbí formát některých stránek, kdy nejde pouze o bílý papír a černé písmo, ale dostávají tak nějak novou dimenzi odstíny béžovo-hnědé barvy. No a v neposlední řadě jde o ilustrace, o které se tentokrát postarala Marisa Vestita. Obrázky jsou po knize na každé dvoustraně a váží se k tématu, které se na nich řeší, takže pokud se řeší kočičí pelíšky, uvidíte chlupatou kuličku válející se v koši s prádlem - normálka, ne?
U většiny knih mi vadí papírové přebaly. Mě vždy překáží, proto je nepoužívám, alespoň pokud knihu někam nosím. Přebal pro tuto knihu mi dokonce přijde až zbytečný - převážně proto, že informace na něm nalezneme i v samotné knize (například anotaci knihy na zadní straně obálky a informace o autorovi a ilustrátorce přímo uvnitř knihy na jejím konci). Takže pro mě by ho kniha ani nepotřebovala, ale chápu, že jsou k tomu určitě nějaké důvody, proto to nepřisuzuji hodnocení knihy.
A když už o hodnocení mluvím, je na něj nejvyšší čas. Osobně - jako kočkomil - jsem spoustu informací z knihy už znala, protože jsme při pořizování těch našich prosvištěli web křížem krážem, přes všechny mimibazary a podobná fóra. I tak je ale dobré mít doma takovou malou kočičí pomůcku, když se objeví něco, s čím si nevíte rady. S několika informacemi jsme s mamkou pracovali ihned - především ohledně vzdělání ("výcviku") těch našich satanových pomocníků.
Myslím si tedy, že hodnocení 8/10 je pro tuto knížku dostačující. Je to kniha spíše pro začátečníky - asi jsem moc náročná, když chci knihu, kde bude něco nového i pro nás, už dlouholeté kočičí otroky. Za poskytnutí této knihy děkuji Knihám Omega.

2 komentáře:

  1. Skvělá recenze :) Knihu neznám, ale hned mě zaujala, protože kočky mám ráda :) Díky za tip :)

    OdpovědětVymazat