Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

1. 8. 2017

Přečteno! Nedej se

Fanfikce nečtu. To jsem alespoň tvrdila do chvíle, než jsem narazila na knížku od Rainbow Rowell, na který vám dneska přináším recenzi. A jestli vás zajímá, jaké to bylo, jako jsem si při jejím nákupu říkala já, tak čtěte dál, ať se můžete dozvědět víc!

Ti z vás, kteří na rozdíl ode mě četli její knihu Fangirl už o tom věděli, nicméně pro mě to byla novinka a ze začátku jsem se lehce zdráhala tomu, ji přečíst. Nicméně když už jsem ji měla doma, rozhodla jsem se do ní ponořit. Důležité je na začátku zmínit že není nutné číst Fangirl, protože samotný příběh nemá žádnou návaznost. 
Kniha Nedej se by měla být fanfikce/canon na Harryho Pottera. Simon, který sdílí svůj pokoj se svým úhlavním nepřítelem Bazem chodí na kouzelnickou školu a má být vyvoleným, bohužel ale svou moc nedokáže úplně ovládat. To není příliš příznivé, jelikož na něj má spadeno temný kouzelník Pleticha. Ačkoliv se nabízí předvídatelný konec, jakého se nám dostalo v Harry Potterovi, nenechte se mýlit. Autorka mnohé pozměnila a tak se z její fanfikce stává zcela vlastní příběh.

Vždycky se mi líbil styl, jakým Rowell píše, proto se mi i tato knížka dobře četla - o to líp, když se to spojuje s mojí nejoblíbenější fantasy sérií. Co se mi dál líbí, je zapojení LGBT tématiky. Stejně tak se v knize objevují různé rasy, což je podle mě taky velmi důležité téma dnešní doby. Další moc hezký prvek příběhu, jsou samotná kouzla. Protože od Rowlingové jsme zvyklí na povětšinou latinské výroky či úplně nová slova, Rowell používá ustálené fráze, výrazy a básničky, čímž je to opět o něco blíže naší "mudlovské" komunitě. Stejně tak nekouzlí pouze hůlkou, ale taky prstenem, holí nebo přezkou na páskku.

I přes to, jak se mi kniha líbila, mi několik postav lezlo krkem. Zprvu se k tomu nabízel Baz, ovšem později mě daleko více vadila Agáta - Simonova holka. Stejně tak mi vadil i Mág - parafráze na Brumbála.

Celkově tuhle knihu doporučuji lidem, kteří mají rádi fanfikce, Harryho Pottera, ostatní knihy Rainbow Rowell nebo jen krásné oddechové příběhy se zajímavou zápletkou a vyvrcholením.

Pokud ale fanfikcím nelahodíte a nechcete jim dávat šanci nebo máte raději zcela originální zápletky, raději najděte na blogu doporučení na jiné dílo.

Celkově se mi kniha líbila, nicméně zatím stále vede Eleanor & Park. Proto je mé hodnocení 8/10.

Žádné komentáře:

Okomentovat