Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

19. 10. 2019

10 důvodů, proč jsem vděčná za Humbook 2019

V sobotu 5. října se konal už 4. ročník knižního festivalu pro mladé s názvem Humbook. Protože jsem nechtěla podávat jen nudný report z akce, rozhodla jsem se, že vyjmenuji 10 věcí, které se mi na letošním ročníku líbily a proč jsem za tenhle festival vděčná. Pokud vás to tedy zajímá, čtěte dál! 


1. Ambasadorství

Stejně jako loni jsem i dnes měla tu čest a možnost stát se Humbook ambasadorem, což je sice skvělá příležitost, jak se dostat nejen k přednostním a zákulisním informacím a taky knížkám autorů, kteří na festival přijedou, ale taky velká zodpovědnost.
Osobně beru za důležité nejen plnění výstupů a sdělování informací svým sledujícím, ale především taky kreativitu takových oznámení. Na blogu to sice tolik cítit nešlo, ale na mém Instagramu a YouTube kanále si toho určitě můžete všimnout. Vymýšlet výstupy mě moc bavilo a myslím, že to platí i pro vás, protože se na většinu sešly skvělé ohlasy!
Díky možnosti být ambasadorkou jsem poznala znovu nové lidi - spoluambasadorky - a měla jsem díky nim také příležitost setkat se se zahraničními autory a jejich partnery na procházce po Praze a následné večeři. Tenhle zážitek se mnou sdílela i Áďa (pokud nesledujete, určitě k ní mrkněte, stojí to za to).

2. Humbook stage

Vloni to bylo poprvé, co se na Světě knihy v první polovině roku objevila Humbook stage a už tenkrát sklidila velký úspěch. Letos se Humbookstage opakovala a i přes nepřízeň počasí to byla zase skvělá záležitost! Vloni mě Humbook oslovil, abych společně s dalšími blogerkami vyzpovídala redaktory z různých nakladatelství, letos jsem na stage vystoupila díky aplikaci na chat fiction - Storki. Byli tam se mnou autoři, a moji dobří kamarádi, Alžběta Bílková a Martin Bečan a díky nim jsem si to i letos hodně užila.
Pokud jste nikdy na Světe knihy nebyli, určitě tomu příští rok dejte šanci - nejen, že je tam spousta slev na knihy ze všech nakladatelských koutů, ale je zde i doprovodný program a v sobotu právě Humbookstage s jejich vlastním programem a taky workshopy!

3. Autoři

Na letošní ročník možná nedorazily zástupy zahraničních autorů, rozhodně to ale nebylo na škodu a neubralo to na kvalitě festivalu! Jay Kristoff a Mary E. Pearson byli oba strašně milý, úžasně vtipní a především - což moc lidí nechválí, ale měli by - tu skutečně byli pro nás, pro lidi - fanoušky - čtenáře! Část svého volného času na festivalu věnovali tomu, aby se mohli potkat právě s návštěvníky festivalu, vyfotit se a popovídat si, což jen dokazuje, že nejsou jen stroje na písmena a podpisy, ale lidi stejně jako my a svou práci si chtějí taky užít.
Merenda s autory mne (a myslím, že i ostatní ambasadorky) strašně mile překvapila. Jay řekl několik hrozně krásných a jemných myšlenek, což by nikdo od dvoumetrového obra nečekal. Mary se ve své volné chvilce před focením procházela po kavárně a povídala si s námi, děkovala za otázky a podobně. V prostoru na otázky jsem se snažila jim pokládat takové, abychom se od nich dozvěděly i něco mimo jejich knihy - něco o nich jako o lidech a ne jen autorech. A myslím, že se jim moje otázky líbily, i když je trochu potrápily.


4. Workshop

Pro ty, kteří to ještě neví, tu mám teď menší selfpromo. Vyrábím a vedu profil Knihonáramky na Instagramu - ano, podle názvu nejspíš poznáte, že jde o náramky s knižní tématikou. Letos jsem kromě možnosti vyrobit oficiální náramek do Humbook merche (o tom v dalším bodě) měla taky možnost být součástí programu pomocí workshopu, kde si několik desítek návštěvníků mělo možnost vyrobit svůj vlastní knižní náramek. Bylo tam pár problémů, za které ale Humbook nemohl, pořád si ale myslím, že tyto workshopy jsou skvělý způsob, jak takový festival zpestřit. 



5. Humbook merch

Já miluju, když je na nějaké akci něco, co si můžete odnést a tou věcí si pak svou účast připomínat do konce věků. Proto jsem strašně ráda, že i letos měl Humbook svůj merch. A ještě radši jsem, že jsem se mohla stát jeho součástí díky Knihonáramkům, které podle všeho byly jednou z prvních vyprodaných věcí, co se merche týče! Letos jste tam mohly najít taky placky, trika, knižní svíčky a taky printy, zkrátka si myslím, že si tam každý něco našel. A já doufám, že příští rok si to budu moct zopakovat a tentokrát minimálně trojitou dávku!

6. Besedy

Sama jsem sice žádnou nestihla úplně celou, ale už při čtení programu jsem věděla, že potřebuji převraceč času, pokud bych chtěla stihnout všechny, co mě zaujaly! Líbilo se mi, že měli velký prostor nejen čeští autoři, ale i "neprofi" moderátorky - naše skvělá Míša a Marillee! Z toho, co jsem se doslechla od ostatních to zvládaly na jedničku, takže za to určitě palec hore!

7. Cosplay

Tahle položka tu nemohla chybět - to bych nebyla já! Miluju kostýmy, miluju role play a divadlo, takže mít možnost přijít v cosplay na takovouhle akci je prostě přesně to pravé pro mě! Navíc jsou podle mě kostýmy úžasný icebreaker - pokud jdete na fest sami nebo nevíte, jak se s někým novým seznámit, kostým v tom skvěle pomáhá k navození konverzace a následně třeba i přátelství! K tomu všemu je výroba kostýmu skvělá zábava a ten proces je vedle cesty metrem na tom celém asi nejlepší! Na fotce můžete vidět naši letošní "divnopartu" z Harry Potter universa. Jsem neskutečně vděčná za to, že se tihle lidi rozhodli přidat a být se mnou "divní" před zraky tolika lidí. Díky za vás, lidi!

8. Stánek s knihami

Asi víte, že loni se to se stánkem knížek moc nepovedlo a spousta lidí bylo naštvaných. Proto si myslím, že letos se Albatros media rozhodl velice správně a vytvořil stánek ve stejné podobě, v jaké ho můžete zažít na Světě knihy - a rozhodně to nebyl přešlap! Dalo se snadno procházet, byl zde přehled a spousta ochotných a milých lidí, kteří byli připraveni vás nejen zkasírovat, ale i vám pomoct. Jak vidíte, je skvělý vědět, že jakýkoliv feedback "tam nahoře" vidí a každý rok se fest zlepšuje.

9. Festivalová hra a Humbook battle

Letos se na Humbooku objevily dvě novinky - festivalová hra o ceny a Humbook battle! V rámci festivalové hry jste měli za úkol navštívit několik stanovišť a splnit nějaké zadání, za což jste si vysloužili razítko. Když jste je měli všechny, prostřední dvojlist jste dali do slosování a mohlo se na vás usmát štěstí, protože ve hře byl batoh plný skvělých knižních cen!
Humbook battle byla soutěž 9ti týmů vedených ambasadorkami (i já jsem měla svůj tým), kde se odpovídalo na knižní otázky - a musím říct, že nás vůbec nešetřili! Jako výhra pak bylo 14 reading copies a poukazy na nákup na eshopu Albatrosu. Ačkoliv se mi nepodařilo s mým týmem vyhrát, byla to skvělá záležitost a doufám, že příští rok bude něco takového zase!

10. Lidi - knihomolové

Jako poslední, ale rozhodně ne nejméně důležitý, je bod, který je podle mě stavebním kamenem celého Humbooku. Jste to vy, jsem to já, prostě jsme to my: knihomolové, čtenáři, autoři, redaktoři a prostě všichni, co jsme na Humbooku letos byli. Bylo skvělý vás tam všechny vidět - lidi, vyprodali jste 2000 lístků, jste neskutečný! Atmosféra mě díky vám strašně nabíjela, viděla jsem úsměvy, slyšela smích a věděla jsem, že tenhle jeden den v roce je pro nás všechny prostě všechno tak, jak má být. Viděla jsem staré i nové kamarády, se spoustou z vás mluvila, spoustu z vás objala a vyfotila se s vámi a já bych vám chtěla za všechno poděkovat. Za to, že jste přišli, za to, že jste tak úžasný, za to, že mě sledujete. Zůstaňte hrdými knihomoly a uvidíme se příští rok!


1 komentář:

  1. Když už jsem tam jela, letos poprvé, chtěla jsem mít co nejvíc z programu. Což znamená, že jsem bohužel nestihla žádný workshop... :-(

    OdpovědětVymazat