24. 11. 2015

PŘEČTENO! Labyrint: Útěk

Taakže. Labyrint. Super série, tenkrát úplně novinka. Kámoš přišel a apeloval na mě "Ty vogo, to si prostě musíš přečíst!!! Jestli jí nemáš, na týden ti jí pučím!" Řekla jsem mu - na týden?! A on "Víc času ti to nezabere věř mi!" A taky ne :D

Týden opravdu stačil na to přečíst tuhle knížku jedním dechem. Asi by to teď chtělo krátkou anotaci, o čem vlastně kniha je. Takže:
Příběh mladého chlapce Thomase, který si nepamatuje nic ze své minulosti a z ničeho nic se objeví v nějaké kleci, která ho táhne na Plac uprostřed obřího bludiště, na kterém žijí jen chlapci se stejným problémem - nevědí nic o své minulosti. Společně se snaží dostat se z Placu ven z bludiště, protože každé má někde nějaký východ, nebo ne? Bludiště ale mění tvar každou noc a ukrývá tajemná stvoření zvané Rmuti. No ale pak se objeví Teresa. Kdo to je Thomas neví, ale ví, že jí zná. No a pak to už jde všechno do kopru :D Víc neřeknu, protože všechno by byl moc velký spoiler!
No a moje hodnocení? Rozhodně vysoké. Myslím, že knížka je super, myšlenka, plot twisty, některé postavy jsou fakt skvělý, ale řeknu vám, že Teresu sem si neoblíbila v prvním díle a teď, kdy už čtu třetí, se nic nezměnilo :D. Nevim proč, ale prostě to je kráva a tečka :D. Knížka má ale super spád, má chvíle napětí, strachu, skvěle popisuje netvory a místa, takže pak máte pocit, že tam s Thomasem jste i vy :)! Celý je to psaný z pohledu třetí osoby, ne tedy jako Hunger Games z pohledu Katniss, ale stejně jako v té trilogii vidíte jen to, co vidí Thomas, takže žádný "meanwhile" nebo "backstage" se nekoná.
Hodnotím to tedy alespoň 9/10! Spousta lidí to hrozně haní, celou trilogii, jak je nečtivá, nudná a fádní, ale s tím zásadně nesouhlasím. Většinou jsou to totiž hlavně lidi, kteří viděli tu sprsklinu, který říkají filmová adaptace.
Tfuj!! Takovej paskvil jsem v životě neviděla. Původně jsem chtěla jít hned na premiéru, protože sem si říkala "to bude skvělý, dyť ta knížka je úplně krásně napsaná, film bude mazec!" .... No Marťo, spletla ses. A šeredně. Nakonec jsem se NAŠTĚSTÍ do kina nedostala a čekala jsem na torrent (muhehehehehehe, Mau rebelkou!), abych si to pustila doma hezky s levným máslíčkovým popcornem! .... Abych pravdu řekla, dost mě na něj přešla chuť. Bejt to v televizi, víc se těším na reklamy!!!
Takže film má u mě asi tak -10000/10. Jen si na to vzpomenu, mrazí mě v zádech a je mi zle od žaludku - to se mnou dělá zuřivost! :D A co vy, četli jste knížku? Viděli ste film? Jaký je váš názor na tuhle knížku a celou sérii? :)
Brzo se zde objeví i recenze na pokračování - Spáleniště, nenechte si ho ujít :)
Do komentářů piště vaše názory a klidně návrhy na další knihy a já vám třeba splním vaše tajné přání :D.

Žádné komentáře:

Okomentovat