Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

28. 11. 2015

Přečteno! Hledání Aljašky

Hledání Aljašky
Dnes vám přináším recenzi na Greenovku, jménem Hledání Aljašky. Green sice nepíše fantasy, což je můj nejoblíbenější žánr, i tak jsem se ale po knize Hvězdy nám nepřály rozhodla, že si od něj zase něco přečtu. Stálo to za to? Čtěte dál a dozvíte se!

Miles je tak trochu jinej, než ostatní v jeho okolí. Mezi jeho zájmy totiž patří poslední slova lidí, o nichž třeba ani nikdy neslyšel nebo hledání svého "velkého možná". Na nové škole se ale připletl do cesty bandě lidí, jejíž součástí byla i Aljaška Young. Kniha nás provádí jejich zážitky a průšvihy, až najednou zvrat, který ovlivní celou druhou polovinu knížky. Jak se to mohlo stát? A byla to jen náhoda?

Některé části knihy byly velmi zajímavě popsány, ale jak to rychle přišlo, tak můj zájem i rychle odešel. Ve čtení mě hodně pohánělo nejen očekávání od Greenovi tvorby, ale i tajemství, které je provázené názvy jednotlivých kapitol. Fun fact: Hodně mě zaujal nápad kombinace vodky s mlékem, v nejbližší době ale neplánuju něco takového zkoušet pít. Taky bych ráda parafrázovala citát "Kdyby lidé byli déšť, byl bych přeháňka a ona hurikán."

Ačkoliv jsem tedy měla velké očekávání, protože Hvězdy se mi vážně, VÁŽNĚ, líbily, tohle dílo mě nenadchlo. Ba naopak mě možná až zklamalo. Zápletka "slušňák má pokoj s potížistou" je docela předvídatelná. Povaha Aljašky je přirovnatelná k Margo z Papírových měst. Nevím, možná to je jen mnou, na mě se ale Green v téhle knize pokoušel být velký filozof a dle mého názoru se to moc nepovedlo. Nebo možná povedlo, ale mě filozofie nikdy nějak extra nebavila.

Pokud máte kladný vztah k filozofickým otázkám ve spojení s YA literaturou, myslím si, že tahle kniha vás nadchne. Zároveň je kniha plná příjemných citátů, které si možná zamilujete. Jestli se vám tedy nějaká Greenovka líbila, můžete zkusit i tuhle.

Osobně si ale myslím, že Green přišel už s lepšími tituly, kterými si mne získal daleko více. Pokud tedy ani vy nechcete mrhat čas nad nevyřešenou záhadou a filozofováním o ničem, tohle je kniha, po které bych být vámi nesáhla.

Za mě tedy ne. Pro mě to byl neskutečný propadák a ztráta času. Moje hodnocení je 2/10 a to jen proto, že sem tam byl nějaký dost chytlavý citát a podobně. Podle mě má ale Green na víc.

Žádné komentáře:

Okomentovat