Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

17. 5. 2016

Přečteno! Dívka ve vlaku

Dalo by se říct, že prakticky denně jezdím vlakem - tenhle způsob cestování vážně hrozně moc miluju a proto jsem si taky vybrala knížku Dívka ve vlaku k recenzi. Tenhle bestseller se dočkal i filmové adaptace! Je to dobře nebo ne? Co si o tom myslím já, se dozvíte, když budete číst dál!

Dovolím si knihu rozdělit do pomyslných oddílů. První oddíl je příběh hlavní postavy jménem Rachel. Rachel je tak trochu "opilecká čumilka", která se nedokázala vyrovnat se svojí životní situací a rozvodem s bývalým manželem Tomem, který si našel novou ženu, Annu. Rachel se každý den pachtí vlakem do imaginárního zaměstnání, imaginárního proto, že nechce své spolubydlící přiznat, že o práci přišla. Při těchto cestách si v hlavě vytvořila životní příběh mladého páru, který vídá z okna vlaku na cestě do Londýna. Jednoho dne ale uvidí tuto ženu s jiným mužem a den na to zjistí, že se pohřešuje. Vzadu v hlavě ji ale tlačí myšlenka z předešlého dne, který si, díky alkoholu, nepamatuje, ačkoliv má pocit, že je to velmi důležité.
Další oddíl je pak retrospektiva pohřešované Megan a příběh z pohledu Anny, nové manželky Toma, která Rachel přirozeně nemůže vystát. Do toho se Rachel rozhodla hrát si na detektiva a tak se dostává do blízkosti Meganina manžela Scotta, čímž maří policejní vyšetřování.
Poslední oddíl je ten, ve kterém se konečně začíná něco jít. Pokud bych mohla všechny oddíly pojmenovat, byly by to NUDNÝ ÚVOD, HLEDÁNÍ STŘÍPKŮ a závěrem takové to SLEPENÍ PUZZLÍKŮ. To je ten moment, kdy už si sami dáváte dohromady všechny dílky a podvědomě tušíte, jaký směr to nabere. Rachel se konečně odkryje opilecký opar, Meganin příběh je u samotného dne jejího zmizení a nakonec i Anna pochopí, co bylo v jejich ulici špatně.

Výsledek obrázku pro dívka ve vlakuMůžu říct, že kniha měla velký potenciál. Thrillery a detektivní příběhy mám ráda, proto se nemusíte bát, že by se tu už nikdy neobjevila kniha podobného žánru.

Na druhou stranu i přes všechen potenciál se mi nelíbil způsob, jakým byla kniha psaná. Kromě toho, že se tu střídají 3 postavy, což by samo o sobě nebyl problém, se zde střídá i retrospektiva s přítomností a celkově se mi až na pár desítek posledních stran kniha nijak extra nelíbila. To stejné se pak dá říct i o filmu, který by mi bez přečtení knihy nedával vůbec smysl. Obsazení se mi navíc vůbec nehodilo k popisu postav v knize a celkový dojem z příběhu je tedy spíše špatný.

Knihu doporučuji těm, kteří mají rádi krimi a thrillery, ovšem nevadí-li vám, že tenhle příběh má dost pomalý spád. Taky si myslím, že by si ji měli přečíst všichni, kdo viděli film a líbil se jim - protože tím pádem vás dost možná kniha nadchne.

Zároveň si ale nemyslím, že je to vhodné pro ty, kterým se film nelíbil a mají radši složitější a propracovanější zápletky.

Celkově dávám knize 5/10. Nenadchla mně, ale ani neurazila a asi jsem i ráda, že jsem měla možnost si ji přečíst ještě před tím, než byl film vypuštěn do kin. Za recenzní výtisk knihy Dívka ve vlaku děkuji e-shopu dobre-knihy.cz

2 komentáře:

  1. Mám na blogu taky recenzi na tuhle knihu ( a na mnoho jiných). Tvoje recenze je dobrá.
    Www.siraelxy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za podporu, tvůj blog znám a často se na něj vracím :) je opravdu moc dobrý, jen tak dál! :)

      Vymazat