Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

17. 12. 2016

Dárky na míru aneb. Ollivander, DIY a přátelství

Už je zase TEN čas v roce, kdy město hraje světýlky a vůní svařáku s klobásou, obchoďáky praskají ve švech lidmi a slevami a bloggerská scéna se vám snaží vnutit všemožné nápady na to, co sledovat, poslouchat, jak si vyzdobit byt nebo co ostatním kupovat. Napadlo vás ale někdy, jak přišly na to, že přesně tohle se té vaší kamarádce nebo babičce bude líbit? Já vám dneska nejdu ukázat, co máte dělat VY, ale jak jsem přišla na to, co dát mým milovaným !
Začnu asi tím nejvíc rozsáhlým projektem, kterým sem si zavařila už někde v začátcích listopadu. Moje nejlepší kamarádka. Že jste čekali přítele? Ale kde že. Dárek pro kamarádku, a kort pro tu nejlepší, je ta nejsložitější věc ať už jde o Vánoce, narozeniny nebo oslava toho, že její těhotenský test vyšel negativně (pokud těhotenství není to, o co se snažila). Většině bloggerek tedy stačí naplněný kelímek laky na nehty, pilníky a nějakej ten supr čupr náramek z H&Mka, ale mě teda ne.
Rozhodla jsem se pro maxiobr projekt, kterým je DIY diář. Něco jako takový osobní bullet. Bude plný dat a věcí, co ta moje 2 sekundová Dory miluje - jako muzikály, Star Wars, jídlo nebo hroši. Ten jsem si nejdřív začala ručně kreslit a libovala sem si v tom, jak je to easy špízy. Ale ono prd. Jako první zádrhel se objevil fakt, že skenováním se z diáře stane 50 odstínů černé, šedé a bílé - tudíž to po vytištění byl spíš dalmatin, než týden v diáři. Takže všechna moje práce a malůvky měly jednosměrnou letenku do koše. Další problém se vyskytl v nalezení správných desek. Všechny ty filofaxy a cute (čti opravdu c-u-t-e, ať jsi cool) obálky pod 500,- neseženeš. Řešení se objevilo v Tigeru v podobě klasických černých kroužkových deskách za 150 - ale pozor, přichází další zádrhel - se 6ti dírkama. To vám nikde nevydirkují. Takže homemade dírečky.. no jo, ale zádrhel č. 2005, jak udělat z A4ek úplně dokonalý A5ky, když se moje řezačka rozhodla, že se rozbije? Tenhle kiks se naštěstí vyřešil ochotnými slečnami v copy centru za 10,- Kč, juhů!
To bych ale nebyla já, kdyby to v tuhle chvíli bylo všechno super a už hotové - ano, uhodli jste, neni. Celý můj projekt čeká na tenhle víkend, kdy to všechno hezky zkompletuju a společně s dalšími věcmi, jako jsou náramky, bublinková fólie na nervy, nebo Wonka čokoláda (o té za chvíli) hodím do krabice, konečně zabalím a řeknu "Zuzanko, už mám pro tebe Vánoční dárek, jupí."
A teď se ještě vrátím k té čokošce. Jak možná moji pravidelní čtenáři vědí, pracuji už od konce prázdnin v Candy Store, kde prodávám dobroty z Ameriky a Anglie. Spousta z nás si v blízkosti Vánoc vybaví Karlíka a továrnu na čokoládu - ale slavná Wonka čokoláda už se jaksi nedá sehnat. Důvodem je prodej "práv" na výrobu čokolády firmě, která několik měsíců po odkoupení zkrachovala a práva tím zanikla.
To jsem ale já, víla všeumělka, jak mě mamka ráda oslovuje, vyřešila a jako správnej magor nejdřív sháněla čokoládu, aby odpovídala obrázku. Nestalo se. Nakonec svitla naděje a Billa mi jednu tu správnou (nebo alespoň hodně podobnou) přinesla. Dalším problémem ale byl Zlatý kupon, kvůli kterému jsem oběhala asi 6 papírnictví. I to se vyřešilo a to zlatou obálkou, kterou jednoduše ostříhnu - tisk na to už ale bude složitější.. 
Pak už se to jen zabalí do alobalu a po hodinové práci s formátováním, aby přebal sedl čokoládě jako prdel na hrnec máte konečně Wonka čokoládu - I love you, Pinterest.
Teď už se konečně dostáváme k dárku pro přítele. Většina z blogerek má jasno: sprcháč, nějakou kýčovitou věc se srdčíky, možná nějakej kupon na pusinky nebo sex pod hvězdami, trenýrky a super drahej parfém - E E. Tahle ale můj Mike nefunguje. Ačkoliv má zájmů spoustu, jak v dárku asi použijete jeho zálibu v sázení nebo vysedávání v baru nad vychlazenou 12kou? Zabíjet malé holčičky se mi zrovna nechce, takže jsem (opět za pomoci Pinterestu) vymyslela věc k jeho obsesi nad The Walking Dead. Je to "Survival kit" něco jako krabice první pomoci. V zásadě jde o to, že nakoupíte různé pochutinky, co vaše drahá polovička ráda chroustá a pije, vymyslíte, co by to v případě zombie apokalypsy mohlo být a uděláte tomu takový přebal. Tím se z Tic Taků stanou prášky, ze šumáků tablety na čištění vody a z kinder vajíčka  třeba granát.
Když tuhle krabici pak ještě "ozdobíte" krvavými skvrnami a doplníte návodem jak přežít zombie apokalypsu, máte z toho ideální dárek pro zombie magory! K tomu všemu ještě dostane super papuče s komixovým motivem M - samozřejmě jako Mike, vůbec to není jako Marvel!
Teď trochu zvolním, aby vaše nenapadené mozky zvládly nával informací. Svým dalším kamarádům a kamarádkám jsem zvolila jednoduchou cestu, a to skrz Aliexpress. Do dramaťáku jsem nám, holkám, objednala sadu řetízků, kde každý dostane dílek pizzy, která se dá společně složit - protože každá zvlášť jsme sice šťavnatá a super, ale dohromady jsme prostě perfektní! Jednotlivě jsem pak chtěla holkám udělat radost třeba hodinkami s burgrem nebo pizzou (protože Denisa prostě miluje jídlo) a nebo s kafíčky (Eliška je totiž náš expert na to, kam zajít na kafčo). Verunka zase dostane doma udělané burákové máslo, na které najdete recept tady. A moje milá Dede třeba dostala ježečkový rukavičky!
Samozřejmě mám ale mezi svými kamarády i potterheady, které nemine ten nejlepší dárek pod stromečkem - přijímací dopis z Bradavic aaa.... HŮLKA! O tom jak je vyrábím a co všechno výroba takové kouzelnické hůlky obnáší, budu určitě psát už brzo taky článek! Takže pokud vás to zajímá, určitě "stay tuned"!
Mezi obdarované ale patří i rodina. Jelikož jsou moji rodiče rozvedení a každý už má svoje partnery, dělí se mi to mezi mnohem víc lidí, než moje peněženka zvládá. Napadl mne ale krásný způsob, jak zabít dvě mouchy jednou ranou v okamžiku, kdy mi došlo, že můj táta s jeho manželkou jsou slavná pohádková dvojice - Jeníček a Mařenka! Měla jsem krásně vymyšlené, jak jim přepíšu pohádku, aby vyprávěla jejich příběh a doplním ji malůvkami nebo fotkami ze svatby - dokud jsem nezjistila, že do Vánoc mi zbývá jen 10 dní. Tak máš smůlu, holka, tenhle dárek si šetři na výročí nebo narozeniny. Prozatím jsem tedy obklikou vymyslela, že 2 z jejich svatebních fotek proženu Photoshopem a nějak je vyšperkuju a pak zarámuju do krásných rámečků z Pepca.
Maminka pak dostane věc, po který prahne už od jejích narozenin - HDMI kabel. Na tuhle ženskou totiž neplatí žádný univerzální dárek, jako svíčky, čaje, sprcháče, něco do kuchyně a podobně. Jedině, že by to bylo cokoliv s kočkou - což budou další papuče, které letošní Vánoce mým milým přinesou. Meowy Christmas. 
Letos na mne padl ale ještě jeden úkol - Mikova rodina. Nejhorší je dávat něco někomu, koho tak dobře neznáte, jako jsou třeba ženský v jeho rodině. Univerzálně jsem, opět, zabrousila na Pinterest a objevila suprovou věc pro obě! A tak milovaná tchýně dostane krásné chlupaté papuče vycpané serepetičkami, jako je měnící lak podle teploty , jelení lůj, černá maska na obličej, latex na ochranu kůže při lakování nehtů nebo klapka na oči na spaní a pra-tchýně zase kuchyňskou chňapku s čínskými čaji, naběračkou ala Lochnesska, sládací tašku do kabelky nebo držátka na čaj sypaný i pytlíkový. Malý brácha pak dostane pyžámko jako Captain America a všichni budou happy jak dva grepy! Vlastně 3 ...
No, a tímhle já ukončím moje povídání o dárcích, které dostanou moji milý. Nenajdete tu žádnou radu o tom, co na poslední chvíli dát těm svým, protože pointou tohoto článku bylo nehledat nápady jinde, ale hledat ji přímo v lidech, které chcete obdarovat - protože není nic lepšího, než darovat dárek, který víte, že druhý ocení!
A pokud se vám něco z mých nápadů líbilo nebo i vás napadlo něco takhle, troufnu si říct, neobvyklého a na míru, podělte se do komentářů!

1 komentář:

  1. Skvělý výběr a krásné dárky :) Vážně se těším na článek o výrobě kouzelnických hůlek :)

    OdpovědětVymazat