5. 12. 2016

Přečteno! Příliš mnoho Kateřin


Hurá, hurá, konečně se mi podařilo přečíst další knihu! Jaké to asi je, když všichni vaši partneři mají stále jedno a to stejné jméno? Jaké to je dostávat kopačky, ale nikdy je nedávat? A co když vás jedna "obyčejná" odbočka dostane k neobyčejnému poznání? Je vážně tak úžasné, být zázračné dítě? Colin, který neumí vyprávět příběhy, nám povypráví o tom, jak měl Příliš mnoho Kateřin!
an abundance of katherines fan art lindsey lee wells - Google Search: Tahle, u mě v pořadí čtvrtá Greenovka, je další z těch, které se dotýkají vztahů mezi teenagery. Knížka vypráví příběh mladého Colina, který od mala randí jen s dívkami jménem Katherine (Ne Cathy, Kate ani Katrina, KA-THE-RI-NE). A co víc, všechny tyhle jeho Kateřiny mu daly kopačky. Po pár měsících, dnech, ba i minutách. Ta poslední, K-19, mu ale zlomila srdce, což byl výraz, který Colin nerad používá, protože srdce, jako orgán, přeci zlomit nejde. Abyste tomu rozuměli, Colin je velmi nadaný kluk. Ne, že by uměl malovat nebo skládat básně, je chytrý a velmi dobře mu jdou slovní přesmyčky. Ostatní by o něm řekli, že je to zázračné dítě, on sám si to ale nemyslí - takových je totiž sice dost, ale většina z nich nikdy nic nedokáže, a on něco dokázat chtěl.
Se zlomeným srdcem a hlavou plnou Kateřiny to ale nešlo a tak ho jeho nejlepší kamarád Hassan vytáhl na takový malý road-trip. Ten se ale zvrtl v okamžiku, když viděli odbočku k pomníku Arcivévody Ferdinanda. Jedna "malá" odbočka jim změnila celý život - a to doslova.
V malém městečku Gunshot totiž chlapci narazili na Lindsey, pracující v takové "večerce" pro svou matku, která je naverbovala do zpovídání jejich malého městečka. Zažily toho spoustu a ještě více toho slyšeli od lidí po všechny generace.
an abundance of Katherines:
Vyprávěním děje bych vám ale zničila čtenářský zážitek! Radši se podíváme na něco jiného! Styl psaní Greena, jak už jsem dávno zjistila, není pro každého. Kde koho baví, ale jiní ho zase mají plné zuby, já se řadím do takové mezní části těchto lidí - čtení Greena až skoro vyhledávám, naproti tomu mi to ale trvá, než jeho knihy vůbec přečtu. Stejně jako v jiných jeho knížkách ani v Kateřinách se nedočkáme příliš vysokého napětí a bohužel ani výbuchu emocí, jako u Hvězd. Většina věcí se zdá, jako by se mohla stát každému z nás, což je super, pokud se vám to skutečně stalo a můžete se tak lépe vcítit do hlavního hrdiny.
Co mi vadilo, byly poznámky pod čarou, není to ale jen touhle knihou - nemám je ráda nikde, ani v seminárkách .. A protože Colin měl velkou potřebu věci vysvětlovat a nikdo ho k tomu moc nepustil, Green to dovysvětloval právě v těchto poznámkách - celkem 85x!! Nevím jak vy, ale já bych se bez toho asi obešla a nebo bych byla radši, kdyby to bylo rovnou v textu.
An Abundance of Katherines by John Green-  All the Katherines:
Samotná postava Colina mi byla v mnoha ohledech sympatická. Byl chytrý, neliboval si v pití nebo v nějakých nekalostech, prostě takový obyčejný chytrý kluk. Zato mi ale vadil druhý Colin (TDC), protože to byl přesný opak, takovej blbec namarchrovanej. Lindsey mi zase trochu připomínala mě samotnou - holka co nepotřebuje být cool, akorát že ji přesně tahle vlastnost cool dělala. No a Hassan byl podle mě jeden z těch muslimů, na které bychom měli koukat, když chceme říct cokoliv o teroristech. Ne každý je radikál a zrovna Hassan je takový obtloustlý lenoch, který by žádnou bombu neodpálil, natož ji někam nesl. Každopádně ho mám ale ráda, už jen proto, že se snaží Colinovi ukázat, jak být aspoň o trochu normálnější, aby zapadl a lidi si z něj neutahovali.

Celkově na mě kniha měla mnohem lepší dojem, než třeba Aljaška, ale zase pro mě nebyla tak dobrá, jako už zmíněné Hvězdy nebo Papírová města.
Hodnocení to taky dokazuje, protože knize dávám 7/10. To ale samozřejmě neznamená, že pro vás je Greenovo psaní příjemné, takže pokud některou z jeho knížek máte rádi, směle do toho!


A pokud už jste ji četly, neváhejte napsat do komentářů jak se vám líbila! 

2 komentáře:

  1. Zatím jsem četla recenze,, kde byla hodnocena spíše jako průměr a především jako kniha nejslabší od Greena. Co je na tom pravdy netuším, ale asi na tom pravdy něco bude. Vyloženě nadšenou recenzi jsem ještě nečetla, ale i tak to zní docela pěkně. Moc pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  2. Přísahám bohu, že tak dlouho jako Příliš mnoho Kateřin mi trvala přečíst snad už jen Historie filmu první poloviny 20. století. Nevím, buď u mě John nasadil Hvězdama tak velkou laťku, že ji jen horko těžko překonává, nebo to byla jediná kniha, která se mu povedla. Papírová města taky nic moc, příběh v knížce Sněží, sněží taktéž těžký průměr. O Vánocích mě čeká Aljaška, tak uvidím ;)

    OdpovědětVymazat