9. 5. 2017

Přečteno! Dobří sousedé

Už dlouho se mi nestalo, že bych knihu četla na jeden zátah nebo že by mě cokoli okolo, včetně prokrastinace na internetu, rušilo. To prolomila kniha Dobří sousedé, která mě zase trochu více vtáhla do čtení něčeho jiného, než jsou jen YA, fantasy a sci-fi knihy. Sousedské vztahy jsou něco, co většina z nás zná z každodenního života. Ale znáte skutečně všechny lidi, kteří bydlí ve vaší ulici? A co člověka, který s vámi sdílí ložnici?

Vyjádřit se k ději, aniž bych něco ze zápletky vyzradila, a tím vám zkazila čtenářský zážitek, je obtížné, nicméně se pokusím vám nějak přiblížit, o čem kniha Dobří sousedé vlastně je:
Sarah je spisovatelka dětských knih o myšce detektivce. Žije v ulici Sitka Lane, městě Shadow Cove. Její manžel, Johnny, je dermatolog, který často odjíždí pracovně mimo město. To se stalo i toho dne, kterým kniha začíná. Sarah byla ve své ulici velmi spokojená. Dům se jí líbil, se sousedy neměla problém, Johnnyho milovala a on miloval ji. Ten večer se ale začaly věci měnit a díky tragédii se Sarah začínala bát, že život, jak si ho pamatovala, byl jedna velká lež. Co se dělo po tom a jak je těžké někoho skutečně znát a věřit mu, to už si přečtete v knize samotné. Vztahy mezi postavami jsou vskutku hluboce propletené.
Po Dívce ve vlaku jsem k thrillerům trochu skeptická. Podobný postoj mám i k severskému krimi - prostě jsem si to nechtěla připustit k tělu. Nakonec ale nelituji. Dokud A. J. Bannerové nevyšla tato kniha v češtině, byla to velká neznámá. Kniha Dobří sousedé byla po celém světě číslo 1 v Kindle store a to po celých 34 dní. Harper's Bazaar nazval tuto knihu "další Zmizelou"
Anotace slibuje trochu více, než kniha nabízí. Ačkoliv je plná zvratů, pro někoho se možná budou zdát trochu předvídatelné, především pro milovníky tohoto žánru. Já, ještě nepříliš zkažená tímto žánrem jsem byla několikrát překvapená, jakým směrem se zápletka ubírala.
Knihu jsem přečetla během dvou dní, což se mi nestalo dlouho, od Hvězdy nám nepřály. Nebýt spánku a domácích prací, za den bych ji zhltla. 
Obálka není nijak extra výrazná, někomu by se mohla zdát až nudná. Nijak nám nenapoví ani neprozradí děj. Nicméně je z takového, jak to říct, ňuchňavého materiálu - velmi příjemná na dotek. Kniha je rozdělená do 41 kapitol, povětšinou na 4-5 stran, což beru jako výhodu - když vás někdo nebo něco přeci jen vyruší při čtení, není tak obtížné se vrátit zpět nebo přestávat v půlce. Musím ocenit styl, jakým autorka knihu napsala. Žádná složitá slova nebo přehnaně dlouhé věty. Dialogy naprosto přirozené a uvěřitelné, stejně tak i postavy. Nikdo se tam zčistajasna neobjevil, aniž by do spádu děje nepatřil. Autorka v začátku knihy nastolila tempo, ze kterého do konce knihy neslevila.
Dovolím si parafrázovat jednu část z knihy, která mě hodně pobavila a oslovila zároveň:
"Ženy jsou jako čajový sáček - co v nich je nezjistíš, dokud ji neponoříš do vroucí vody." - Eris
Autorka se v knize dotýká situací a věcí, které jsou (samozřejmě až na výjimky) mnoha lidem blízké, jako například podezření na partnerovu nevěru. Dostaneme se i do hlavy hlavní hrdinky, snažící se přesvědčit sama sebe o tom, že situace možná není tak horká, jak se zdá.
Tato kniha je autorčinou prvotinou. V originále vydala zatím pouze dvě, druhá kniha se jmenuje The Twilight Wife. Podle knižního traileru a recenzí mají s Dobrými sousedy leccos společné a proto jsem zvědavá, zda se i tato kniha dostane na český trh.
Za poskytnutí knihy chci poděkovat Knihám Dobrovský. Sama bych si takovou knihu nejspíš v obchodě nevybrala, ale teď, když jsem měla tu možnost, tak nelituji. Říká se, že nemáme soudit knihu podle obalu, ale já jsem zrovna ten, koho hezká obálka prostě přitáhne víc.
Knize samotné teď přidělím hodnocení. Byla dobrá a nenechala mne se odtrhnout a tak jí dávám 8/10. Jaký knižní thriller nebo krimi jste četli na jeden zátah vy? Podělte se do komentářů!

2 komentáře:

  1. Povedená recenze :) Já původněmířila do knihovny pro Manželé odvedle ale nějak jsem si je spletla s touto knihou a přinesla si domů ji :) Snad je to dobrá volba :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky jsem si původně myslela, že jde o tuhle knížku, ale i když jsem byla překvapená, tak příjemně - i tahle je super a doufám, že se ti bude líbit :) děkuju za pochválení recenze :)

      Vymazat