Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

28. 6. 2017

Narozeninová zásoba knih

Když má nějaký knihomol narozeniny, je často snadné uhodnout, co tvoří většinu jeho dárků - knihy. Většina z nás si rovnou tvoří svůj wish list (= pro starší generaci seznam přání), který pak rozešlou mezi své kamarády, rodinu a známé. Já letos (a přesněji před pár dny) oslavila své 22. narozeniny a chci se s vámi podělit o mé knižní přírůstky. Pokud tedy hledáte inspiraci nebo tip na knihu a možná vás i zajímá proč právě tyto knihy se objevily na mém seznamu, čtěte dál!
Rozhodla jsem se, že knihy představím v pořadí, v jakém jsem je dostala. První 2 knihy jsem dostala od mých úžasných kolegyň v nové práci - o tom určitě v nejbližším "kecacím" článku. Jelikož je to práce s knihami, nebylo těžké jim říct o jaké knihy stojím. Dostala jsem Povídky podivných a anglickou reedici Bajek Barda Beedleho
Proč jsem si vybrala právě Bajky je dle mého názoru vcelku jasné - jsem milovník Harryho Pottera a všeho okolo něj, proto si myslím, že moje sbírka nikdy nebude dostatečně plná. Díky spolupráci s megaknihami vlastním už staré české vydání a plánuji si pořídit i českou reedici, proto si myslím, že tato anglická je rozhodně zajímavý přírůstek do mé kolekce. Nebojte se, Potterovských knih tu ještě pár bude.
Povídky podivných mě velice lákaly, už proto, že ačkoliv zatím nevlastním sérii Sirotčinec, při jednom dlouhém nedělním dni stráveném s mojí mamkou jsem viděla film, který mě vážně vtáhl do chutě si sérii přečíst. Dalším lákadlem bylo vyprávění kolegyně, která si knihu už přečetla a podle toho, jak mi převyprávěla jednu z povídek jsem usoudila, že touto knihou by bylo i příjemné sérii začít. Co myslíte vy? Pokud máte jiný názor, napište mi ho do komentářů!
Třetí knížkou v pořadí byla kniha od jednoho z autorů, kteří se v mé knihovně objevují nejvíce - John Green. Tím titulem je Will Grayson, Will Grayson - což je zatím jeho poslední kniha, kterou nemám (pokud opomenu Hvězdy nám nepřály, které nevlastním, ale četla jsem ji na čtečce). Ačkoliv Green nepatří mezi mé zcela nejoblíbenější autory, rozhodně si chci přečíst všechny jeho knihy - když už jsem to jednou začala, žejo. Z toho, co jsem slyšela nebo odčetla v různých recenzích si myslím, že téma téhle knížky by se mi mohlo líbit. No, snad tomu tak bude a nezklame mě, jako při čtení Aljašky.
Další knihou je kniha Cinder, první ze série Měsíčních kronik. Tato série mě velice zaujala především tématem - protože jsem milovnice pohádek a Disney, ke všem princeznám a sidekickům mám dost blízko a autorka Měsíčních kronik nejspíš taky, protože tato série je spojením fantastického světa pohádek s distopickým sci-fi, vyprávějící příběh hrdinek inspirovaných právě klasickými pohádkami. No řekněte, nezní to fantasticky?
Následující kniha je opět něco pro mé Potterovské srdíčko. Je to ilustrované vydání prvního dílu Harryho Pottera - Kámen mudrců. Opět není moc co dodat, myslím, že je docela logické to, proč jsem ji chtěla. Navíc ilustrace v této verzi jsou tak krásné, že i listování v ní bude jedinečný zážitek. O to víc se mi pak bude hodit při nějakém tom bookstagramování do kompozice s dalšími knihami. A v případě, že se to stále někomu nezdá, jednoduše myslím na budoucnost, až můj malý Harry nebo Hermiona budou v dostatečném věku, kdy pro ně bude čtení Harryho Pottera tak akorát na to, aby zjistily, proč se jmenují tak odlišně od Lucek, Pavlů a Kristýn. Ano, uhodli jste správně - plánuji své děti pojmenovat podle některé z postav kouzelného světa. Deal with it.
V pořadí šestá kniha je zas a znova z dílny Rowlingové - tentokrát je to reedice učebnice z Bradavické knihovny, ale - na rozdíl od úplně první knížky v tomto seznamu - je česká a jsou to Fantastická zvířata a kde je najít. K této knize se váže příběh mé hlouposti, kdy jsem si při uzavření spolupráce s Megaknihami bláhově myslela, že původní edici zatím nepotřebuji - "je čaaaas," říkala jsem si. No, jenže po tom, co do kin přišlo filmové zpracování se po knize jen zaprášilo. Joo, holt kdo zaváhá, nežere. Nicméně teď už ji mám a můžu si doplnit alespoň celou sbírku nové edice!

Trochu si od světa magie a kouzel odpočineme, ale ne na příliš dlouho. Další knihou, kterou jsem dostala, je kniha Bez srdce, od stejné autorky, která napsala Měsíční kroniky - tudíž i Cinder, o které jsem už mluvila. Tuhle knihu jsem chtěla od chvíle, kdy mi jedna z kamarádek řekla, že je o příběhu Srdcové královny před Alenkou. Kdo to ještě neví, kromě banneru Fantastických zvířat nad mou postelí se v mém pokoji (vlastně i jako první) vyjímá i obří plakát právě Alenky v kraji za zrcadlem. V tomto filmu již bylo nastíněna minulost srdcové královny, věřím ale, že Meyerová se toho zhostila dobře a stejně jako Měsíční kroniky bude mít i tato kniha skvělé ohlasy.
Zpět do říše kouzel, předposlední knihou, kterou jsem dostala, je scénář k filmu Fantastická zvířata a kde je najít. Tuhle knížku jsem chtěla nejen proto, že se mi film opravdu hodně líbil, ale taky proto, že mě zajímá, jak na tom jsem se čtením scénářů A - jeden z nejhlavnějších důvodů - protože se mi líbí vzhled knihy - i přebalu, ale hlavně malý zlatý niffler (v češtině hrabák), který zdobí samotnou obálku knihy. Doufám, že se do čtení dostanu stejně, jako do klasické prózy.

Poslední, ale ne nejméně důležitá kniha, je kniha od mého přítele, která byla největší, nejtěžší - vážila 3,5 kila - a také nejdražší knihou (nechcete vědět kolik stála, věřte mi), kterou jsem dostala. Je to kniha Page to screen a zobrazuje a vypráví o tom, jak se Harry Potter dostal ze stránek knihy na plátna kin po celém světě. Má přes 500 stránek plných fotek a anglického textu o tom, jak co vznikalo a další a další povídání. Tuhle knihu jsem měla na svém wishlistu dlouho, dost vysoko, protože je to pro mne něco jako Potterovská bible. Ačkoliv se teď možná zatvrzelí vyznavači knih proti filmu čertí, tahle knížka je něco jako Must have pro všechny potterheady. A já teď můžu být hrdým vlastníkem jedné z nich!

Tolik tedy k mým narozeninám. Na blogu se v příštím povídacím článku určitě ještě objeví zmínka o nich a o některých, které na mne teprve čekají. Doufám, že se vám tento narozeninový "haul", jak by to mnozí nazvaly, líbil a že oceníte i část s odůvodněním. 
Dejte vědět do komentářů, která z knih vás zaujala nejvíce!

6 komentářů:

  1. Všechno nejlepší. Moc pěkné knihy :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Taky se přidám ke gratuluci - všechno nejlepší. :) Knihy jsi dostala krásné, mě nejvíc láká Cinder, tu bych si moc ráda v budoucnu přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuju! Cinder a vlastně celá série Měsíčních kronik zní vážně hodně lákavě :) Pokud mě budeš sledovat, určitě se tu objeví recenze :)

      Vymazat
  3. Všechno nejlepší přeji dodatečně! :)
    Všechno jsou to moc krásné knížky, doufám, že se ti budou líbit. Těší mě, že poznávám dalšího potterovského fanouška. :3

    A reakce na status na facebooku: Máš to tu perfektní. A fotit knížky se světýlkama je geniální nápad! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Jak za gratulace, tak za všechnu chválu :) Taky doufám, že se mi všechny knížky budou patřičně líbit - u těch Potterovských je to samozřejmostí! :D

      Vymazat