Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

1. 7. 2017

Přečteno! Tiché šlapací království

Miluju všechny hry z divadla Járy Cimrmana, stejně jako většina mé rodiny. Skvělá ukázka českého humoru a ohebnosti českého jazyka. Dnes mám pro vás mini recenzi na knihu jednoho z Cimrmanů, Zdeňka Svěráka. Tiché šlapací království je sice malá knížečka, ale příběh v ní je přesně to, co nám Cimrmanoholikům přesně sedí. Jestli ho máte rádi, jako já, čtěte dál!
Pohádka Tiché šlapací království, je psána jako rozhlasová pohádka Zdeňkem Svěrákem v 60. letech, kdy televize ještě nepanovala světu tolik, jako tomu je dnes. Nicméně její děj zdá se nelahodil uchu normalizátorům, proto ji v 68. roce zakázaly - nejspíš jim atmosféra onoho království až příliš nápadně připomínala Československo. Proč? V tomto království se totiž nesmělo mluvit nahlas, ba ani vydávat jakkoliv hlasité zvuky. Pokud jste tento zákaz porušily, zajistilo vám to "letenku" přímo do královského vězení. V tomto království, kde nesměly jezdit ani auta, ale všechno bylo šlapací, vládl král Tichošlap IV. a měl dceru, princeznu,  Bohunku. Král nesnášel hluk a měl rád známky, na kterých byl on sám.

V pohádce se dočkáme lásky, ponaučení i lehkého humoru. Kniha není jen pro děti - jak je u Svěráka známo, pracuje s jazykem tak dobře, že si v jeho hrách i pohádkách přijdou na své i dospělí.  V celé pohádce je 11 postav, včetně těch ženských. V knize najdeme i několik písní, vystihující určité situace děje, což mi přijde jako zajímavé oživení.

Postavy v knize nejsou příliš vykreslené, ale to se dá vzhledem k okolnostem pochopit - jednalo se o rozhlasovou pohádku, kde je velmi omezený čas.

Knížečku doporučuji všem, kdo mají rádi humor stylu Cimrman nebo Svěrákovi pohádky a filmy obecně. Pokud rádi podporujete české autory, tímhle kraťoučkým příběhem nic nezkazíte - navíc ho máte přečtený raz dva!

Pokud ale nemáte rádi Cimrmanovský humor či obecně knihy od českých autorů nebo si přijdete na své, když má knížka alespoň 200 stran, ruce raději pryč!

Mé hodnocení je 7/10! Za knihu děkuji Knihám Dobrovský.

4 komentáře:

  1. Teď jsi mě na to úplně nalákala. Já totiž přesně miluju podobné počiny plné takového humoru. Určitě se po ní někde podívám ♥
    → melloriya.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě mrkni, není to tedy nejlepší dílo, které má, ale je to příjemné, krátké a podle mě se to bude i jednou líbit i dětem :)

      Vymazat
  2. Jé o téhle knížce jsem ještě neslyšela. Tu si ráda přečtu. Jestli mám ráda Cimrmana? Nad pracovním stolem mi visí zarámovaná deska Posla z Liptákova:)

    www.cityscape-bliss.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je miloučká, snad se ti bude líbit :) Posel z Liptákova je skvělý, můj osobní favorit byl vždycky Švestka, poslední dobou ale používám hlášky i ze Severního pólu nebo Blaníku, takže těžké vybírat :D

      Vymazat