Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

22. 1. 2019

Přečteno! Anna ze Zeleného domu

Vždycky se stydím, když někdo začne mluvit o tom, jak jako malý četl Foglara nebo Děti z Bullerbynu, zatímco jediné, co jsem já jako dítě četla, byla Honzíkova cesta ve škole nebo Neználek. Teď, jako "dospělá" se to snažím napravit a začala jsem úžasnou Annou ze Zeleného domu. Jaká je? Čtěte dál a dozvíte se to!

Anna je zrzavá dívka, sirota, se kterou si osud přehazuje ze strany na stranu jako s horkým bramborem. Jednoho dne ji oznámí, že si ji adoptují sourozenci Cuthbertovi, Matouš a Marilla, kteří žijí v krásném městě Avonlea. Tam ale na Annu čeká nepříjemné překvapení - celou dobu vlastně nechtěli ji, ale chlapce. A jak se s tím chudák Anna vypořádá?

Tak dámy a pánové, tohle bylo úžasný! Myslím, že jsem si nemohla vybrat lepší knížku, se kterou doženu to, co jsem jako dítě nečetla. A myslím si, že je to i dobře, jelikož toto vydání je kromě nádherné obálky a ilustrací také konečně kompletní - v minulosti se totiž vynechávaly některé pro děj velice důležité pasáže, většinou z náboženských důvodů, ale tohle už je úplně kompletní! Příběh je mi velice sympatický, postavy jsou úžasně vykreslené a postava Anny je mi neskutečně sympatická, takže si myslím, že malé holčičky si ji velice oblíbí.

Jestli mi něco vadí, tak je to občas až příliš dlouhý popis míst a věcí, které se ovšem dají pochopit, vzhledem k představivosti hlavní hrdinky.

Doporučuji ho dívkám každého věku, počínaje 10-11 lety až klidně do stáří. Na Annu totiž není starý nikdo!

Myslím si ale, že chlapce by tenhle příběh tolik nebavil - oni totiž obecně čtou radši o dalších klucích. Určitě ale na blogu najdete něco jiného.

Potěším taky milovníky seriálů, protože tato série se dočkala seriálové adaptace a to od Netflixu! Najdete ji tam pod názvem Anne with an E a já osobně jsem si ji neskutečně zamilovala!

Tahle knížka je za mne jasných 10/10. Víc takových knížek prosím! Už se nemůžu dočkat pokračování! Za knížku k recenzi děkuji Albatros media.

5 komentářů:

  1. Můžeš být v klidu, Foglara a Děti z Bullerbynu jsem jako malá taky nečetla. :D
    Jinak s tvým názorem na Annu jen a jen souhlasím. Je to milá kniha, která mě velmi překvapila. Ačkoli ty pasáže dali člověku trošku zabrat, ale po chvíli si na ně zvykl. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já klasickou (ani neklasickou) dětskou četbu úplně minula. Skočila jsem v 11 rovnou do "dospělácké" literatury, ale teď zpětně dočítám některé vybrané tituly a moc si to užívám. Anna bude další, po této recenzi určitě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že tě má recenze přiměla k tomu nad Annou uvažovat! Už v březnu by měl vyjít další díl! :)

      Vymazat
  3. Anna je klasika ktoru by nemala vynechať žiadna dospievajuca kočka. Ja som ju čitala pred ... rokmi v puberte niekolkokrat krat. Aj s ostatnymi časťami. A samozrejme som sledovala aj serial ktory bol super spracovany A stale ju odporucam zakaznikom ked hladaju nieco pre pubertacky. Som rada ze Anna je popularna aj dnes, ked je mnozstvo inej YA literatury. Zasluzi si to.

    OdpovědětVymazat