Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

28. 1. 2019

Přečteno! Prokletá krev

Jsou tu nějaké slečny, které někdy snily o tom, být princezny? Nebo takové ty francouzské carevny a vévodkyně, obklopené služebnými, které tráví čas na večírcích a tancují? A dovedly byste si představit, že by něco takového mohlo být možné i v této době, skloubené s moderní technikou jako jsou mobily a podobně? Jestli vás to zaujalo, pak vás zaujme i Prokletá krev a tím pádem čtěte dál!

Příběh Prokleté krve se točí kolem několika postav, ale především jde o Angie. Tu jednoho dne napadnou dva muži v metru a řeknou jí, že je označená. Ještě ten den se na prahu jejich bytu objeví její matka, vévodkyně, která jí po 10 letech oznámí, že se má dostavit na ples ke dvoru. Ke dvoru, od kterého se celých těch 10 let distancovala a snažila se nevnímat, že ve světě mobilních telefonů a internetu jsou tu ještě stále králové, upnuté korzety a ... upíři?

Prokletá krev má vskutku zajímavý nápad. To se knížce musí nechat. Francouzské prostředí, království, ale i surovost některých scén mě vážně bavila. Skloubení toho, že ve světě, kde jezdí metro se ještě stále můžou prohánět dívky v širokých sukních a vládne monarchie, to jen tak v nějaké knížce nevidíte.

Ale vleče se to.. Od Míši z Radši knihu jsem dostala instrukce, že jsou zde 3 zlomové scény, ze kterých mrazí.. Odhalila jsem 2, mrazilo mne pouze z jedné. A to je taky bod, kdy mne knížka začala bavit - někdy okolo strany 150? A to je na můj vkus až příliš pozdě.. A do toho ti upíři! Jako jo, asi jsem hodně znechucená díky Stmívání, ale bože, jak já to nemám ráda. A ta nepotřebná romantika?! Achjo, proč! Až na poslední scénu (no spoiler) je romantika v celém příběhu absolutně zbytečná.

Myslím si, že na tuhle knihu potřebujete trochu silnější žaludek, protože některé scény opravdu nejsou pro slabší povahy.. Objevují se tu taky sexuální scény, proto bych ji doporučila určitě starším.. Taky si troufám říct, že je to spíše dívčí čtení - poslední dobou si všímám, že kluci nechtějí moc číst o hlavních dívčích postavách.. (jdu s křížkem po funuse?)

Pokud ale cokoliv z výše uvedeného není váš styl a máte raději údernější příběhy, které jedou od první (nebo maximálně 2.) stránky, raději se na blogu podívejte po nějaké jiné knížce.

Plný počet této knížce vážně dát nemůžu.. Na druhou stranu v momentě, kdy už se KONEČNĚ rozjela to bylo lepší.. Takže třeba nějakých 6/10? Za knížku mockrát děkuji Albatros media a Storki a vy pamatujte - jen proto, že mě tolik neučarovala ještě neznamená, že to u vás bude stejně, dejte jí šanci!

1 komentář:

  1. Naprosto chápu a v zásadě souhlasím se všemi tvými výtkami... Ale já tuhle knihu prostě nemůžu hodnotit objektivně, protože mě naprosto strhla a přečetla jsem ji celou na jeden zátah :D A to přitom knihy s upíří tématikou bytostně nesnáším!
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat