Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

22. 2. 2019

Přečteno! Geekův rok

Už od střední jsem si začala hrdě říkat geek a nerd, což jsou dvě slova, která si někdo může brát osobně v negativním slova smyslu, já osobně si tuhle nálepku ale docela užívám, protože je spojená s věcmi, které miluju. Jaký je takový Geekův rok se můžete dozvědět v dnešní recenzi, pokud budete číst dál!

Rok, to je 365 dní a každý z nich ssebou nese napříč historií nějakou událost. Autor James Clarke se rozhodl, že se trochu pohrabe v minulosti geekovských oblastí, jako je například manga, superhrdinové, hry či paralelní světy a knížkou Geekův rok nám ukazuje 365 zajímavostí z geekovského světa sci-fi a fantasy!

Tahle knížka má skvělou myšlenku a nádherné grafické zpracování. Jednoduše v něm najdete požadované datum, pokud chcete třeba zjistit, co se stalo na vaše narozeniny (na ty mé byla třeba uvedena Star Wars parodie Spaceballs!) nebo narozeniny vašich známých, popřípadě jej můžete využít i jako kalendář a zjistit, co se stalo daný den! Dneska je to třeba zfilmování Neuvěřitelného zmenšujícího se muže

Musím ale přiznat, že na to, jak jsem si myslela, že jsem geek všech geeků, jsem neznala spoustu jmen, která se v knížce vyskytují, což je ale spíš můj osobní problém, než problém knížky samotné.

Pokud jste vy nebo nějaký váš známý zapálení do popkultur, které můžete vyčíst už z obálky knihy, určitě ji musíte mít ve své knihovně!

Jestli ale geekovství není vaše oblast, určitě na blogu najdete nějakou další knížku, která se vám bude líbit.

Já jsem z ní ale nadšená! Přála bych si, aby takových publikací bylo víc, třeba i z jiných oblastí, například 90kové kultovní filmy a hudba (protože mít někde napsané, že 3. října je Mean Girls day, tak to bych byla na vrcholu blaha!). Knížce dávám 10/10 a moc za ni děkuji Knihám Dobrovský.

1 komentář:

  1. líbilo se mi, že je tam i zmíněn můj oblíbený seriál (Buffy, přemožitelka upírů) :) kniha je opravdu krásná a hezky zpracována :)

    OdpovědětVymazat