Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

18. 2. 2019

Přečteno! Hvězdy nad Berlínem

Beletrických knih o koncentračních táborech a druhé světové válce je spousta a většina nás rozpláče a stáhne se nám hrdlo. Ke mě se nedávno dostala knížka ze stejného období, jen trochu jinou zápletkou. Jaké jsou Hvězdy nad Berlínem se dozvíte, pokud budete číst dál!

Max je chlapec z německé rodiny. Lili je cikánská dívka z kočovného cirkusu. Jejich osudy se spojí po jediném čtení z karet v tajemné maringotce, ale rozdělí je nepřízeň osudu a blížící se válka. Jak dopadne tahle zakázaná láska?

Moc jsem vám toho tou "anotací" nepověděla, co? Ono je to ale dobře - věřte mi. Já si před přečtením nečetla anotaci vůbec, jediné, co jsem z obálky pochopila byl cirkus a Berlín, tudíž jsem počítala s válečným obdobím a vůbec toho nedostatku informací nelituji! Hvězdy nad Berlínem je nádherná knížka, která zvládá být laskavá a krutá zároveň. Donutila mne se usmívat, ale i plakat. A tak či tak jsem chtěla vědět, co bude dál! Příjemný styl vyprávění a silný příběh vás prostě donutí číst všude - mě dokonce i v posteli po večerech, které normálně zasvěcuji seriálům a youtube!

Já snad ani nemám co dodat! Žádný špatný bod mě u téhle knížky nenapadá. Za mě je Sarah Matthiasová úžasná autorka a já děkuji za přeložení! Jediné, co mi trošičku narušuje moje OCD sklony je obálka, které je trochu více posunutá ke kraji, než bych ráda, ale to se snad nedá ani použít ke sražení hodnocení - protože obálka je jinak NÁDHERNÁ!

Doporučuji ji všem. Tečka. Nejspíš budu také apelovat na učitele na střední, aby ji koukali přidat do povinné literatury k maturitě!

Asi už jste uhodli, jaké bude hodnocení, že? Jasných 10/10! Autorka nám ukazuje příběh, který může spousta z nás poznávat v těch židovských, avšak zasazuje ho do "díry na trhu" v podobě Romských příběhů. Takže jasnej úspěch! Za knížku k recenzi děkuji Albatros media.

2 komentáře:

  1. To zní dost dobře, možná se po knize také poohlédnu. :) Minimálně to přepošlu mamce, protože ta hltá knihy snad jen z tohohle období. Je jich spoustu a v poslední době je ale těžké mezi nimi najít nějakou fakt dobrou. :)

    Days of Daysy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se tobě i mamce bude líbit! Já jsem z ní vážně nadšená :)

      Vymazat