Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

21. 3. 2019

Přečteno! Neony a světla reklam

Občas se snažím vykročit ze své komfortní zóny a přečíst si taky něco jiného, než klasickou beletrii. Třeba něco zajímavého a poučného. Něco, co mě fascinuje už při myšlence na to nebo zahlédnutí obálky. A tak jsem přišla ke knížce o neonech a světelných nápisech. Jaká je se můžete dozvědět, pokud budete číst dál!


Neony a světla reklam je nejnovější kniha z edice Zmizelá Praha, která v několika kapitolách pojednává o tom, co to vůbec neon je, jeho historii v pražských ulicích, jak se tohoto trendu zmocnily reklamy a umění i jejich osud v dobách socializmu nebo sametové revoluce.

Kniha Evy Bendové a Václava Hájka zaujme nejprve svým vzhledem. Černá obálka s pronikavým růžovým písmem mne zlákala jako první, aniž bych tušila, co na mne čeká uvnitř. Veškerý text je vyveden na černých stránkách z lesklého křídového papíru. Veškeré fotografie, které v téhle knížce najdete, jsou černobílé, takže ačkoliv je fotka "zmatená", zachovává čistotu provedení zbytku publikace. Nicméně předsádka a látková záložka jsou laděny dorůžova, což krásně podtrhne přední stránku obálky. Na konci knížky nechybí ani seznam zdrojů.

Tahle knížka asi není pro každého. Nejsem nějaký neon-maniak, spíš ráda objevuji nové informace a oblasti a to mi knížka určitě poskytla. Knížka je ale hodně specifická tím, že se zaměřuje na jedno město, jelikož se jedná o pragensii, takže se díky ní nepodíváte na Las Vegas nebo Time Square. Pokud s tím nepočítáte (ačkoliv název edice představuje pomyslnou výstrahu), může vás knížka trochu zklamat. 

Pokud máte rádi trochu jinou historii Prahy, než jen o válkách a stavbách, myslím si, že i tuhle knížku si užijete. A pak samozřejmě ti, kteří milují neony, světelné reklamy a jejich historii.

Logicky z toho vyplývá, že pokud vás takové věci příliš nezajímají, nemá úplně smysl tuhle knížku číst a jsem si jistá, že na blogu najdete nějakou vhodnější.

Protože se mi knížka, její obsah i provedení moc líbilo, dávám 9/10. Je tam něco, co mi asi chybí, jen nedokážu říct přesně co.. Možná bych ocenila i něco z přítomnosti. Za knížku k recenzi děkuji Nakladatelství Paseka.

Žádné komentáře:

Okomentovat