Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

19. 3. 2019

Přečteno! Zlatá klec

Jak to máte vy, když vám kamarádka doporučí nějakou knížku, že je naprosto boží? Taky se do ní pouštíte s nadšením a vysokým očekáváním? A jak pak zvládáte zklamání, když to nedopadne podle vašich představ? Něco takového se stalo mě se Zlatou klecí. Pokud vás zajímá můj názor na ni, čtěte dál!

Děj knihy se odehrává v Anglii, kde existují Mocní, jež ovládají Sílu, kterou můžou stavět domy, léčit zranění, nahlédnout do vaší duše nebo i nutit lidi dělat různé věci. Zároveň s nimi jsou tu obyčejní lidé, kteří žijí pod vládou a pravidly Mocných a každý občan si musí během svého života odpracovat 10 let povinných prací, většinou v pracovních táborech nebo jako sloužící Mocných. Tato knížka sleduje osudy 6 postav, dvou sourozenců Luka a Abi a čtyř mocných.

Uff. No. Začneme od obálky. Ta není úplně k zahození - moc se mi líbí detail ruky, ačkoliv jsem asi dostatečně nepochopila její souvislost s dějem jako takovým. A zakončení knihy celému zážitku z jejího čtení docela pomohlo.

Ano, takhle málo dobrého můžu o téhle knížce říct. Za mě to je zatím největší zklamání roku. Na Zlatou klec mne nalákala recenze od Míši z Radši knihu, která se rozplývala nad tím, jak magie a pracovní tábory skvěle fungují, nemohla se od knížky odtrhnout, postavy jí přišly sympatické a taky podle ní autorka umí poutavě psát.. A mě přijde, jako bychom každá četly jinou knížku.
Ke čtení jsem se nemohla dokopat, byl to pro mě skoro trest. Ačkoliv se v knize dělo relativně dost věcí, nemohly mi být víc ukradený. Ani o jednu z postav jsem se nezajímala, snad kromě Psa a ten měl zatraceně málo prostoru. A bohužel nejvíc mě na tom otravoval právě styl psaní autorky. Vic Jamesová si mne vůbec nezískala. Střídání postav a jejich množství (těch, které vyprávěly děj) bylo zbytečně moc, neměla jsem pořádně přehled kdo je kdo a kde se nacházíme tentokrát.
To opravdu záživné a zajímavé, co mne donutilo zvýšit hodnocení z bodu mrazu, bylo až posledních 50 stránek, kdy se konečně děj trochu rozjel.. Ale na mne už je to trochu pozdě. Člověk by si řekl "je to první díl série", ale takových jsem četla už dost, takže vím, že se dají napsat i lépe. Já tedy rozhodně neplánuji číst její pokračování.

Přemýšlím, komu tuhle knížku doporučit, ale po pravdě nemám nejmenší tušení. Knížka mi přivodila čtecí krizi a to nepřeju nikomu, ani své největší nemesis.

Pokud máte ale stejný vkus na knížky jako já (což zjistíte, pokud si přečtete moje další recenze), zkuste se tu podívat po něčem lepším. Pro vaše dobro.

Takže mi to trhá srdce, protože jsem ji fakt chtěla mít ráda, ale tohle je na 3/10. Tímhle se omlouvám Albatros media, kteří mi knížku poskytli na recenzi. 

4 komentáře:

  1. Ten námět zní skvěle, obálka mě nezaujala, je to škoda, když autor nedokáže využít potenciálu námětu, který si zvolí. Snad se ti další čtená knížka bude líbit víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to škoda.. Nejvíc proto, že jsem na opačné straně vah s dobrou kamarádkou :D A Kouzelnická parta, kterou teď čtu, je strašně milá, takže líbí :)

      Vymazat
  2. uz jsem na knizku nejakou kritiku videla... ale nastesti jsem se uz dostala do faze, kdy nepotrebuji kazdou novinku, takze ji urcite ozelim .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Píše mi spousta lidí, že jim se líbila, takže nakonec možná nebude TAK špatná, nicméně pokud máme podobný vkus na knížky, tak bych ji vážně vynechala :D

      Vymazat