Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

13. 3. 2019

Přečteno! Zloději dýmu


Zase se ke mě dostala jedna knížka o něco dříve, než k běžným čtenářům a do knihkupectví a tak se s vámi chci podělit o to, jak se mi líbili Zloději dýmu od Sally Green. Jestli si na tuhle knížku taky brousíte zuby, čtěte dál!


Tash, mladá lovkyně démonů. Catherine, princezna a dcera krutého krále, která se má provdat za neznámého prince z cizí země. Ambrose, osobní stráž princezny Catherine, se kterou k sobě chovají vzájemnou náklonnost. March, sirotek sloužící knížeti. Edyon, královský bastard, gay a kleptoman. To jsou hlavní postavy spletitého příběhu, jejichž osudy se vzájemně proplétají a ovlivňují ve velmi komplikovaném, ale zároveň velmi zajímavém světě. 

Má anotace vám ani tentokrát moc o ději neprozradí, nicméně si troufám říct, že zrovna u téhle knížky je to dobře. Nečtěte si, o čem je. Nenechte se balamutit výkřiky jako "Hra o trůny v YA literatuře". Ne, čtěte ji, jako velmi zajímavou knížku a dostane vás, stejně jako dostala mne. Parádně vystavěný svět, velmi zajímavé a komplexní postavy a prvotřídní dialogy. A k tomu ještě mapa a nádherná purpurová ořízka! Potřebujete!

Maličké negativum jsou pro mně lehké překlepy, které mne ale překvapivě často vytrhly z plynulosti čtení, ačkoliv jich bylo opravdu po málu. A ještě jedno drobné mínus za jednu z romantických linek, která je, na rozdíl od Tří temných korun, velice důležitá a opodstatněná, takže jsem ochotna ji skousnout. A pak taky to přirovnání ke Hře o trůny.. Prostě.. NE.

Pokud máte rádi fantasy, pohledy více postav, intriky a zajímavé zvraty v ději, tak tohle je vážně skvělá knížka pro vás!

A víte co? Prostě si ji přečtěte všichni a je to! Myslím, že tahle knížka si to vážně zaslouží.

Bohové, modlím se k vám, dejte nám hned druhý díl, AMEN. 9/10 - ten bodík je a) za jednu z postav, co mi drásala nervy b) za tu romantickou dějovou linku, která sice nebyla špatná, ale nemusela být vůbec a c) schovaný pro druhý a třetí díl. Za knížku k recenzi v reading copy a dnes už i v plné její verzi děkuji Albatros media

2 komentáře:

  1. Taky mě zajímá, protože autorčina série Napůl zlý byla fakt dobrá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já zas právě slyšela, už kdysi, když to hodně letělo a vycházelo to, že to teda není nic moc :( Ale tohle je rozhodně pecka!

      Vymazat