Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

28. 3. 2019

Přečteno! Grindelwaldovy zločiny

V loňském roce jsme se opět dočkali nového filmu ze světa Harryho Pottera, druhého dílu Fantastických zvířat. No a letos se k nám konečně dostal i překlad originálního scénáře! A o tom, jak se mi Grindelwaldovy zločiny líbily, se dozvíte, když budete číst dál! 


Grindelwaldovy zločiny už podle názvu sledují mocného čaroděje Grindelwalda, který uprchl KOKUSE a snaží se shromáždit co nejvíce svých stoupenců - zkrátka válka je na spadnutí. To se však snaží zarazit mladý Albus Brumbál, který o pomoc požádá i samotného Newta Scamandera, jež ještě neví, do jakého nebezpečí se díky této akci dostane. 

Než cokoliv jiného, musíme si popovídat o zpracování tohoto scénáře. Je to NÁDHERA. Stejně jako první díl, je i tenhle naprosto dokonale vyvedený! Krásný tmavě smaragdový přebal s černými detaily a zlatou fólií je zase tak akorát na zarámování! A když ho sundáme, dostaneme se k tmavě modré obálce (stejné, jako má první díl, takže i bez přebalů krásně ladí) se zlatým detailem Eiffelovy věže vytlačeným přesně doprostřed obálky. Samotné provedení textu je ještě hezčí, než u prvního dílu, všechny stránky lemuje krásně vyvedený rámeček. SKVOST!

Co se obsahu týče, názory se už trochu rozchází. Já, jako velký potterhead, jsem byla ráda, že se dočkáme dalšího dílu. Věděla jsem, že se dějem dostaneme do doby, kdy byla První kouzelnická válka a rozporu mezi Brumbálem a Grindelwaldem a dost jsem se na to těšila. Při zmínce o původu Nagini jsem byla neskutečně netrpělivá.. A ono to pak nebylo zas takový "wow", jak jsem čekala. Nejvíc mne na tom štvou ty nedokonalosti. 
Rowlingová si sama podkopává fanoušky opěvovanou mytologii tím, že nám například ukáže "mladou" McGonnagalovou, ačkoliv v roce, ve kterém se scéna odehrává, ještě ani neměla být na světě - podle jejích vlastních slov na Pottermore, kde "záhadně" po vydání filmu zmizel rok Minervina narození. Další věc je třeba scéna se zrcadlem z Erisedu, které má ukázat, po čem nejvíce toužíme, ale Brumbálovi ukazoval minulost. No a samozřejmě úplný závěr příběhu a Grindelwaldovo odhalení ohledně Credence - rádoby "wow" efekt, který prostě nedává smysl! A ještě to vědomí, že má dohromady být dílů 5, ne slibované tři, mi přijde prostě na hlavu.
Jsou tam ale i zajímavé chvíle, například vývoj Queenie, kterou ničí pravidla ohledně jejího vztahu s Jacobem. Spousta lidí její rozhodnutí a chování nechápe, mě osobně to přijde zcela pochopitelné. Taky se mi líbí nová postava Newtovy pomocnice, Bunty, nebo možnost konečně poznat onoho slavného bratra, Thesea Scamandra, nebo Letu. Obecně bylo skvělé konečně poznat i další postavy, než jen jádro, které jsme získali v prvním díle. Doufám, že dostaneme více Nicolase Flamela!

Tuhle knížku, už kvůli jejímu zpracování, by měl podle mě mít doma každý Potterhead, minimálně ti, kteří už vlastní první scénář! Je to skvělá možnost, jak si připomenout film a všimnout si detailů, které vám při jeho sledování unikly!

Myslím, že tady se hodí hodnocení rozdělit. Obálka a grafické provedení knížky obecně, má jasných 10/10. Obsahově už hodnocení pokulhává, děj má za mě takových 6-7/10. Ráda jsem se do toho světa vrátila, ale zase jsem z toho nebyla tak unesená, jako z prvního dílu. Snad příště. Za knihu k recenzi děkuji Albatros media.

2 komentáře:

  1. Jsem ráda, že máš stejný názor ohledně děje. Moje potterheandské srdce pláče zoufalstvím, jak moc by chtělo, aby se mu to líbilo, ale...
    upandy.hys.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak! Ten potterhead uvnitř mně už nikdy nebude znovu šťastný díky tomuhle filmu :D

      Vymazat