Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

17. 3. 2019

Přečteny! Artur a zlaté lano & Marcy a hádanka od Sfingy

Dlouho tu nebyl žádný komiks! A dneska tu budou rovnou dva! Zase jsem se po nějaké době domluvila s Pasekou a řekla si o pár knížek a mezi nimi byly i Artur a Marcy. O čem jsou a jak se mi líbili se dozvíte, pokud budete číst dál!
Artur, z knihy Artur a zlaté lano,  je malý dobrodruh, o kterém si všichni myslí, že je prostě pako. Když se pak rozhodne splnit velice důležitý úkol na záchranu jejich města, nikdo úplně nevěřil, že to zvládne.

S Marcy se v komiksu Marcy a hádanka od Sfingy podíváme, což už jste podle názvu určitě poznali, do Egypta! Marcy, dcera Artura, se v něm snaží postavit svému strachu a zároveň musí taky osvobodit svého otce. 

Obě knížky jsou graficky i dějově vážně skvělý! Mají nádhernou kresbu, zajímavý a oproti Times new Roman a podobným písmům velmi osvěžující font. Taky bych nemluvila přímo o komiksu, jelikož klasických komiksových bublin je tu velice poskrovnu. Moc se mi líbí obálky, které jsou lehce semišové s názvy provedenými parciální fólií - Marcy je stříbrná a Artur má kromě zlatého nápisu taky fólií provedené zlaté lano. Na předsádkách obou knih jsou vyobrazena božstva a mapa nebo souhvězdí. Obecně jde o strašně nádherné jednohubky, které máte do půl hodiny přečtené a dětem se určitě budou moc líbit stejně, jako dospělým.

Pokud jde o zápory, šlo by spíše o porovnávání obou knížek proti sobě. Obálka se mi líbí více u Marcy, ale ten zlatý detail na Arturovi se mi taky moc líbí. Dějově jsem si užila obě, ale zase Marcy je holka a o těch se mi čte prostě nějak lépe.. Obrázek by si tady měl udělat každý sám.

Doporučuji dospělým i mladším čtenářům, kteří si užívají komiksové knížky a dobrodružství s lehkou dávkou ponaučení. 

Nečekejte ale zase nějakou mega akci. Pokud máte rádi rvačky, spoustu svalů a podobně, zkuste se podívat po něčem jiném.

Artura hodnotím 8/10 a Marcy 10/10, druhý díl se mi vážně líbil moc, ale bez prvního by to určitě nebylo ono, takže rozhodně jděte do obou! Za knížky k recenzi děkuji Nakladatelství Paseka.

Žádné komentáře:

Okomentovat