Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

5. 7. 2019

Přečteno! Honest Guide: Praha

Nerada čtu cestopisy, protože lidem závidím jejich cestování a zážitky. Nekupuji průvodce, protože sama nikam zatím nejezdím. Ale když jsem viděla, že se chystá pražský Honest Guide, nemohla jsem odolat! Co je na něm tak skvělý se můžete dozvědět, pokud budete číst dál!
Pro ty, kteří o Honest Guide nikdy neslyšeli, jde o dva mladíky, kteří na webu Televize seznam mají pořad, ve kterém ukazují turistické části Prahy tak, jak to tam skutečně chodí - žádné servítky ani pozlátko! V knižní podobě jejich turistického průvodce "pro nepražáky" se Janek Rubeš a Honza Mikula spojili s Eliškou Podzimkovou, která jejich fotkám dodala svými ilustracemi šmrnc a doplnila jimi vtipné popisy 49 oblíbených pražských míst.

Jestli je něco, čím tahle knížka zaujme, je to rozhodně grafické zpracování! Má (jak já tomu tak říkám) nahou vazbu a do obálky jsou vyražená písmena názvu knihy. Když ji otevřete, předsádkou je tématicky mapa Prahy a na konci na vás čekají 2 pohlednice, které můžete vystřihnout a někomu poslat. Kromě toho, že obsahuje 49 různých míst v Praze vám dává taky možnost si to jedno, poslední, 50. doplnit i s fotkou sami. Na začátku nechybí důležité informace, které je třeba o Praze vědět, ale ani seznam doporučených aplikací, kam bych tedy já osobně přidala ještě 2GIS. Jako oživení a pravděpodobně jeden z hlavních taháků ke koupi této knihy (kromě, samozřejmě, předaných informací vtipnou formou) jsou stránky udělané z průhledné fólie, které původní fotku pod nimi doplní o vtipnou ilustraci Elišky Podzimkové.

Já osobně Prahu miluju - nevím, jestli to je tím, že tam nežiju a jezdím jen jako "turista", ale je to moje velmi oblíbené město. Raději chodím pěšky a rozhlížím se kolem i nad sebe. Jelikož jsem Honest Guide sledovala online už předtím (můj nejoblíbenější díl je ten o Pražském hradě), věděla jsem, že mě tahle knížka nemůže zklamat.
Proto jestli máte Prahu stejně rádi jako já, tahle knížka by vám určitě mohla udělat stejně velkou radost. Nebo třeba znáte nějakou pražskou náplavku, která potřebuje s tím velkoměstem trochu pomoct - tak tohle je přesně ten pravý dárek k narozeninám, svátku nebo k Vánocům! Na začátku jsem sice mluvila o "nepražácích", nicméně si myslím, že spoustu věcí uvnitř neví ani většina pražáků, tak šup do toho!

Za mě je to jasných 10/10. Náramně jsem se bavila a těším se, až se na některá místa podívám úplně poprvé a na ta, kde už jsem byla, úplně novýma očima. Za knížku k recenzi děkuji Albatros media

Žádné komentáře:

Okomentovat