30. 11. 2015

Přečteno! Labyrint: Spáleniště

Druhý díl série Labyrint s názvem Spáleniště od Jamese Dahsnera, která už má i svojí filmovou podobu (bohužel) se mi dostala pod ruku taky! Jak se mi líbila? O čem vlastně je? Kuk, jdem na to, tady je recenze! UPOZORŇUJI ty, kteří nečetli první díl, že recenze obsahuje MNOHO SPOILERŮ, proto si nejprve přečtete Labyrint: Útěk a teprve pak pokračujte v recenzi :)!

Nejprve krátce k anotaci:
Malá skupina Placerů unikla z Labyrintu a nyní jsou v budově "zachránců", kteří je dostaly ven z budovy ZLOSINu. Jak ale víme, v epilogu první knihy jsme zjistili, že to není až tak žhavé. Thomasovi najednou vypadne i možnost komunikace s Teresou a on se cití tak nějak prázdný. Všechno se najednou zvrtne! Placeři zjistí, že erupce je daleko vážnější, než si mysleli. A pak je tu Aris. A taky Krisák. Celý svět je najednou vzhůru nohama a Placeři se dostanou do světa, který není podobný tomu, který si matně pamatují - vidí jen písek a písečnou pustinu. V dáli město, kam se mají dostat. Co je potká tam? Knížka ti to prozradí!
Jak už jsem psala u prvního dílu, nechápu, jak tahle série může mít tolik odpůrců. Nápad - 1; zpracování - 1; možná některé postavy jsou trochu blé, ale nápad je zajímavý a to jak Dashner udělá konec většiny kapitol napínavý, je prostě super, kort pokud čtete jako já třeba na cestách a víte, že další kapitolu celou nestihnete, ale nechcete jí rozečítat a tak se hlodáte a chcete schválně přejet zastávku, abyste zjistili, co se sakra bude dít!!
Já upřímně jsem v týhle knížce začala trochu nesnášet Minha, ale to se po čase honem vrátilo do normálu, protože chvíli tam měl tak povrchní a debilní kecy, že jsem ho chtěla vytáhnout z papíru a trochu ho profackovat :D! Naopak u Teresy žádná změna. Furt stejná bitch. To už se prostě nezmění. Do oka mi totiž vpadla Brenda <3 A ta je tak super, že bych si jí doma zamkla do skříně, aby nikdy nemohla zmizet :D! Kdo nezměnil svojí pozici neutrality je třeba Pánvička a z Jorgeho jsem měla zvláštní pocit, ale vím jistě, že jsem nakloněna spíše ke kladnému názoru na něj (i díky vědomostem z Vražedné léčby). Newt je stále můj oblíbenec, ale stejně jako Minho měl svoje momenty. A každý odsuzuje Krisáka, ale já prostě nemůžu. Je to ten typ záporáka, co je takový sarkastický nebo líp takovej .. umm .. prostě SASSY! :D
Co mě dostávalo, byly hodně scény s různými typy raplů. Brrr, občas mi z toho fakt lezl mráz po zádech, když si uvědomím, že je několik stádií nemoci a vy nikdy nevíte, jak daleko daný člověk je, jestli nemá jen jeden z lepších momentů a nebo kdy mu začne další stádium, kdy vám bude chtít sníst nos, uši a bůh ví co ještě!
No a ke konci, kde je taková větší bitva - což je hrozně zajímavá scéna!?!?! Mazec! Jo a co ta scéna u začátku s těmi koulemi?! The hell was that?! To bylo fakt docela CREEPY :D! Ale Teresa mě v její povaze super BITCH akorát utvrdila a ať si říká kdo chce co chce, je to prostě svině! :D Možná jsme to měli všichni čekat podle toho štítku "ZRÁDCE".. Což mi připomíná ty tetování - taky dost zajímavý nápad! A na netu jsem jich už viděla pár skutečných inspirovaných podle knihy :))) Nejsem blázen s knižním tetováním sama :3!! :D
No a film? Zatím nedokážu říct, neviděla jsem ho celý, ale když jsem viděla, jak zmrvili první díl, nedovedu si představit, že by to dokázali vytáhnout ve dvojce. A pokud někdo z vás viděl trailer, myslím, že semnou bude souhlasit v tom, že to ke knižní předloze "tak nějak" nesedí .. Po pravdě si troufám říct, že dost částí mi sedí víc k Vražedné léčbě.. Ale uvidíme, recenzi na film jako samotný nejspíš udělám do sekce filmy a seriály, sem to nepatří! :)
Moje hodnocení je stejné, jako u prvního dílu 9/10, protože si furt myslím, že je série super a druhý díl mi vyhovoval :). Zkoušela jsem to prubnout i v angličtině, ale protože ten slang, který placeři mají, je dost těžkej, nezvládla jsem to a podlehla jsem krásné paperbackové české verzi ^^.

A co vy, jak se vám líbilo Spáleniště? A nebo se na něj teprve chystáte? :) V tom případě není zač za všechny spoilery :D! Jak se líbila recenze můžete napsat do komentářů :)))

Žádné komentáře:

Okomentovat