30. 11. 2015

Přečteno! Labyrint: Vražedná léčba

Tak! Třetí recenzí završuji knižní sérii Labyrint, která se dotkla mého srdce! Zjistěte semnou, jak skončí příběh Thomase a jeho přátel, a nebo pokud víte, jak to celé skončí, pojdťe se podívat, co na to Mau!
Nejprve krátká anotace:
Ze Spáleniště se Thomas, jeho přátelé a skupina B, která je opačného pohlaví, dostanou "ve zdraví" do hlavní budovy ZLOSINu, kde zjistí, že Jorge a Brenda vlastně nebyly tak úplně těmi, za koho je měli. Zjišťují, že existují na planetě lidé, kteří jsou imunní proti erupci a že někteří - ano skutečně JEN někteří - jsou jedněmi z nich a že jim všem mohou vrátit vzpomínky, které díky mazací součástce v jejich mozku, neznají. To by ale nebyl Thomas, aby jim po tolika lžích věřil. Když to zkrátím a vezmu kolem a kolem, prostě s Newtem, Minhem, Brendou a Jorgem utekly. Ovšem zjistily, že zbytek jeho "přátel" se na ně dočista vykašlal. Cestuji do Denveru, kde potkají jejich velmi dobrého známého (údajně mrtvého) rivala - Gallyho! Nakonec zjistí spousty informací, stane se spousta divnejch věcí, spousta zvratů, hned několik smrtí a WTF momenty rozhodně nechybí. Ale čím vás potěším - happy end! :D
No .. a teď co já na to. Musím říct, že završení trilogie nebylo úplně marné. Samozřejmě happy ending je relativní pojem pro každýho z nás, ale pro ty, kteří mají například stejný pohled na Teresu je to konec vskutku uspokojivý :D. Ale abych nepředbíhala, vezmu to tak nějak od začátku.
Hrozně mě dostal fakt, že některý ze skupiny fakt nejsou imunní a že ZLOSIN jim vlastně úmyslně dal možnost se nakazit, i když by jí v normálním životě v tak nízkém věku vlastně ani nemuseli dostat. A co víc, že jí musel mít zrovna Newt.. Proč ne blbá Teresa? Nebo Pánvička? I blbej Aris, kterej se v knížce moc neohřeje s přítomností, je imunní, ale neee Newt prostě ne. Proto mě taky zasáhne vzkaz, kterej Thomasovi nechá. Protože není jen tak jednoduchý splnit přání smrti někomu, o kom předpokládáte, že je váš nejlepší přítel.
Někdy v půlce knihy jsem, skutečně NECHTĚNĚ, narazila na spoiler. Šlo o krásnej obrázek z různejch knižních příběhů, kde někdo umřel, byl u toho citát o smrti nebo o znovu shledání nebo tak něco, a postava, která v příběhu umřela byla šedivá. Nooo a co čert nechtěl, všech 6 jsem znala, jen o Terese jsem ještě neměla ani nejmenší tušení (spíš jen pouhou víru v to, že zmizí :D muhehe). BOOM, samozřejmě tam byla taky! Nice :D. No nevadí, o to víc jsem byla napjatá, kde už přijde moment, kdy Teresu zastřelí nebo tak :D. Nakonec její smrt nebyla tak uspokojivá, jak jsem myslela.. Ale uspokojivé bylo, že se to vůbec stalo :D! Adios muchachos, boom shaka laka!
To, že chtěl Krysák Thomasovi celou dobu vlastně ublížit jsem tak nějak tušila. Ale rozřezání mozku v prospěchu vědy? To mě fakt nenapadlo :D. A fakt, že Thomas později poznal, že už je nakažený erupcí a je ve stádiu, když už se to projevuje, tomu akorát přidával na psychotě (je to vůbec slovo?!). Dycky se objevil tam, kde ho nikdo nechtěl, i když jednou Thomase vlastně zachránil. Ale jen proto, aby ho mohl zabít sám :D.
Kancléřka Paigeová .. no po pravdě nevím, co si o ní myslet. Na jednu stranu dost důležitá postava pro vývoj děje, na druhou o ní víme velký kulový. Pomáhá, ale její epilogový e-mail sem asi nepochopila tak, jak se ode mě očekávalo. Nicméně ok, záporák -> klaďas zápletka, proč ne.
Návrat do Labyrintu byl šok, ale tak nějak sem čekala, jestli se k němu Thomas dostane, přece jen byl znovu tam, kde se Labyrint celou dobu nacházel, takže koutek mé mysli si říkala, hmmm jestlipak mu ho ukážou? No ukázaly, a ne moc hezky :D. Při tom souboji s posledním Rmutem jsem tak nějak vážně doufala, že Teresu prostě vcucne a už nevrátí. Papík Teri - ale ono ne :D.
S koncem jsem docela spokojena, ship Thorenda/Thomrenda/Brendomas/Trenda jsem měla ráda od chvíle, kdy se jejich scény objevily a tak nemůžu bejt víc happy :D. Navíc alespoň Minho a Jorge jsou v pořádku.
Sbohem Alby, sbohem Chucku, sbohem Newte a pápá Teri! 3/4 z vás mi budou chybět :).
Celkově dávám hodnocení stejné, jako u celé trilogie, tím se tedy i celá trilogie u mě hodnotí score (bubny prosím) ...9/10! Tááák sem trapná, no a coooo .. :D Až na to, že vlastně celá prodecura byla k ničemu a lék vůbec nenašli a to, že jsem to četla docela dlouho, dávám dobré hodnocení, mě se to totiž fakt moc páčilo. Tečka. Ale jak napsala jedna z mých kamarádek z Řecka:
"The Death Cure was not about a cure at all. It was about us finding a cute for the ending of the book. To ease the pain this book has caused to us!" (PS: Thank you my little Diamond <3)
Haters gonna hate, hate, hate, ale co na to říkáte vy? :) Reakce na recenzi budu očekávat v komentářích! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat