2. 12. 2015

Přečteno! Prvních 100

Když mě jedna z mých kamarádek přivedla k seriálu The 100, říkala jsem si, že je to super (možná o něm udělám brzo i samostatný článek), ten nápad a všechno a hrozně jsem si ho užívala. Užívala jsem si ho tak moc, že jsem googlila až k tomu, že existuje i KNIHA. A taky že ta kniha je i v ČEŠTINĚ! Wiiiiiii <3 No a proto jsem si jí pořídila, přečetla jedním dechem a tady je moje recenze!

O čem kniha je?
Lidstvo se na zemi asi zbláznilo a díky jaderné radiaci na Zemi se muselo přesunout do vesmíru, kde na vesmírné lodi Archa žije už několik desítek let. Ale Archa není nesmrtelná a i zásoby se po tolika letech tenčí - lidstvo nepočítalo s tím, že tam budou tak dlouho nooo, to se stává. Kvůli těmto podmínkám se taky na Arše zpřísnily zákony a prakticky za každou kravinu by vás poslali do báně. Nejhorší, co vám můžou udělat, je "vypuštění". Prostě vás spláchnou do vesmíru, kde nemáte samozřejmě šanci přežít. Proto se kancléř a jeho rada rozhodli poslat stovku mladých delikventů (prostě lidí co třeba i špatně kýchly :D) zpátky na Zemi, aby zjistili, jestli je obyvatelná. Jestli ano, je to + pro ně, protože jejich činny budou zapomenuty. A jestli ne, tak o 100 hladových krků, co plácají kyslík, méně.
Jak to pokračuje a co se děje říkat nebudu, spoilery budou sice dál v článku, ale na co vám kazit zážitek z knihy? :P
Každopádně tuhle knížku jsem si fakt zamilovala. Jo, možná to není takový, jako je seriál, ale výjimečně mi to fakt ani nevadilo! :) Děj je super a když sem četla, vybavovala jsem si lokace a obličeje ze seriálu, což normálně taky nemám ráda. Sice to není akčňák a nemá to tak rychlý spád, jako seriálová verze, ale to, jak se řeší vztahy a je tam vidět i situace nahoře ve vesmíru a zároveň i dole na Zemi, rozdíly různých lidí z různých vrstev a taky dětská radost z toho, co kolem sebe vidí.
Hlavně je tam spousta věcí, které se pomalu nakousávají, a do poslední chvíle třeba ani nevíte o co jde. To mám na knížkách moc ráda :). A co dál, jsou tam ty nevyřešený vztahy, retrospektiva (kterou sem ze začátku skoro nepoznala, protože v textu je najednou něco kurzívou a já nechápala proč :D) a všechny možný prvky, který nedovedu pojmenovat, ale na knížkách miluju! :D
Už ze seriálu jsem měla hrozně ráda postavu Wellse a Octavie - tihle jediní dva jsou od začátku do konce (knížky, ale i seriálu SO FAR, ještě nás čeká další série a mě čeká přečtení dalších knížek) sami sebou a nehrajou si na nic. Naproti tomu Bellamy je od začátku takovej machýrek a frajer a co teprve Clarke, tu jsem měla ze začátku taaak ráda a v seriálu se její myšlenkový pochody tak posunuly, že v knížce už se vlastně bojim jí věřit! :D
Konec knihy se podobá konci prvního dílu seriálu, protože teprve tam objevují pravdu o tom, že na Zemi nemůžou bejt sami - v obou případech to ale poznají jinak, proto se to jen podobá, ale pointa je stejná :D. Už jen tohle vědomí vám musí dát ten pocit, co asi se bude dít v té další knize, achjoooooo. Ale moje skvělá Dede mi už teď udělala radost tím, že od ní dostanu další pokračování - není Ú.Ž.A.S.N.Á?!?!
Na druhou stranu mě mrzí, kolik málo obrázků a fanartů je ke knize, protože dávat sem ty seriálové mi ke KNIŽNÍ recenzi prostě nesedí :( Ale asi mi nezbude nic jiného, tak snad najdu alespoň něco, co neobsahuje postavy, které v knížce třeba ani nejsou, abych nebyla za trapáka! :D Nicméně poslední obrázek je skutečně jen seriálový - knižní prostě asi nejsou :D :((((.

A hodnocení? Rozhodně 10/10!!

A vy si určitě přečtěte knížku, ale taky zkoukněte seriál! :) Nebo ho někdo zná i s knihou? :) 

7 komentářů:

  1. Vypadá to fakt lákavě :) I když moc nemusím knížky podle filmů nebo seriálů, tenhle děj se mi líbil a asi nad tím zapřemýšlím :).
    Jo a - ♥♥♥ :)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt skvělá, určitě si jí přečti :) a ten seriál musíš zkouknout taky, jen tě opravím - tady je seriál "based on" :) ne naopak :) <3

      Vymazat
  2. Stále zvažuji přečíst, nepřečíst :D ale poslední dobou to vypadá spíš na přečíst!! :3 :) jinak dávám odběr :) máš moc pěkný blog ♥
    PS: budu ráda když se podíváš na můj blog a nějak ho ohodnotíš :D děkujůů :) Velice dobrý pocit nebýt jediná, kdo stále čeká na dopis z Bradavic... :D prostě sova zabloudila no :/
    :D
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si jí přečti a taky se podívej na seriál, ke konci ledna už nám přinesou KONEČNĚ další sérii :)) <3

      Na tvůj blog jsem koukla a líbí se mi hlavně ten název a ta věc s vločkama! :D :) jinak tvůj blog neurazí, je takový lehoučký a nepřeplácaný :) hlavně je o knížkách a ty mám mnohem radši než fashion blogy :)

      Vymazat
    2. A taky mooc děkuju za odběr!!! <3

      Vymazat
  3. Seriál jsem zkoukla celý. Hodně se mi líbil, tak doufám, že se dostanu i ke knize. Jinak super recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Seriál je úžasnej a už se těším na novou sérii v lednu :) a děkuju za chvílu Šári! :)

      Vymazat