5. 12. 2015

Přečteno! Papírová města

Další, v mém pořadí už třetí, knížka od Greena neboli Greenovka, kterou jsem přečetla, je kniha s názvem Papírová města. Tentokrát mám ale rozpolcené pocity a vlastně ani nevím, jakým směrem se tahle recenze povede, nicméně to ale půjdeme zjistit!
O čem kniha vůbec je:
Příběh Quentina, který je už od mala zamilovaný do své sousedky a kamarádky Margo je vtipný a poutavý příběh o hledání člověka, který se vlastně ani nechce nechat najít. Quentin s Margo podnikne její dobrodružný plán pomsty, po kterém se po Margo slehne zem. On to ale bere jako záchrannou akci, plnou stop a tajemna, do které zatáhne i své kamarády Bena a Radara. Posupně spojuje všechny špendlíčky mapy poznání, ale zavede ho to až k Margo? Vy, co Greena ještě neznáte, nečekejte happy end - tahle knížka má opravdu zvláštní konec.

Za mě je knížka super, nevím co víc bych měla říkat. Ale samozřejmě, že něco říct musím - o čem by pak jinak celý článek byl?! Taaakže, nejvíc oceňuji styl psaní Greena, každopádně to jsem ocenila na každé jeho knížce. Pak taky to, že děj není nijak vynucený - ve většině příbězích co znám, je všechno hned jasné, lidi na věci přicházejí hned, nikdo neváhá ani nepotřebuje čas. Za to Quentin je často dost v háji a ztracený, že jen sedí a čte si nějakou pitomost, ve které se snaží najít smysl - a přesně tak to při hledání a vyšetřování chodí!
Hrozně mě bavila celá ministory okolo černošských Santů u Radara doma a dokonce i Benův humor byl (i když někdy dost nechutnej) dost reálný a pobavil, hlavně skvělý výklad jeho přezdívky :D Quentin možná Margo nelákal, ale mě teda rozhodně jo. Jestli někdy můžu použít frázi "Je to můj typ," tak právě na něj, protože je to inteligentní nekonfliktní člověk a to mi fakt vyhovuje. A co bylo super byly taky pasáže z auta, na cestě za Margo - neskutečně jsem se nasmála!
Margo byla ... zvláštní, asi přesně tak, jak Green zamýšlel. Měla spousty chytlavých výroků, hlavu věčně zasněnou a přišlo mi, že si nikdo nemohl být nikdy jistý, co vlastně udělá. Ne za den, za hodinu - kdykoliv. Mohla být schopná se uprostřed rozhovoru sebrat a odejít, ale nikomu by to vlastně nepřišlo divné. Byla to prostě Margo.. A myslím, že zrovna tohle nahlížení na ní jako na někoho jiného/odlišného/divného jí na tom celém sr-štvala nejvíc.
Konec mě ale docela zaskočil. Jako jo, už vím, že Green vám jen tak nedá happy end na počkání, že to musí být něco extra - ale tohle jsem nepochopila. Ve skutečnosti mi přišlo, jako že někdo vyškubl poslední kapitolu z mojí verze knihy a dělá si ze mě srandu. Ale ono ne. Fakt to mělo skončit tak neurčitě, ale zároveň zvláštně a geniálně. I když filmoví fanoušci znají jiný - uzavřený konec, knižní je takový .. neúplný, nic neříkající. Jaký, to vám ale neřeknu, prostě si to přečtěte!
Za mě teda knížce dávám 9/10 a to hlavně kvůli tomu, že mě při čtení fakt naštval ten konec!
A co vy, jaký konec máte radši - filmový nebo knižní? Líbí se vám Greenova tvorba? :)

2 komentáře:

  1. Ty konce.. :D když dočtu knihu chci něco víc a vymýšlím jak to mohlo být dál.. Film zabije všechny pokusy mojí fantasie něco vymyslet takže tady i u Marťana jsem pro knihu :)
    Velice dobrý pocit nebýt jediná, kdo stále čeká na dopis z Bradavic... :D prostě sova zabloudila no :/
    :D
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížka je skvělá, mě fakt nadchla :) U filmu to nebylo TAK špatné, ale nebylo to dokonalé, jak bych po TFIOS od Greena čekala :)

      Vymazat