3. 1. 2016

Přečteno! Hvězdy nám nepřály

TFIOS je moje první knížka od Greena, kterou jsem četla. Je to i první knížka, kterou jsem četla na mojí tenkrát fungl nové čtečce, takže ji nemám v reálné podobě (zatím). Představila mi jí jedna mezinárodní skupina o FANDOMS na Facebooku, přesněji můj zahraniční kamarád z Maroka - i kluci to můžou číst, vidíte?! A protože tenkrát měl vyjít film, tak sem to musela stihnout přečíst, než to uvidím, to je snad jasné, ne? Líbila se mi moc, podívejte se na hodnocení a recenzi.
Shrnu vám tady děj, i když ho touhle dobou už každý zná:
Hazel má rakovinu plic, kvůli které musí všude tahat vozík s kyslíkovou lahví, nemá moc kamarádů a ani do školy chodit nemůže. Rodiče, ač jsou jakkoliv tolerantní a skvělí, začnou myslet na deprese a anorexie a podobný blbosti a tak jí pošlou do podpůrné skupiny do kostela. Hazel se to úplně nepáčí, dokud tam nepotká Guse - kluka s jednou nohou. Příběh je pak spojí dohromady, láska jako trám, ale nikdy to není úplně perfektní, protože rakovina s láskou nezmizí. Dostanou se spolu na bláznivá a úžasná místa, ale osud je vždy přesvědčí o tom, že konec je skoro za rohem. A taky má pravdu, přesně koncem je završen i děj téhle knihy.
Všimli jste si, jak sem vybruslila z toho, že sem neřekla, kdo vlastně umře? To je schválně! Protože možná fakt ještě existuje někdo, kdo tuhle krásku nečetl a já to přece nezkazím spoilerem hned v ději! Nenene, na spoilery se můžete těšit dál v recenzi! Ale skutečně si nemyslím, že takových lidí existuje nějaké větší množství.

Jak už jsem psala, byla to moje první Greenovka. V tu dobu jsem nevěděla, jak je Green SKVĚLEJ a zároveň HROZNEJ HAJZL! Napsal totiž knížku, která mě jako první rozplakala! A to hned několikrát! Ten děj, a emoce, které z něj číší, je tak moc podobnej realitě, že vás dostane na několika levlech - rodina, přátelství nebo láska - všechny tyhle roviny tam jsou obsaženy a krutě je zasáhne osud.
Postavy jsou propracované, je tam vidět osobnost každé z nich. Osobitý humor a charakterní jednání je něco, co by měla mít každá knížka, ale všichni víme, že tomu tak vždycky neni. Tady ale ano! Obzvlášť Gus má skvěle rozvinutou osobnost, asi proto, aby se do něj každá čtenářka zamilovala a pak BUM-co?! Ano, ano řekla jsem to!! Je to tady, veleočekávaný spoiler! A máte to!

Nebudu lhát, tahle knížka mě fakt dostala. A její filmová adaptace je taky skvělá, což neříkám moc často s tím počítejte! Ale co dokázal Green (který se opravdu podílel na natáčení, takže i pokud to nebylo podle knihy, bylo to podle jeho představ!) jak v knize tak ve filmu.. Je kouzlo nebo nějaká temná magie. Dokázal mě totiž rozbrečet u obojího a povětšinou i u RŮZNÝCH UDÁLOSTÍ! Což prostě nechápu.
Hodnocení knihy u mě bude předvídatelné. Green je moje srdcovka a tahle kniha mě zasáhla nejvíc, takže se nestydím, pokud dám 10/10! Říkejte si co chcete, ale já se do toho příběhu, postav a dokonce i do toho závěru zamilovala. Ne, nemám potřebu říkat, jak to bylo předvídatelné - předvídatelné by to bylo, kdyby umřela Hazel!



A co vy, jak se vám tahle knížka od Greena líbila? :) Napište do komentářů! :)

2 komentáře:

  1. Úžasná recenze! Úplně přesně jsi zachytila moje pocity ať už během čtení nebo po přečtení knihy 📚 :3. TFIOS ke taková srdcová záležitost, protože to byla moje první kniha ve které nebyli upíři nebo kouzelníci 😂.
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/?m=1

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za chválu i sympatii s mými pocity :D :) Je to taky moje první nonfiction když nepočítám klasiku :)

      Vymazat