Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

5. 9. 2018

Přečteno! Naslouchač

Mívala jsem velký problém s českými autory. A není to ani tak dávno, kdy jsem se s tím dokázala poprat a začala jim ve své knihovně dopřávat daleko více místa, než bych sama očekávala. Vždycky jsem si totiž myslela, že Češi prostě nemůžou napsat něco tak dobrého, jako lidé v zahraničí, protože se to většinou nedostane za hranice. Mýlila jsem se. A jedna z těch knížek, která mi to dokázala, byl právě Naslouchač.
Příběh 13ti-leté Ilan, nás zavede do dystopického až antiutopického světa na území dnešní Evropy. Ilan je sklenářská dívka, která se díky svému nadání slyšet sklenit dostává ke skupině 25 bojovníků, kteří střeží celé obyvatelné území, které končí Duvalským pohořím, za kterým se rozprostírá pustina, na které nic nežije. Nic, kromě stvoření, kterým sklenaři říkají Nasterea.

Wow. Přiznám se, že jsem pomalý čtenář - i dobré knihy mi většinou trvají týdny, než je dočtu. To ale nebyl případ Naslouchače, kterého jsem přečetla za necelý týden! Petra Stehlíková nám pomocí zvídavé Ilan představuje celý svůj svět tak, že nás to nezastavuje v plynulosti děje - za což dávám jeden velký palec nahoru. Poutavý příběh plný různě vážných a zapeklitých zápletek provází i humorné situace, kdy se Ilan dostává do situací a k věcem, o kterých nikdy neslyšela. Úžasné taky bylo, jak autorka zakomponovala skutečnou událost v podobě záhady o úmrtí členů Djatlovovy expedice, za což si autorka získala můj neskutečný obdiv! 

Sedím tu už asi 10 minut a přemýšlím nad tím, co bych knize vytkla. A musím se přiznat, že mě nenapadá nic, co by výrazně ovlivnilo kvalitu této knihy. Snad kromě mapy a ilustrací mi v knížce nechybělo vůbec nic!

Knížku si troufám doporučit všem. Pravda, asi to není pro úplně mladé čtenáře, ale spíše pro ty zkušenější, ale podle mě nezáleží ani na tom, jestli čtete fantasy nebo ne. Tohle je dílo, které vám nedovolí se zvednout ze židle! Všichni směle do toho!

Ano, uvědomuji si, jaký důsledek může mít tenhle nekonečný hype, ale věřte mi, že u této knížky to vážně stojí za to. Pokud nevěříte mě, tak věřte 1082 lidem na databázi knih, kteří knihu hodnotí taky na výbornou! 

Tahle knížka by měla mít tak 1 000 000/10, je vážně skvělá a já se nemůžu dočkat, až se s autorkou uvidím na Humbooku - už tento říjen! Taky se těším na další díl, na jehož recenzi určitě uvidíte na blogu taky.

5 komentářů:

  1. Už jsem snad poslední, kdo ji nečetl :'D A taky jsem snad ještě nenarazila na člověka, kterému by se to nelíbilo. Těším se na to čím dál víc :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to musíš honem rychle napravit! Jen teda teď už nebude moc ladit do knihovny s Fajou, co ho udělali v paperbacku :/ ale na obsahu to nic nemění, pořád bude skvělý! :)

      Vymazat
  2. Taky si myslím, jsem ráda že ji mám. Opravdu stojí za to... :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat