Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

21. 10. 2018

Humbook 2018

I letos na začátku října se konala akce, kde každý knihomol může být sám sebou - a letos dokonce i kýmkoliv dalším by chtěl být! Ano, správně, mluvím o letošním ročníku young adult knižního festivalu s názvem Humbook! Jaký byl? Čtěte dál a dozvíte se to!


V sobotu 6. října v 9:30 ráno se otevřely brány Kongresového centra v Praze na Vyšehradě a vpustily dovnitř přes 2000 lidí. Já už tam společně s Míšou a jejím Štěpou byla o hodinu dříve, abychom pomohly s čímkoliv, co by se nějakým způsobem nestíhalo. Díky tomu jsme měly tak trochu příležitost si Kongresák obhlédnout, ještě než se zaplní lidmi a podívat se i do zákulisí. Potkali jsme taky lidi od Potterfanu, kteří mne (díky tomu, že už jsem byla napůl v kostýmu) poznali a oslovovali jako "Lenku Střelenku". 
Spolu s knihomoly se dovnitř vhrnula taky energie a radost. KONEČNĚ JE TO DOOPRAVDY TADY! Humbook začal se vším všudy. S páskou na ruce a se lví hlavou na té mojí jsme společně s dalšími ambasadorkami začaly obcházet stánky (začínalo se klasicky u jídla) a poznávaly tváře a knižní postavy okolo nás. 
Asi není překvapením, že jedny z prvních míst, kde se začaly lidé kupit, byly stánky s knihami a funko pop. Ty měly skutečně velký úspěch snad až do konce celého festivalu. Také fotostěna v jedné z chill out zón měla velký úspěch, stejně tak i stěny, na kterých mohli knihomolové hodnotit známé obálky knih a kde se také nacházela nástěnka s přihlášenými kostýmy do cosplay soutěže. Ani má fotka tam nesměla chybět. 
Samotný program Humbooku měl u lidí obrovský úspěch. Vím to především z vyprávění a fotek, protože já sama jsem do celého toho flow, který celá akce nabrala, spadla až příliš nepřipravená, přitom jsem už dopředu věděla, kterou přednášku musím stihnout a na jaký workshop se musím jít podívat! 
No, nakonec jsem toho nestihla moc.. ze stánků jsem si neodnesla nic, z přednášek jsem viděla jednu a čtvrt.. Dokonce ani toho jídla jsem moc neměla, jen jeden chleba.. Nicméně si troufám říct, že jsem si to i tak neskutečně moc užila. A to především díky vám, mým čtenářům, fanouškům a kamarádům. Jsem ráda, že jsem mohla spoustu z vás poznat a popovídat si.
Velkou radost mi udělalo, když jsem viděla, kolik lidí se doopravdy odhodlalo přijít v kostýmech! Podle mě to byla jedna z nejsilnějších věcí na letošním ročníku, protože kostýmy fungovaly jako úžasný icebreaker! Lidé si spolu povídali a poznávali se díky tomu, že se tomu druhému líbil jejich kostým, fotili se společně a utvářeli si skvělé vzpomínky. A o tom by to podle mě mělo být především!
Možná jsem si nekoupila žádnou knížku ani merch, možná jsem neslyšela každého autora a možná jsem nevyhrála kostýmovou soutěž.. Neskutečně jsem se ale nasmála se svými přáteli, objevila spoustu nových lidí, viděla ty, které nemám skoro možnost vidět, protože jsou z druhého konce republiky a užila si tu úžasnou atmosféru a načerpala energii, kterou Humbook nějakým záhadným způsobem vyvolává v každém z nás.
Teprve až druhý den doma jsem se taky podívala, co se skrývalo v naší very VIP tašce - a teda páni! Byla narvaná všemi možnými dárky od sponzorů a to jako doslova narvaná! Krom výborných mandlí v čokoládě, žvýkaček, lízátek a pizzy z gumových bonbonů, tam byl třeba tubus plný vloček od Mixitu, svíčka od Abyss, kalendář s Fantastickými zvířaty a taky Humblok! No a samozřejmě nemohla chybět reading copy.. Ale co to? Ony tam byly dvě!
Ano, skutečně jsme se dočkaly za odměnu dvou recenzních výtisků! Jeden z nich máte i vy, pokud jste stihli koupit VIP lístek - Krutý princ od Holly Black, který je v zahraničí velmi populární! Ten, kdo na instagramu sleduje Káju/Koralínu, určitě musel velmi silně odolávat jejímu přesvědčování aby si knihu koupil. Tak teď už nemusíme, protože někteří z vás už ji mají taky!
Druhým recenzním výtiskem byl Prokletý trůn od Joelle Charboneau, která byla na Hubooku loni a se kterou jsem měla možnost se setkat na snídani druhý den a o této knize si s ní (kromě další spousty témat, která jsme to dopoledne probraly) popovídat. Opravdu se na jeji novou knížku už těším!
Letošní Humbook fest byl podle mě naprosto prvotřídní a chybičky byly dle mého názoru opravdu minimální a některé z nich dokonce nevyhnutelné. Fronty budou vždy a všude, jakmile tam je něco levnější nebo jakmile jde o podpis a tak si troufám říct, že tento rok to bylo na 1*!

Z letošního ročníku jsem kromě vlogu, který můžete najít tady, vytvořila i Jinotaj, plný fotek a vzpomínek na úžasné zážitky a lidi, které díky této knižní komunitě znám.
Ještě jednou bych tu ráda poděkovala nejen týmu, který stojí za Humbookem a který mne a spoustu dalších skvělých slečen vybral do amasadorského programu, ale také všem knihomolům a sponzorům letošního ročníku - bez vás všech by to vážně nebylo ono!

Žádné komentáře:

Okomentovat