Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

15. 10. 2018

Díky, Humbooku


Pohodlně se usaďte a dejte nohy nahoru, protože tenhle článek bude trochu delší a plný slov vděku. Dne 6. 10. se uskutečnil Humbook - ale o tom se dneska úplně bavit nebudeme, to zase až v příštím článku. Do toho dne se toho totiž stalo tolik, že jsem si nemohla odpustit to jen tak vynechat. Takže dnes vám chci povyprávět všechno to, co jsem díky Humbooku stihla zažít ještě před tím, než se v říjnu doopravdy uskutečnil. Pokud vás to tedy zajímá, čtěte dál.


Svět knihy

Jako první chci zmínit Svět knihy, jehož letošní ročník byl můj první v životě (ale rozhodně ne poslední!). Nikdy jsem na podobné akci nebyla, takže jsem netušila, co přesně mám čekat. Letos byla premiéra taky pro samotný Humbook, který tu měl jeden den svou vlastní stage s bohatým programem, prodejními stánky s knihami a merchem a taky skvělou zónu na posezení za doprovodného programu od cosplayerů od Potterfanu
Krom toho, že nám Humbook zajistil tak skvělý program (a nám, jako ambasadorkám i lístky na SK), jsem taky společně s Wendy a Markét dostala příležitost sednout si na krásnou černou pohovku přímo na stage a mít takovou malou přestřelku otázek a odpovědí společně s redaktory, stojící za příběhy, které tolik milujeme. Z téhle akce jsem dělala taky svůj první vlog, pokud máte zájem se podívat i vizuálně, nicméně to byl obrovský OBROVSKÝ zážitek. 
Čas strávený na stage jsem si neskutečně užívala a nebojím se říct, že bych zvládla i další hodinu nebo dvě! Moc mě to bavilo, bavily mě vaše dotazy a to, že jsme se zase dozvěděli něco málo ze zákulisí toho, jak to jde s knížkou, než se objeví na pultech knihkupectví.
Zároveň jsem taky na této akci měla možnost poprvé potkat několik lidí z ambasadorského týmu, ačkoliv jsem některé už znala, a instantně si je zamilovat - jako třeba Olivku. Zároveň jsem se tam mohla potkat s několika dalšími knihomoly, nemálo tváří pro mně bylo i nových, takže jsem si to rozhodně strašně moc užila.

Humblok

Další příležitost, která se nám jako ambasadorkám naskytla, byl meeting ohledně (dnes už známého a vydaného) Humbloku společně se slečnou, která stojí za Momenteeczkem. Společně s několika dalšími lidmi jsme dávali dohromady, co by v takovém diáři/deníku nemělo chybět, čím ho udělat jedinečný a jak do toho zapojit i knihy a Humbook jako takový, aniž by to bylo omezené jen na období, kdy se Humbook koná.
V den, kdy tohle čtete, je už Humblok na světě a můžete si ho objednat jak na e-shopu Albatrosu, tak ho určitě taky najdete v knihkupectvích. Já už ho mám doma taky, zatím jsem ho jen vzdušně prolétla, protože do konce roku mám ještě svůj vlastní diář, ale od ledna bych se ráda přesunula právě k Humbloku, tak snad mi bude vyhovovat.
Ti z vás, kteří už jej mají, používají nebo jím alespoň listovali, určitě zahlédly například knihobingo, do kterého si zanesete knihy, které si chcete přečíst a podle toho, která kniha má jaké políčko se snažíte o BINGO. Kromě tohoto nápadu je tam spousta skvělých otázek a zábavných stránek.
Já osobně bych sice ještě pár věcí poupravila, změnila nebo vynechala, ale říká se 100 lidí = 100 chutí, proto jediné řešení, jak s ním být stoprocentně spokojená, je si ho upravit k obrazu svému. Nicméně za příležitost se na Humbloku alespoň nějakou částí podílet, jsem opravdu vděčná.

Storki appka

Stejně jako u Humbloku jsme pak byly pozvány společně s dalšími bloggery AM na workshop ohledně aplikace Storki, o které už jste na blogu mohli číst (společně s tím, co to je chat fiction) samostatný článek. I tady jsme měli možnost přispět nejen svými názory, dotazy a poznatky, ale také svou troškou do mlýna a začít vytvářet vlastní příběhy jako první, aby při spuštění už jste měli vy, čtenáři chat fiction, možnost si několik příběhů přečíst, zjistit, jak to funguje a inspirovat se k napsání svého vlastního příběhu.
Barča, která má Storki na starost, je skvělá a všechno nám hezky vysvětlila, vymyslela skvělý způsob, jak si Storki vyzkoušet "nanečisto" a skvěle zvládala vyřešit nebo alespoň poslat dál každý vrtoch, který jsme si vymysleli.
Následně pak byl takový workshop přímo na Humbooku, na kterém jsem se sice nestihla ukázat, ale podle fotek, které jsem viděla, vás byla neskutečná spousta a vznikly tam zase skvělé příběhy a já jsem vážně ráda, že se to takhle rozjelo a doufám, že to tak i vydrží!

Prohlídka Prahy a večeře s autory

S ambasadorstvím nepřišly jen výhody, ale také určité povinnosti. A nevím jak vy, ale já jsem nikdy neměla povinnosti a deadliny ráda. A už vůbec ne, když to bylo pro nic za nic, na konci na mě nic nečekalo a jen mě to dál prudilo tím červeným nápisem v diáři.  
I Humbook nám dával deadliny. A asi by to byla zase po čase pruda, kdyby nepřišly výhody a odměny, které Humbook nabízel. Kromě knížek na recenzi nebo knížek od zahraničních autorů zdarma to byla třeba už zmíněná stage na Světě knihy, ale také "výhra" v podobě stráveného společného času se zahraničními autory.
Jsem soutěživý člověk, takže pro výhru dělám 110%, proto mě do dnes překvapuje, jak rychle jsem zrovna na tuhle "soutěž" stihla zapomenout. Plnila jsem veškeré deadliny a výstupy tak, jak bych to dělala i bez toho a najednou bum - jedna ze dvou lidí, kteří si budou moci prohlédnout Prahu a navečeřet se a popovídat si s autory, jsem byla já (ta druhá byla Míša).
Asi si dovedete představit neskrývané nadšení z téhle události. Autoři byli skvělí, s většinou z nich jsem si moc krásně popovídala, troufám si dokonce říct, že například se Sarou jsme se i skamarádily. Nechci mezi autory dělat nějaké favority, ale myslím si, že u všech to prakticky na plné čáře vyhrál vtipálek Sebastien, který si svým humorem a charismatem získal všechny u stolu. Nejspíš si užíval to, že ten večer byly ženy v početní převaze.
To odpoledne a večer byl nezapomenutelný. Mít možnost poznat někoho, koho jen tak nepotkáte na ulici, protože přijeli jen na několik dní, někoho, kdo napsal příběh, který jste si zamilovaly a mít možnost o tom s ním diskutovat, zeptat se a získat odpověď a nebo si jen užívat jejich příjemnou přítomnost.. Bylo to vážně skvělý a jen to přidává na mé vděčnosti Humbooku, že jsem mohla tohle všechno zažít.

Ambasadorská merenda

Než přijde samostatný článek o Humbookfestu 2018, je důležité taky zmínit merendu, která proběhla den před ním. Na této akci jsme měly možnost být všechny ambasadorky, které vydržely dlouhou cestu plnou deadlinů a výstupů, ale nevzdaly to a dojely až do cíle. A odměna za to, že jsme to zvládly, nám bylo úžasné setkání se zahraničními autory, kteří vesele skoro 2 hodiny zodpovídali naše dotazy, ať už se týkaly jejich knih, knih obecně nebo byly prostě jen ze života.
Ten den se české dráhy rozhodly mi nedat nic zadarmo a tak jsem se prala se 40ti minutovým zpožděním vlaku.. Měla jsem přijet pozdě, což mi bylo děsně trapný. Nakonec jsem to stihla tip ťop a seděla prakticky na dosah od Sary. A cítila jsem se skvěle, protože při příchodu už jsem autory zdravila jako "staré známé". 
Jedna z výhod, které byly s tímhle setkáním spojené, byla taky možnost nechat si podepsat jejich knihy. A protože už loni jsem chtěla autorce Joelle Charbonneau dát něco, čím si zapamatuje nejen mě, ale Prahu a Českou republiku jako takovou, tak i letos jsem každému z nich sestavila takový malý balíček plný českých dobrot. Míša do toho nakonec přidala i něco svého a společně jsme to autorům při podepisování předaly.
Troufám si říct, že jsme jim tím udělaly radost, minimálně v tu chvíli to tak vypadalo a já doufám, že jim všechno bude moc chutnat. Nakonec jsem ještě každého z nich poprosila, aby si v mém Jinotaji (který jsem měla ke kostýmu, ale to taky až v dalším článku) nalistovali jakoukoliv stránku chtějí a napíší na ní cokoliv, co je napadne a podepíší se. Co z toho nakonec vzniklo vám ukážu příště.

Za všechny tyhle příležitosti a zážitky jsem nesmírně vděčná. Ano, to už jsem opakovala několikrát, ale tahle příležitost mi ukázala, že občas nedokážeme vyjádřit, kolik pro nás některé věci znamenají.
Doufám, že jste si tenhle článek užili, dejte mi vědět do komentářů třeba i to, jestli se příští rok pokusíte přihlásit do ambasadorů příštího Humbooku!

4 komentáře:

  1. To je krásný, tě takto vidět jak si to užíváš ♥ Krásný článek, tyto akce mám moc ráda, když se sejde skupina knihomolů :D ♥

    allaboutcandyslife

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, je to psané se vší pokorou a vděkem, který v sobě mám :)

      Vymazat
  2. Popravdě jsem přemýšlela, že se letošní rok přihlásím jako Ambasador, pak jsem si ale uvědomila, že s tím jak jsem nastupovala do nové práce a čekal mě měsíc školení, moc dobře bych to asi nezvládala. Důležitější byla pro mě práce a nakonec z toho rozhodnutí tedy sešlo (kdo ví, třeba by mě ani nevybrali).
    Každopádně jsem ráda, že sis to užila jako ambasador a doufám, že všichni ostatní mají podobné pocity jako ty. Viděla jsem tedy jedno video, kde jedna youtuberka z toho moc nadšená nebyla, ale tak asi to bylo i tím, že měla jiné priority a už z toho důvodu do toho raději neměla jít. no ale to je její věc. :-)
    Uvidím jak na tom budu příští rok, kdo ví, třeba se odhodlám a zkusím se přihlásit. :))
    Mrs. Jungová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikdy nevíš, co se stane, dokud to nezkusíš, proto doufám, že příští rok to určitě uděláš a přihlásíš se do konkurzu! A kdo ví, třeba tam příští rok budeme spolu! :)
      Ano, Kiki vyjádřila svůj názor a asi nebyla úplně spokojená, podle mě je to ale především tím, že si až pozdě uvědomila, že její priority jsou někde jinde. Myslím, že většina z holek, které tam vydržely až do konce, si to užila neméně dobře, jako já :)

      Vymazat