Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

18. 12. 2018

Přečteno! Jeden kopeček šmoulový

Pamatujete si cigaretové žvýkačky, videopůjčovny nebo zvonkohru? Oblékali jste se do máminých punčocháčů a halenek a hráli si na módní přehlídku? A pamatujete si, když jeden kopeček zmrzliny stál 2,50? Pak to znamená, že si pamatujete to nejlepší z devadesátek! O pořádnou dávku nostalgie tohoto rázu se postarala knížka Jeden kopeček šmoulový. Čtěte dál a dozvíte se, co já na ni!
Maruška Doležalová, kterou můžete znát například jako Sašu ze seriálu Comeback nebo autorku knihy Kafe @ cigárko, se rozhodla nám svou novou knihou zabrnkat na struny vzpomínek a nostalgie. Celá se totiž točí okolo zážitků a věcí z 90. let, což je období, ve kterém autorka vyrůstala. Rozdělila ji do čtyř částí, v nichž se v podkapitolách zabývá různými tématy, jako například jak se dřív jezdilo k moři nebo na hory, jaké to bylo, když přijely kolotoče nebo jak se slavily Vánoce. Knížka je doplněna spoustou fotografií z autorčina alba a ilustracemi od Elišky Podzimkové.

Grafické zpracování knížky je skvělé. I pokud autorku neznáte, vdechne to na vás slušnou dávku retra a doplňkové ilustrace tento dojem ještě podtrhnou. Má dokonce i retro vazbu v podobě látkové obálky, což je za mne vkusný detail. V rámci obsahu jsem se ráda ponořila znovu do let, ve kterých jsem se narodila a které některé věci protáhly i do období mého vlastního dětství, takže jsme si s mamkou i docela pěkně zavzpomínaly u našeho vlastního fotoalba.

Co mne možná trochu mrzelo byl fakt, že se to skutečně točí okolo rodiny samotné autorky, což v mnoha situacích celou tu slibovanou "devadesátkovou nostalgii" tak nějak zadupalo, protože jsem v určitých chvílích nebyla s autorkou na jedné vlně. Často se pak stávalo, že jsem knížku musela odložit a měla jsem i pocity nechuti se k ní zase vracet. Ovšem těžko říct, jestli tohle není spíš moje "mínus" spíš, než knihy.

Pokud si na toto období chcete s úsměvem zavzpomínat nebo se jen dozvědět, jak to tenkrát chodilo, určitě si knížku zkuste přečíst!

Jestli ale nejste milovníci devadesátek nebo vlastně ani nevíte, o čem mluvím, určitě na blogu najdete něco dalšího.

V rámci celkového hodnocení má u mne knížka 7/10. Grafika a možnost si zase na chvíli zavzpomínat pořád docela stojí za to. Za knížku k recenzi děkuji Albatros media.

Žádné komentáře:

Okomentovat