Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

10. 12. 2018

Přečteny! Komiksy o Hildě

Kdy je člověk už moc starej a infantilní na to, aby četl dětské komiksy? A je to špatně, že si takové užívám? A jak se mi líbily příběhy o modrovlasé holčičce v červených holinkách? Pojďme si o tom "popovídat"! Čtěte dál a zjistíte, jaké jsou příběhy o Hildě!

Jako první chci mluvit a hodnotit nejprve každou knihu zvlášť, jejich hodnocení pak jednoduše zprůměruji a na závěr řeknu něco i obecně o této sérii.

Hilda

První knížka nese název jednoduše Hilda. Skládá se ze dvou příběhů - Hilda a troll a Hilda a půlnoční obr. Tato kniha má nádhernou předsádku! Vůbec bych se nezlobila, kdybych mohla někde sehnat balící papír s tímto vzorem! Úvodní strana je ještě ke všemu dělaná tak, že zde můžete zaznamenat, komu kniha patří, což pokud máte pro dítě, je podle mě hrozně kouzelný.
Po úvodní stránce prvního příběhu následuje mapa světa, ve kterém se Hilda odehrává - a všichni víme, jak skvělý je, když má kniha svou mapu! Tahle je navíc v roztomilém stylu ilustrace, kterou je kreslený celý komiks. Závěr prvního příběhu je rozdělený výňatkem z knihy o trollech - podle mě úplně úžasný způsob, jak zakončit příběh, který se trollů týká.
Na začátku druhého příběhu, kde se Hilda setkává s půlnočním obrem, máme přehled všech pradávných obrů - takže nejen, že se dozvíme kolik jich je, ale také něco málo o nich, zároveň můžeme také hádat, kterého z nich to vlastně Hilda potká. 
Oba příběhy jsem si moc užila, druhý možná o ždibíček víc, než ten první. Dávám 10/10.

Hilda se vrací

Knížka Hilda se vrací se skládá z příběhů pod názvy Hilda a ptačí slavnost a Hilda a černý pes. Ani zde nechybí krásná předsádka, i když o něco méně hezká, než je v první knize, i tak je ale kouzelná. Stejně jako v první knize i zde najdeme mapu, ovšem tentokrát již není v pohádkovém stylu, jako zbytek komiksu.
Tato kniha, a především první její příběh, nám přidává nové postavy do Hildina světa, velice nenásilným způsobem. Mezi příběhy tentokrát bohužel chybí rozdělení ve stylu stránek knihy a podobně, jsme z jednoho příběhu pomocí úvodního obrázku toho dalšího a poděkování autora rovnou uvedeni do příběhu druhého.
Příběhově se mi více líbil určitě ten druhý, kde se Hilda setkává s domácími skřítky (a vypadají úplně jinak, než Dobby!) a velkým černým psem, což už víme z názvu příběhu. Moje hodnocení druhé knížky je 8/10.

Hilda a kamenný les

Kniha Hilda a kamenný les na rozdíl od ostatních dílů téhle série vypráví pouze jeden příběh. Co je taky zajímavé je fakt, že jako jediná končí otevřeně větou "pokračování příště". V této knize najdeme předsádku malovanou stejným stylem, jako je v knížce Hilda se vrací, jen s pozměněnými motivy a v jiné barvě a první strana je opět věnována místu, kam se zapíše její majitel.
Příběh poslední knihy se mi moc líbil, především díky tomu otevřenému konci, který nám dává naději, že se s naší oblíbenou modrovláskou a Větvíkem znovu setkáme! I přes absenci mapy a podobných "serepetiček" si troufám dát 10/10.

Obecně o těchto komiksových knihách musím říct, že jsem z nich nadšená. Moc se mi líbí kresba a taky panelování komiksu, líbí se mi kolorování a především ten výběr barev, který snadno naznačuje povahu scény. Formát A4 sice není cestovní vydání, ale osobně jsem ráda, že ho tím pádem "musím" nechat doma, kde se mu nic nestane! 
Papírové jemná obálky jsou doplněny parciálním lakem, kterým je vždy zvýrazněna Hilda. Papír uvnitř je matný a tím pádem s o něco nižší gramáží, než třeba u Amuletů nebo Ms. Marvel. Co je pro mě taky velké plus je podivuhodná vůně komiksu, která je nejspíš způsobena právě papírem a já si ji moc užívám. 
Za co taky hodně chválím jsou už zmíněné předsádky - to je totální nádhera! Vážně bych se nezlobila, kdyby z nich Paseka jednou udělala balící papíry, protože bych do toho balila snad všechno!
Postavy jsou milé, podivuhodní tvorové a zvířátka jako jsou hafíci nebo Větvík pohladí na duši a příběh nám dává šanci být nejen překvapený, ale taky se zasmát a nebo se usmívat nad jeho dojemnými částmi. Myslím si, že u tohoto komiksu se nemusíte stydět ho mít rádi a to ať už je vám 10 nebo třeba nad 30!

Zprůměrované hodnocení je 9/10, ovšem pocitově je za mě celá série na rovných 10! Za poskytnutí všech tří komiksů ještě jednou z celého srdce děkuji nakladatelství Paseka. Už se nemůžu dočkat dalšího dílu!

2 komentáře:

  1. Zrovna dnes jsem si Hildu koupila! Jsem na ni moc zvědavá a o Vánocích bych se ráda pustila do seriálu :-) Toto srovnání se mi moc líbilo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě chystám i článek, kde chci zrecenzovat a porovnat ještě Hildu a pidilidi se seriálem, těmito komiksy a ještě to doplnit o novou hru na telefony, která vyšla. Snad se bude taky líbit :)

      Vymazat