Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

8. 12. 2018

Přečteno! Ms. Marvel

Chápete ten boj mezi DC a Marvelem? Já ne.. Nejsem celkově extra fanoušek superhrdinských filmů a nehrnu se ani do komiksů o nich. Z části i proto, že jsou jejich osudy tak propojené, že začnete jedním a musíte je číst všechny. Nakladatelství Paseka mi ale dala příležitost nenápadně do této tématiky nahlédnout pomocí komiksové knihy Ms. Marvel. Jak se mi tahle zkušenost líbila? Čtěte dál!

Kamala je muslimská teenagerka pod drobnohledem svých rodičů. To znamená, že se nedostane na žádnou párty, což jen přidává na její neoblíbenosti. Jednoho dne se ale stane něco, co její popularitu mnohonásobně zvedne - jen teda nikdo další neví, že je to ona. Superhrdinové totiž většinou zůstávají v utajení, ne?

Jako mé první rande se superhrdinským komiksem to nebylo vůbec špatné. Kresba se mi zdála fajn, děj se dal celkem snadno pochopit. Moc se mi líbí formát, ve kterém Ms. Marvel u nás vyšla, protože třeba Hilda není úplně kabelkové čtení, víme? Stejně jako u Amuletů i zde je kvalitní papír, ze kterého komiks čteme a stejně tak obálka je semišová s malým, parciálně lakovaným bleskem. Hodně se mi taky líbil závěr knížky, kde můžeme vidět možné obálky komiksu nebo proces od skici po konečnou podobu komiksu.

Z nějakého důvodu mi hlavní hrdinka nebyla vůbec sympatická. Vlastně mi nebyl sympatický skoro nikdo.. Nevím, jestli to je kresbou nebo dějem, ale přišlo mi to celé trochu zmatené, třeba oproti Amuletu, kde podle mne děj plynul docela pěkně a stabilně. 

Myslím si, že pokud máte rádi akční filmy se známými hrdiny Marvelu a hledáte něco, co vás dostane do četby komiksů s nimi, tak tohle by mohl být slibný start.

Já jsem možná lehce zaujatá proti superhrdinům, ale moje hodnocení je 7/10. Rozhodně se chystám na další díly, abych zjistila, zda nebyl problém jen v tom, že se Kamalin příběh teprve rozjíždí. Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Paseka

Žádné komentáře:

Okomentovat