Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

5. 12. 2018

Přečteno! Pečeme s Kafkou

Blíží se Vánoce a to znamená, že trouby po celém světě teď několik týdnů nebudou stíhat. Mě letos ani pečení nějak ne a ne dostat do Vánoční nálady.. Vypadá to, že ta přijde až na Štědrý den. Nepomůže s tím alespoň Kafka? V téhle recenzi se to dozvíte, čtěte dál!
Pečeme s Kafkou samozřejmě není kuchařka, což už může být známo z podtitulku této knížečky. Jedná se o komiksové stripy z oblasti knihomolství, knihoven, knihkupectví, ale také nakladatelství a vydavatelství. Zkrátka všichni, kdo mají co do činění s knihami, si v téhle sbírce najde své.

Už proto, že jsem knihomol, který pracuje v knihkupectví, jsem věděla, že tuhle knížku musím mít. Britský humor je mi velice blízký a tak oceňuji, že se více dostává i k nám. Líbí se mi jednoduchost ilustrace a taky formát, ve kterém je kniha vydána. Hřbet má na dotek látkovou strukturu a papír, na němž jsou stripy natištěné je matný. Taky předsádka je naprosto skvělá! 

Trochu mne ale mrzí, že jsem z velkého očekávání doufala, že se budu dusit smíchy nad celou knížečkou a proto jsem si ji hodně šetřila. Ne každý vtip ale dopadl tam, kam nejspíš měl a tak jsem nakonec po dočtení byla lehce zklamaná. Z celé sbírky se mi líbilo zhruba tak 60-65%, což při stoprocentním očekávání není moc příjo.
Ale to samozřejmě neznamená, že je to nutně špatné, jednoduše jsem se v tom nenašla tolik, jak bych si přála a doufám, že autorovi Tomu Gauldovi u nás vyjde i nějaká další sbírka a já už do toho půjdu s o něco menším očekáváním.

Konečné hodnocení ode mě je tedy 7/10. Jak říkám, líbilo se mi zpracování i formát, jen příště musím počítat, že ne všechno mi bude sedět jak zadek na hrnec. Za recenzní výtisk děkuji Albatros media.

Žádné komentáře:

Okomentovat