Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

6. 1. 2019

Můj "dream board" 2019

Se začátkem nového roku přichází čas na předsevzetí. A těch já se děsím. Samé hubnutí a "new year new me" posty - to prostě není můj šálek kávy. Letos jsem ale u jedné z mých oblíbených Youtuberek narazila na skvělý nápad, který není tak agresivní a proto jsem se rozhodla to zkusit. Jestli vás zajímá, o co jde, čtěte dál!

Po videu, které jsem viděla u Amber Scholl, jsem se rozhodla, že tento rok si udělám svůj DREAM BOARD. V podstatě se jedná o "seznam" věcí, kterých bych chtěla tento rok dosáhnout, dělat je nebo alespoň zkusit.
Jediné, co je k tomu potřeba je základ (papír, karton, nástěnka,...), vytištěné fotky a obrázky a lepidlo nebo oboustranná lepící páska. V tomto článku bych ale nechci moc řešit JAK jsem svůj board vytvořila, ale spíš o tom, co jednotlivé obrázky na něm symbolizují. A protože je jich hodně (a samotný návod najdete taky u Amber), tak se do toho jdeme pustit hned!

Jako první má vždy přijít nějaký citát, který vás bude provázet celým následujícím rokem. Rozhodla jsem se pro citát: "Špatná zpráva je, že čas letí. Ta dobrá je, že ty jsi pilot" - Michael Altshuler
Vybrala jsem ho především proto, že ke mně promlouval z těch "životních mott" nejvíc. Je to pravda - čas letí a my ho máme v rukách a proto je jen na nás, co s ním provedeme. Tím se chci v následujícím roce řídit a taky je to důvod, proč tohle celé vůbec vzniká, proto mi přišlo, že je perfektní.

Jako malá jsem o prázdninách u babičky jezdila na koni, které měl skoro každý náš soused. Chybí mi to. A protože jsem na žádném už dlouho neseděla a chybí mi to, letos bych to chtěla napravit a zajít někam, kde nebudu jezdit v kruhu jako blázen, ale bude možné si vyjet třeba do lesa.

Deprese je svině. A ani mi není líto toho výrazu. Nerada se s ní potýkám, protože většinou nevím, jak přesně proti tomu bojovat. Letos to chci změnit. Chci být silnější, než moje depresivní stavy a vyvarovat se jim jak jen to půjde.
Důležitá položka je taky vztah. Jsem ve vztahu už skoro 4 roky a ti z vás, kteří už někdy měli delší vztah vědí, že ne vždy je všechno boží, růžový, duhy a poníci. Jednou jsem na internetu našla tohle kolečko "zdravého" vztahu a myslím, že je to hodně užitečná ukázka toho, co ve vztahu potřebuju. Proto mi přišlo správné ho do boardu zapojit taky.
Strašně moc mě nebaví cvičit. Nikdy mi nic nevydrželo dýl jak 14 dní. Ale tenhle rok bych to chtěla změnit a pokusit se cvičit. Přesněji cvičit jógu. V momentě, kdy tohle píšu, už mám za sebou 4 dny cvičení a zatím mě to baví. Jógu jsem si vybrala především proto, že jeden z cílů je se na chvíli zastavit a uklidnit a zároveň - alespoň mi to všichni slibují - zpevnit tělo a dokonce i zhubnout. Doufám, že mi to vydrží!
Ne, že bych se chtěla naučit jíst úplně zdravě. Zase nejsem úplnej sebevrah, co si myslí, jak se změní na fitness maniaka. Nicméně moje láska ke sladkostem a věcem jako jsou brambůrky by se rozhodně dala omezit. Ráda bych se naučila spíš než vynechat mé oblíbené chutě je dokázat nahradit nějakou zdravější alternativou. Abych až na mě přijdou půlnoční chutě na sladké, nesáhla po tabulce čokolády, ale po něčem, co nezabije celou mojí snahu po hubeném těle.

Chci objevit svůj styl. S tím, jak se budu snažit, aby moje tělo vypadalo tak, jak bych ráda, bych chtěla i změnit - nebo spíše objevit - svůj styl. Chci se inspirovat stránkami jako je tumblr, weheartit nebo pinterestem. Ráda bych našla styl, který mi je pohodlný, ale zároveň taky dobře vypadá. Chci se začít víc starat o to, jak se prezentuji, aniž bych si ale hrála na něco, co nejsem. Takže proberu celý svůj šatník a podaruju azylové domy vším, co tam nemá co dělat. A nové věci nebudu hledat jen v obchodech, ale především v sekáčích nebo na vinted a podobně, abych udělala taky trochu službu přírodě a nemusela přímo podporovat masovou výrobu oblečení. Z druhé ruky to totiž má taky větší kouzlo, nemyslíte?
Jeden z asi nejzásadnějších cílů tohoto roku je dostudovat. Přesněji KONEČNĚ dostudovat bakalářské studium. Kdo mě zná tak ví, že tohle pro mě není vůbec lehký úkol, především proto, že mě studium už dohání k šílenství a na mizinu zároveň. Navíc jsem se nikdy pořádně neuměla učit. Takže jo, potřebuju to dodělat. Sice to blbý Bc. vlastně ani nechci, ale potřebuju ho.
A jako relativní paradox se pak může zdát následující položka, která je přijetí na magisterské studium. Budu ale upřímná - ani o Mgr. úplně nestojím. Tímhle cílem chci v podstatě jediné - získat čas. Čas na to, na chvíli si oddychnout, utříbit si myšlenky a zažít ještě věci, které se mi později v zaměstnání už nepovedou. Protože i na výběr práce budu potřebovat čas, protože jednoduše nechci zkejsnout v práci, která mě nebude bavit.
Tenhle obrázek se zdá hodně specifický, v podstatě je to ale jen taková nápověda. Chtěla bych si pořídit foťák - nemusí to být přímo tenhle, ale rozhodně musí mít jednu věc - vyklápěcí display. Chtěla bych ho totiž využívat na natáčení na YouTube, ale také focení na instagram - chtěla bych totiž zapojit víc fotek, kde jsem i já, což mi s telefonem zatím moc nejde..

A mluvila jsem o Youtube? Protože i ten tu mám! Přesněji PotterTube. Nejsem pro booktube, nic dalšího nedělám, ale v pottertube se vidím. Takže co jsem nakousla loni letos rozjedu ve větším!


Ne, nechci najít ty lidi z obrázku. Tenhle bod symbolizuje přátele. To, že se s nimi chci víc vídat, že s nimi chci zažívat víc věcí a upevňovat vztahy. Banalita, si možná říkáte, ale pro mě rozhodně důležitý bod na seznamu.


Road trip! Tolikrát jsem ho viděla ve filmech a seriálech, četla o nich knížky, ale nikdy jsem neměla možnost něco takového podniknout. Nasednout do auta a jet - kam vlastně? Ale vždyť to je jedno! Důležitý je, že to bude s přáteli, s lidmi, které zbožňuju a že si vytvoříme skvělý vzpomínky.
Jednoduše chci letos nasednout s báglem do auta, na první benzínce nakoupit zásoby jídla a pití, vzít mapu (a nebo jet bez ní, vždyť proč ne?!) a jet "do světa" - i kdyby to znamenalo jen po ČR.


Miluju Anglii. O to větším paradoxem je to, že jsem tam ještě nikdy nebyla. Sním o tom už strašně dlouho a letos bych si její návštěvu chtěla splnit. A rovnou bych to ráda spojila s návštěvou mé milované Sofie, která tam momentálně studuje a ještě příští rok studovat bude. A zároveň taky s návštěvou Warner Bros studií, která jsou celá zasvěcená Harry Potterovi. Chci si tam toho ale projít a zažít co nejvíc, takže návštěva aspoň na týden! Ale víkend by mi taky nevadil.

Možná vám tohle bude připadat dost trapný, ale letos si chci splnit i instagramové sny. Jedním z nich jsou 3k sledujících. Říkejte si co chcete, ale na číslech záleží a tak jsou 3000 můj cíl pro tento rok. Ale protože nic nenaskáče jen tak sama a pro nic za nic, chci si tento rok osvojit nějaký styl, chci zlepšit svůj obsah, aby byl víc.. jak to říct - celistvý? Jednoduše chci, aby můj profil dával větší smysl a byl kvalitnější a pěkný i na pohled.

Miluju knížky, tak jakto, že jich za rok přečtu tak žalostně málo?! Takže tenhle rok jinak! Méně instagramových příspěvků, titulků k filmům a seriálům a článků o ničem, více knih! Můj cíl je snažit se přečíst alespoň 50% mé knihovny, pokud mi to recenzní výtisky dovolí. Kdo mě zná, tak totiž ví, že mám velký problém s číslem přečtených knih v poměru s tím, kolik jich doma mám.. Takže tenhle rok to snížím!

A s tím spojuji i další bod - číst každý den! S novým rokem totiž přichází nové a nové knížky. Ale kde na ně vzít čas?! A tak bych chtěla zlepšit své čtecí návyky a číst každý den. Vždy alespoň 30-50 stránek, pokud nepůjde víc. Nenutit se, ale zároveň každý den trochu pokročit v příběhu dál. Vyhradit si na to svůj čas, ať už ráno, večer nebo při cestování - ale každý den něco přečtu!
Tenhle obrázek je sice maličký, ale má velký význam. Loni jsem byla ambasadorkou Humbooku a beze srandy mi to změnilo život po knihomolské stránce. Proto se budu snažit mezi ambasadory dostat i letos.

 Ha, teď jsem se asi prozradila, ale jo. Tohle bude (DOUFÁM, když to vyjde) můj kostým na Humbook. Loňská Lenka měla velký úspěch, což mě moc těší a tak jsem si řekla, že ani letos si to nenechám snadný, protože snadné věci jsou pro ty, co jsou líní a bojí se! A tak jsem přišla s tímhle. Bude to skvělý! Miluju "extraordinary" věci a myslím, že tohle je hodně extra! Takže jo, letos takhle.

Jeden z bodů na tomhle seznamu, který už je daný, je koncert Eda Sheerana! Lístky jsem si koupila už loni a strašně se na to těším! Je to můj první koncert na který v životě půjdu. A jdu společně s Dančou a Míšou, takže to bude skvělýýý!

 A aby koncertů nebylo málo, mám tu ještě jeden, překvapivě opět s Dančou. Díky ní jsem si totiž hodně oblíbila Arianu Grande, která se v letošním roce také chystá do ČR. Chci tím udělat radost nejen jí, ale taky sama zažít zase jinou atmosféru takového koncertu.

Letos bych se taky chtěla podívat na svůj první Potterfest - loni jsem zaváhala a řeknu vám, že jsem na sebe byla pěkně naštvaná, protože z fotek to vypadalo skvěle.. Takže letos už jo!
Tenhle rok chci taky víc kreslit. Nebo tvořit. Nebo OBOJÍ. Chci být jednoduše víc kreativní, rozvíjet především to kreslení a malování, abych už mohla přestat obkreslovat obrázky z internetu připláclé přes obrazovku počítače. A ano, takhle to my, netalentovaní, děláme. Obkreslujeme. Ale já už nebudu! Tenhle rok už ne!
Chci začít zase zpívat. Jo, už jsem zpívala. Kdysi... A chybí mi to, už nechci znít, jako kdyby psa či kočku taháte za ocas. Chci zase mít hlas slavíka! Ne, vážně, takový jsem nikdy neměla, ale ráda bych se zase vrátila do časů, kdy jsem se dala poslouchat a mamka za mnou nepřiběhne se slovy "bolí tě něco, že tak řveš?". Dokonce už jsem nejspíš našla i lektorku, což mě donutí někam pravidelně chodit, mít trochu řád a nesedět jen doma u Youtube.

Koncept bullet journalu mě hrozně baví. Nicméně já už používám diář, tak co bych s ním dělala? Chci ho využít jako formu odreágování se, vybouření mé kreativity a místo, kde si budu sledovat své postupy - na instagramu, ve váze, chci sledovat své návyky, nálady a podobně. Budu tedy využívat především ty doplňkové stránky bulletu, jako jsou trackery, seznamy, přehledy a podobně.


Jestli chci něco v tomhle roce vážně rozjet, tak to jsou Knihonáramky. Nápad, který se urodil v mé hlavě už před rokem, v létě loňského roku dozrál k založení instagramového profilu a vyrobení 3 designů.. A od té doby začal zase stagnovat.. Letos bych to chtěla změnit. Rozjet to a být v tom dobrá a úspěšná - jako je Abyss se svými svíčkami!

Yes, I do. Ale především písemně. Letos bych to chtěla změnit, zapřít se a víc mluvit. Takže víc výletů do Prahy a skypových rozhovorů s mými zahraničními kamarádkami. Nejvíc chci zase obnovit přátelství s mojí skvělou řeckou kamarádkou Chrisie. Možná pro rok 2020 bude jedna z položek taky výlet za ní, kdo ví.
Další kámen úrazu. Šetření. Kdo mě zná, tak ví, jak velký problém to pro mě je. Ne, že bych hned po výplatě naběhla do krámu a rozházela to.. Ale že bych vyloženě šetřila do prasátka, to se říct nedá. Což je paradox, protože doma mám 2 kasičky.. Takže letos bych to chtěla minimálně konečně zkusit.. Přecijen některé ty moje cíle, co si na letošek dávám, nějaké ty penízky potřebovat budou. Tak snad to vyjde, držte palce!

A asi nejvíc ze všechno chci tenhle rok vydržet. Nevzdat to - nic z toho, co na tomhle seznamu najdete. Bavit se, smát se, užívat si a litovat co nejméně dní a rozhodnutí tohoto roku. Chci vytrvat - ve cvičení, ve škole, v zážitcích. Nechci snižovat laťku. Budu bojovat a až se rok s rokem sejde, chci se ohlédnout a vidět rok, kdy jsem byla paní svého času.
Co jsem na board zapomněla dát (i když to tam ještě nejspíš časem přidám), jsou tetování, která bych tento rok chtěla dostat na svou kůži. Povětšinou jsou inspirovaná Harry Potterem - což asi nikoho ani nepřekvapí, plus je tam jedno trochu hlubší v podobě středníku. Všechno to jsou jen maličkosti, které si nechám rozprostřít po těle a moc se na ně těším.



Na board se taky nedostala například nová knihovna, druhý monitor k mému notebooku, Prague pride 2019 nebo otázka sebelásky, nicméně můj dream board má pořád spoustu volného místa, takže se pořád dají věci přidat. Důležité je ale neubírat a netrestat se za to, když nedosáhneme všeho, co na něm máme. A taky je potřeba si pamatovat, že ty věci nepřijdou samy jen tak. Je potřeba pro to něco udělat a občas i obětovat. Pokud máte zájem, na mém instagramu jsem udělala výběr, kde kromě mého dream boardu jsou i výtvory ostatních, kdo se rozhodl do toho letos praštit se mnou.

8 komentářů:

  1. Tak tento nápad s Dream Board se mi moc líbí, to bych mohla taky zkusit :) Taky mám různé cíle, jako najít si lepší práci, vce cestovat, více cvičit - třeba tu jogu, a více dbát na sebe a relaxovat :) A samozřejmě číst :) Tak ti přeji, ať se ti vše splní a povede :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ♥ jestli to s námi zkusíš a budeš to chtít sdílet třeba na instagramu, označ mě prosím @martinakraus ať jsme všichni pohromadě a můžeme se vzájemně motivovat :)

      Vymazat
  2. Moc hezké :) Spusta krásných nápadů :) Já je mám vždy jen v hlavě, tak letos jsem si to napsala alespoň do wordu :) Pak se akorát ohlédnu za předchozím rokem a jdu dál. Moc držím palce na státnice, ty už mám naštěstí za sebou a za odměnu léto v USA a roadtrip :)Ať se ti vše splní

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za ty státnice moc děkuju, mám z toho fakt hrůzu, daleko větší než z maturity, protože vůbec nevím, jak se dokopu k učení .. už pokukuji po ginku a přírodních věcech na soustředění se a podobně...

      Vymazat
  3. hm, v mnoha ohledech mi mluvis primo z duse... je to pekny napad, ale muj zapal obvykle ve vsem konci po par dnech :-D ale tobe drzim palce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím si, že když si vytvoříš takovouhle nástěnku, tak tím, že je hodně na očích, ten zápal jen tak nevyprchá :)

      Vymazat
  4. Ahoj, moc povedený článek, moc si mě inspirovala. :DD A hodně štěstí, ať se ti to povede.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju a doufám, že pokud si uděláš i svůj dream board, že se ti vše splní :)

      Vymazat