Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

2. 1. 2019

Přečteno! Iko

Marissa Meyer je bohyně a retellingů! Kdo někdy četl její sérii Měsíční kroniky, určitě se semnou nebude hádat. A proč to říkám? Protože teď všem fanouškům této série udělám radost - máme pokračování! Autorčin svět se nám znovu otevře v novém komiksu IKO! Zajímá vás to? Čtěte dál!


IKO pojednává o příběhu jedné z velmi oblíbených postav série Měsíční kroniky poté, co skončí její poslední díl - Winter. Iko, Cindeřina věrná společnice a kamarádka, má za úkol zbavit se všech zmutovaných vlčích vojáků, kteří zůstali na Zemi po vládě měsíční královny Levany. Tento úkol ji ale přivede do úzkých a donutí jí zpochybňovat vše, co pro ni do té doby fungovalo, včetně jí samotné.

Meyerovou naprosto miluju, proto jsem z této komiksové knížky nadšená. Moc se mi líbí kresba i obálka, děj má příjemný spád a líbí se mi, že postavy zůstávají pořád takové, jaké si je čtenáři můžou pamatovat z knih předtím. Totálně miluju samotnou Iko a její vystupování a chování. Musím přiznat, že se v ní tak trochu vidím. Věčná rebélie a tak.. Formátově je naprosto vyhovující a srovnatelná s Amuletem. Původně jsem jako mínus chtěla dát papír, protože na rozdíl od Amuletů jsou stránky matné a s daleko menší gramáží papíru, ale když jsem si uvědomila, kolik má stran, došlo mi, že by byla zaprvé mnohem dražší a taky mnohem tlustší, což by mi úplně nevyhovovalo.

Co mne ale hodně mrzí, je barevnost. Tak trochu jsem doufala, že bude komiks barevný, ale dočkáme se v podstatě "černobílé" kresby. Respektive celá je laděna do odstínů modré s černými konturami. Co bych taky měla v tuhle chvíli zmínit je, že v rámci propagace knížky bylo zmíněno, že je to pro fanoušky Marissy Meyer a knížek z Měsíčních kronik, že jde o stejný svět, ale nikde nebyla zmíněná návaznost děje, proto vám nyní říkám, že pokud jste ještě celou sérii nedočetli a nechcete si prozradit, jak dopadne, zatím s tímhle komiksem rozhodně počkejte!

Nejde jinak, než tuhle knížku doporučit všem, kteří dočetli Měsíční kroniky a jsou připraveni se zase vrátit pro ně známého světa. Měsíční kroniky obecně doporučuji všem, kdo mají rádi jak pohádky, tak nové a neotřelé příběhy!

Už z recenze můžete pochopit, že to nedoporučuji těm, kteří mají tuto sérii stále rozečtenou nebo ji ještě nečetli vůbec! Než se do ní pustíte, rozhodně nejdřív dočtěte ten zbytek!

V rámci hodnocení se uchýlím k 8/10, protože barevnost kresby pro mne byla skutečně hodně důležitá a v několika situacích i limitující v rámci představivosti. Možná to zní zvláštně, ale můj svět prostě potřebuje barvy. Za zaslání knížky na recenzi děkuji Albatros media.

Díky Albatros media se ke mně dostal i druhý díl tohoto komiksu, tedy Iko Sama sebou. Tento díl zároveň uzavírá celou sérii Měsíčních kronik, osudy všech oblíbených postav a příběh Iko, která je společně s Liamem na stopě vlčím mutantům na planetě Zemi.
Myslím si, že tyto dva komiksy jsou skvělý způsob, jak doplnit a kompletně uzavřít sérii, kterou tolik lidí miluje. Jak už jsem zmiňovala v recenzi na první díl - navazují na původní sérii Měsíčních kronik, tedy není úplně dobré je číst před dočtením, ale mě osobně už to přestalo vadit, nicméně vy na to určitě myslete, pokud se do něj chcete pustit.
Hodnocením se pro mě i druhý díl na stejné vlně jako ten předchozí, proto i tenhle hodnotím 8/10. Je to ale velice příjemné zakončení série, které dodá všem postavám to správné uzavření.

2 komentáře:

  1. Jelikož jsem nedávno přečetla Měsíční kroniky, a ty se mi velmi líbily, musím se brzy pustit i do Iko. Přece jen jsem si ji velmi oblíbila a k tomu je jako komiks, takže samá skvělá věc. :)

    OdpovědětVymazat
  2. O můj bože, Měsíční kroniky teda teprve čtu, k Vánocům jsem si nadělila druhý díl, ale tohle budu jednou potřebovat.

    OdpovědětVymazat