Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

31. 1. 2019

Přečteny! Mortiny

Čtete podle čtecích výzev? Já měla vždycky problém s tím, když v zadání stálo, že musím číst knížku s hlavní postavou stejného jména. Vím, že kdysi existovala taková série o Martině, ale do té se mi pouštět nechtělo. Nicméně kdybych letos plnila takovou výzvu, pro tuhle položku už bych měla splněno. Hlavní hrdina těchto knížek se totiž jmenuje Mortina! Čtěte dál!

Knížka Mortina nás seznamuje s malou holčičkou Mortinou, která je strašidlo. Bydlí se svou tetičkou a psím albínem a má zakázáno si hrát s dětmi, protože by se jí mohly bát. Mortina ale nedokáze jen tak sedět doma na zadku a tak když uslyší o úžasném svátku s názvem Halloween, rozhodne se mezi děti vmísit.
Její volné pokračování Mortina a otravný bratranec nám přináší příběh lehce mysteriózní a strašidelný, když se v momentě, kdy na prahu domu stojí Mortinin bratranec Dilbert a později dorazí i její kamarádi, vypaří tetička, která, jak se zdálo, všechny děti k nim domů pozvala. 

Asi chápete, že mít tyhle knížky pro mne byla absolutní nutnost - protože to jméno! I přesto jsem ale ke čtení prvního dílu přistupovala trochu skepticky, pořád je to jen knížka pro děti. A možná i za to jsem ráda, protože mne neskutečně uchvátila. Má krásnou kresbu, nenáročný styl vyprávění a skvělý humor. Zajímavé (i když pro někoho nejspíš dočista zbytečné) je také to, že přední a zadní ořízka mají rozlišné barvy. Na obálce je pak název a autorka knihy vytažená parciálním lakem.

Setkala jsem se s několika recenzemi, kdy si někdo stěžoval, jak je knížka po příběhové stránce slabá, s čímž u prvního dílu rozhodně nemůžu souhlasit. Pokud se rozhodnete tuto knížku číst, rozhodně musíte počítat s tím, že je to stále dětská knížka - žádnou Hru o trůny nebo Malý život nečekejte.

Myslím, že je jasné, že tuhle knížku si musí pořídit každá Martina! To je prostě nutnost! A kromě nás si ji pak užije každé dítě, které má rádo strašidla - ale třeba se ještě nechce úplně začít bát.

Pokud ale dětské knihy za "takové peníze" s menším počtem stránek nemusíte, na blogu se najde určitě i něco jiného pro vás.

První díl hodnotím plným počtem 10/10, protože rozhodně překonala mé očekávání! Druhý díl už byl o něco slabší, tam mé hodnocení klesá na 8/10. Moc se těším na třetí a poslední díl této série a doufám, že se k nám dostanou i jiné knížky Barbary Cantini. Za knížky k recenzi děkuji Albatros media.

Díky Albatrosu se ke mě taky dostal ještě třetí a nejspíš závěrečný díl, proto jsem si řekla, že vám recenzi na něj přihodím sem k předchozím dvěma dílům. V knížce Mortina a přízračný kamarád se tentokrát naše oblíbená nemrtvá hrdinka skamarádí s duchem a snaží se mu pomoci zjistit, jak se jmenoval ještě když žil. 
Opět je to příběh plný skrytých vtipů s krásnou kresbou a já si jen pofňukávám, že už jich nebude víc, protože bych o Mortině dokázala číst pořád, kdyby to jen šlo. Co se týče hodnocení proti ostatním dílům, myslím, že byl slabší než první, ale lepší než druhý, proto se s hodnocením 9/10 zařadí přímo mezi první dva.

Žádné komentáře:

Okomentovat