Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

5. 2. 2019

Přečteno! Posmrtný život Holly Chaseové

Vánoce už jsou zase daleko před i za námi a já jsem... Až teď dočetla vánoční knížku? No, to čtení novinek, když jsou ještě aktuální, mi vydrželo očividně jen chvíli. Nicméně dneska vám chci říct o retellingu na knížku, na kterou jsem snad ještě retelling neviděla. A jestli vás to zajímá, tak čtěte dál!

Holly Chase umře. Asi si říkáte *spoileeeer*, ale tím tento příběh teprve začíná. Holly umře poté, co ji na Štědrý večer o půlnoci navštíví tři duchové - poznáváte ten příběh? Má to ale zajímavý zvrat. Holly se po své smrti nedostane ani do nebe, ani do pekla, ale do takzvané Skruží firmy. Je to firma, která si každý rok vybírá někoho, komu na Vánoce připraví stejné "divadlo" na motivy knížky od Charlese Dickense, jako to udělali Holly. A ono se toho má stát součástí.

*retelling = převyprávění nějakého (z pravidla klasického či pohádkového) příběhu jiným způsobem - pomocí jiných postav, místa a poupravené zápletky, ... (nebo tak nějak)

K přečtení Posmrtného života Holly Chaseové mne nejvíc nalákala moje oblíbená booktuberka Emma z kanálu Emmmabooks. Na jejím kanále o Holly mluvila už mockrát a já jsem si to velmi vědomě uložila do paměti jako knížku, kterou si prostě MUSÍM přečíst. Velké plus knihy je za mne originalita - retellingy jsou hodně ošemetná věc vzhledem k tomu, že autor musí být dost originální a zároveň se musí držet nějaké předlohy. A myslím, že tohle se Cynthii Hand povedlo - je to originální, protože jsem ještě převyprávění Vánoční koledy nikdy nečetla a funguje to i bez její znalosti. Má to skvělé morální ponaučení relativně skryté zajímavým příběhem.

Nicméně díky Emmině doporučení jsem od knížky měla ohromná očekávání a čekala jsem něco strhujícího a srdcervoucího, něco, co boří bariéry a otevírá tabu.. Což se bohužel nestalo. Knížka je skvělá, ale nenastává u ní WOW efekt, který jsem si slibovala díky tomu, jak z ní byla má milá booktuberka nadšená. Jako malé mínus taky zmíním fakt, že mi nevadilo se od knížky odtrhnout a dělat něco jiného - protože to vám skutečně dokonalá knížka podle mě dovolit nemá.

Pokud máte rádi retellingy, vánoční příběhy nebo obecně knížky, které nutně nemusí oplývat akcí, rozhodně vám tuhle knížku doporučuji. Je to zase něco jiného, než pořád knížky na motivy Krásky a zvířete.

Jestli ale chcete vážně něco WOW, co vás posadí na zadek a spadne vám brada, podívejte se na blogu po něčem lepším.

Hodnocení bude v tomhle případě trochu subjektivní, především proto, že většina z vás do jejího čtení nepůjde s vysokým očekáváním jako já. Knížce dávám 7/10 - za nenaplnění očekávání a za fakt, že jsem byla schopná s knížkou přestat kvůli Zuzčiným stories. Za knížku k recenzi děkuji Albatros media.

2 komentáře:

  1. Přečetla jsem kousek a zavřela to... nevím, ta holka me strašně štvala :D Vánoční koledu jsem si domu přivezla dnes... toliko k tomu, jestli si vybíráme knihy podle období :D

    OdpovědětVymazat
  2. Já to četla během Vánoc, takže pro mě to nakonec to správné kouzlo mělo :) Chvilku před tím jsem četla také Vánoční koledu a musím říct, že autorce se povedlo udržet atmosféru a celou pointu původní předlohy. Jen je to prostě přepsáno pro mladší jinou formou, ale za mě jedna z povedených knih (ne ale těch top)

    OdpovědětVymazat