Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

11. 2. 2019

Přečteno! Kůstek: Útěk z Kůstkova

Určitě se mnou všichni budete souhlasit, když řeknu, že nejlepší dárky jsou knihy (a pak ponožky). Občas je ale pro knihomoly těžké nějakou knihu koupit, protože je riziko, že už ji vlastní. A tak se můžete třeba snažit daného jedince vystrčit z komfortní zóny tím, že mu koupíte něco mimo jeho žánr. Pro mě to ještě do nedávna byly komiksy a jeden takový jsem právě dostala. Jak se mi líbil? Čtěte dál a dozvíte se to!
Kůstek: Útěk z Kůstkova je první díl série o stvořeních, kteří si říkají (nečekaně) Kůstci. Tři z nich se dostanou mimo jejich rodné město a při náletu netopýrů se rozdělí. Všichni tři se zatoulají do Údolí, kde se snaží jeden druhého najít. To ale není jednoduché a objevují se zde stvoření, která jim jejich cestu zpět domů hodně ztíží.

No.. Docela se mi líbí kresba tohoto komiksu, je příjemná a líbí se mi jak jsou postavy a věci vystínované. Velké plus má taky mapa Údolí na předsádkách knížky, dokonce i s místy, která přímo v tomto díle ještě nenavštívíme, ale člověk má alespoň přehled. A rozhodně se mi líbí vyvedení obálky, kdy je název knížky vyveden parciální fólií, ale také jistým 3D efektem, takže z knížky lehce vystupuje.

Všímáte si, jak mluvím jen o vizuální stránce? Je to proto, že jinak se mi tenhle komiks vůbec nelíbil. Postavy Kůstků mi přišly mdlé, po pravdě jako všechny ostatní postavy. Děj komiksu je hrozně zmatený, nedává smysl a ani mne příliš nebavil.
Snažím se k dílu přihlížet jako k dětskému komiksu, jelikož jej vydalo CREW kids, ale myslím si, že ani jako dítě by mne příliš nebavil, ačkoliv bych v takovém případě určitě přehlédla spoustu nedostatků, které mi vadí nebo chybí jako dospělému.

Jestli vy nebo třeba vaše dítě nepotřebujete od příběhu vesměs žádné poučení nebo pobavení a nebo jednoduše chcete zkusit, jestli vás takovéhle komiksy nebudou bavit, jděte do toho.

Pokud ale i od dětského komiksu chcete něco víc, několik už jsem jich na blogu zrecenzovala, tak se na ně běžte mrknout!

Je mi to líto, protože to byl dárek od mojí dobré kamarádky, ale tady dávám velký špatný. 3/10 a to jen za tu kresbu a provedení obálky...

Žádné komentáře:

Okomentovat