Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

8. 3. 2019

Přečteno! Politicky korektní pohádky na dobrou noc

Na dnešní dobu jsou všechny pohádky příliš sexistické a šovinistické, jednoduše hrozně urážející. A tak maminky přemýšlí, jestli svým ratolestem vyprávět o Sněhurce, která žila se 7 muži, aniž by z toho neměla pocit, že je potřebuje taky. A tak vznikly Politicky korektní pohádky na dobrou noc, které nikoho neurážejí a o tom, jak se mi líbily se dozvíte, pokud budete číst dál!


Politicky korektní pohádky na dobrou noc jsou sbírka 15 pohádek, které James Finn Garner upravil tak, aby byly naprosto politicky korektní k ženám, menšinám, dětem a především dnešnímu světu, kdy už nevládne patriarchální uspořádání společnosti, ale naopak žijeme ve velmi osvícené společnosti. Dočíst se můžete například o Sněhurce, Třech prasátkách, Jackovi a kouzelné fazoli nebo o Červené Karkulce.

Čtení tohohle díla mě neskutečně pobavilo. Všechno je schválně přitažené za vlasy a podávané tak, že pokud nemáte úplně fekální humor, tohle vás musí jednoduše rozprskat smíchy. Hodně mi to připomíná sérii videí s názvem Mrazivá tajemství, kde se rozebírají nejen pohádky, ale třeba také bible ze stejného úhlu politické korektnosti. O to víc se musím smát obálce, která je na první pohled klasicky pohádková, že by po ni sáhlo i dítě. Moje asi nejoblíbenější byla O třech prasátkách. 

Nelíbily se mi ale moc ilustrace - snad kromě té přímo na obálce. Nejsou ani na pohled hezké, ba naopak mi přišly trochu zbytečné.

Jak už jsem zmiňovala, pokud máte rádi trochu inteligentnější humor a rádi se rochníte v potřebě dnešního světa nikoho neurážet a být vždy korektní, tohle se vám bude zaručeně líbit!

Rozhodně se ale nenechte zmýlit názvem "pohádky na dobrou noc" - tahle knížka rozhodně není pro děti. Půlce slov by nejspíš ani nerozuměly a nedávalo by jim to smysl.

Mně osobně se tahle malá sbírka moc líbila, četla jsem ji i jindy, než na dobrou noc a skvěle sem se pobavila. Můj verdikt je 9/10 - být pohádek víc a nebýt těch ošklivých ilustrací, je to plný počet! Za knížku k recenzi děkuji Albatros media

Žádné komentáře:

Okomentovat